Rykte: den påstådda remastern av Mass Effect-trilogin skjuts upp

Robot
Rykte: den påstådda remastern av Mass Effect-trilogin skjuts upp

Källor som sägs ha koll på utvecklingen säger att den dröjer till nästa år.

#Electronic-arts, #Mass-effect


Medlem

Om de släpper en remaster som knappt är bättre än befintliga mods blir jag skogstokig. Ge mig en Remake av hela trilogin istället.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Gillade ju ettan ordentligt, men minns att jag blev lite besviken när jag spelade 2:an första gången och det var ytterligare ett "göm-dig-bakom-staketet-skjutare"-rpg. Rankar dem nog fortfarande 1:a, 2:a och absolut fet-sist 3:an.

I mina ögon är inte ettan som behöver mer av tvåan och trean, utan de andra som behöver mer av ettan på flera plan.

Medlem

Ironiskt att det var första spelet som var anledningen när det finns just mods som hottar upp det

Medlem

Ettan var ju bäst! Hädelse.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ettan var ju bäst! Hädelse.

Jag hoppas verkligen att de behåller skillsystemet i ettan och inte försöker trycka in tvåans och treans blekare skillsystem.

Men jag tror det förmodligen är grafiken de vill hotta upp. För jag menar, grafiskt sett så är ettan svagare även om det överlag är ett bättre spel än tvåan eller trean.

Medlem

Kan inte annat än att hålla med om att det är 2:an och 3:an som behöver anpassas mer till 1:an, än tvärtom.

Medlem
Skrivet av Keima:

Ironiskt att det var första spelet som var anledningen när det finns just mods som hottar upp det

Ja, verkligen. Har precis börjat spela ettan igen, och med texture packs, mods för ljussättning osv är det helt löjligt bra i 4K.

Medlem

Gött. Då hinner man väl spela om trilogin ett par gånger innan det släpps om på nytt!


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

Skönt det, då blir det ingen framhastad produkt får man hoppas.

Synd att inte Nintendo sköt upp 3D-allstars också, så kunde de gjort en ordentlig remake istället...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Hoppas att dom inte dummar ner första spelet för att få det mer likt 2 och 3. Vill ha mer RPG och mindre shooter.

Medlem

Ettan var fantastiskt bra. Enda som jag tyckte att de kunde gjort bättre var, mindre trash-loot och lite mer variation på interiörerna.

Ase
Medlem

Ettan var bra handling men otroligt konsollfördummande var en katastrof att spela på pc, förutom handlingen som var otroligt bra, (enda anledningen att spela igenom spelet var handling & story) även fast den inte riktigt höll samma klass som deras andra rpg spel spelmekaniskt.

Medlem

Äsch då, hade sett fram emot denna remaster i höst =/. Får vänta lite till då.

Jag verkar gå motsatt alla andra kommentarer här och hoppas de gör spelmekaniken mer som 3:an, eller allra helst som Andromeda.
1:an är ett fantastiskt rollspel men verkligen ingen höjdare att faktiskt spela, enligt min åsikt. Spelmekaniken var en sak de förbättrade med varje nytt spel så jag rankar det som Andromeda > 3:an > 2:an > 1:an.

När det gäller story är rankningen dock 2:an > 1:an > 3:an > Andromeda.

NuZ
Testpilot

En av min absoluta favorit spelserier. Om inte bästa tom. Men håller med kören. Är de andra som borde anpassas till 1an


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ironiskt att de vill förstöra första spelet, som var det bästa, genom att göra det mer likt de andra. Spelade igenom 1an 5-6ggr. Tvåan var så jävla tråkig spelmekaniskt. Trea ett lyft iallafall, nådde inte till ettans höjder

Medlem

1:an hade tyngst handling, blev tagen på bar gärning av spelets plot twist. Jobbiga var att hela tiden rota i inventory och bli av med gammalt skräp. Det hade bättre rollspelande än de andra spelen men mycket sämre gunplay.

Medlem

Det värmer i hjärtat att se att det finns fler som tycker ME1 och dess djupare skill-/klassystem faktiskt var roligare än det mer strömlinjeformade och generiska som tvåan och trean erbjöd.

Att köra runt med Makon var också underhållande, står jag fast vid.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hoppas de gör spelet i unreal engine 4

Medlem

Ska svära i kyrkan här och säga att jag gillade Andromeda. Gunplayet var riktigt mysigt. Älskade skeppet och mycket av dialogen med kumpanerna. Ska sägas att jag spelade det patchat också ett tag efter release.

Men ja, ettans mystik och story var fenomenal! Älskar det. Jag tokgillar hela trilogin faktiskt och störde mig aldrig på slutet av trean, ärligt talat. Nu svor jag igen. 😁

Att se ettan i en total remake med helt ny grafik, fylla på med fler npc:er så det blir mer befolkat mm, vore sjukt coolt. Men, får väl se hur de tänkt sig om det kommer något. Helst av allt vill jag ändå ha något helt nytt i Mass Effect universumet. Men tackar inte nej till en rejäl remake. Men då ska det vara rejäla uppgraderingar.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Ska svära i kyrkan här och säga att jag gillade Andromeda. Gunplayet var riktigt mysigt. Älskade skeppet och mycket av dialogen med kumpanerna. Ska sägas att jag spelade det patchat också ett tag efter release.

Men ja, ettans mystik och story var fenomenal! Älskar det. Jag tokgillar hela trilogin faktiskt och störde mig aldrig på slutet av trean, ärligt talat. Nu svor jag igen. 😁

Samma här, spelade också Andromeda ett tag efter release. Det största problemet jag hade var de storyspår som lämnades obesvarade (Quarian-skeppet, någon?(och ja, jag vet att det släpptes en bok, men jag vill spela)).

Däremot tyckte jag slutet på ME3 var bedrövligt, det om något kan behöva lite remastring...

Medlem
Skrivet av deezel:

Gillade ju ettan ordentligt, men minns att jag blev lite besviken när jag spelade 2:an första gången och det var ytterligare ett "göm-dig-bakom-staketet-skjutare"-rpg. Rankar dem nog fortfarande 1:a, 2:a och absolut fet-sist 3:an.

I mina ögon är inte ettan som behöver mer av tvåan och trean, utan de andra som behöver mer av ettan på flera plan.

Skrivet av Ravenknight:

Ettan var ju bäst! Hädelse.

Skrivet av waeress:

Kan inte annat än att hålla med om att det är 2:an och 3:an som behöver anpassas mer till 1:an, än tvärtom.

Skrivet av PeTTs0n:

Det värmer i hjärtat att se att det finns fler som tycker ME1 och dess djupare skill-/klassystem faktiskt var roligare än det mer strömlinjeformade och generiska som tvåan och trean erbjöd.

Att köra runt med Makon var också underhållande, står jag fast vid.

Var tvungen att citera, missade säkert t o m någon mer. Ettan är bäst! Hoppas verkligen det är en visuell uppfräschning vi pratar om här. Rör Bioware själva "spelet" blir det inget omköp av mig åtminstone.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

För mig var tvåan betydligt bättre än ettan. Trean vet jag inte riktigt hur jag känner för nuförtiden men jag minns inte det som en positiv upplevelse, men är villig att ändra den åsikten om jag får chansen att spela det igen.

Avstängd

Har bara spelat andromeda så detta vore ju trevligt att testa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har inte spelat igenom ettan på flera år bara för att det känns gammalt och dåligt numera. Får hoppas det blir en bra förbättring.

Skrivet av Luciphear:

För mig var tvåan betydligt bättre än ettan. Trean vet jag inte riktigt hur jag känner för nuförtiden men jag minns inte det som en positiv upplevelse, men är villig att ändra den åsikten om jag får chansen att spela det igen.

Tycker trean är bäst om man ser det gameplay-mässigt.

Medlem

Urk, så de ska in och sabba 1:an alltså.

Geeks Gaming

Ettans gameplay är riktigt dåligt i dagens standard. Och dom behöver verkligen fixa FoV.
Går inte spela ettan idag utan en massa mods.

Medlem
Skrivet av jonis:

Var tvungen att citera, missade säkert t o m någon mer. Ettan är bäst! Hoppas verkligen det är en visuell uppfräschning vi pratar om här. Rör Bioware själva "spelet" blir det inget omköp av mig åtminstone.

Skulle precis in och skriva att originalet var det bästa och att det blev för mycket Gears of war över uppföljarna.

Trodde jag skulle vara i klar minoritet i detta, men jag ser på ditt och många övrigas inlägg att världen är en bättre plats än vad jag trodde


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

De får gärna göra om bilkörandet och det fruktansvärda inventoriet i ettan

Medlem

Gick tillbaka nyligen för att spela om ME1 och det var en blandad upplevelse som ett en gång besatt ME-fan som spelat allt och läst alla böcker och serietidningar. Håller fortfarande spelet högt på en pedestal för jag har fortfarande minnet kvar av att ha spelat det för första gången, men ME1 behöver en remake à la Mafia, inte en remaster.

12
Skriv svar