Läcka påstås visa första Starfield-bilderna

Robot
Läcka påstås visa första Starfield-bilderna

Tre screenshots har läckt ut.

#starfield


Medlem

Ingen aning om hur hypad man bör vara inför detta. Jag är lite halvt skeptisk inför att de använder samma motor som för deras senaste Elder Scrolls- och Fallout-alster, men lyckas de få med samma typ av dynamik som i exempelvis Skyrim kan det mycket väl bli något speciellt. Hoppas bara att de lyckas skapa lite mer intressanta interaktioner och dialoger.

PS: I den takten som Bethesda släpper Elder Scrolls-titlar blir jag nog förvandlad till något demoniskt monster om inte Elder Scrolls VII eller VIII huvudsakligen är designat för VR/XR.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ingen aning om hur hypad man bör vara inför detta. Jag är lite halvt skeptisk inför att de använder samma motor som för deras senaste Elder Scrolls- och Fallout-alster, men lyckas de få med samma typ av dynamik som i exempelvis Skyrim kan det mycket väl bli något speciellt. Hoppas bara att de lyckas skapa lite mer intressanta interaktioner och dialoger.

PS: I den takten som Bethesda släpper Elder Scrolls-titlar blir jag nog förvandlad till något demoniskt monster om inte Elder Scrolls VII eller VIII huvudsakligen är designat för VR/XR.

Jag tror faktiskt Creation Engine kan passa bättre för ett rymdspel. Men de har säkert (förhoppningsvis) gjort en hel del förändringar i motorn.
Det blir intressant att se mer av spelet.

Backloggens befriare

Jag tror ju personligen att Starfield släpps nästa år, och som Todd Howard sa i Xbox-intervjun "as you know, I like to announce things as late as possible" - Tror det är närmare än vad folk förväntar sig. Det intressanta blir uu att se vart det blir spelbart.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ser två första bilderna och tänker "meh"...

Sen kommer tredje: Det där skeppet ser faktiskt riktigt bra ut. Väl detaljerat.

Men i slutändan så spelar det ingen roll hur snyggt det är om inte spelet har ett väl fungerande och stabilt system bakom (lite oroväckande med tanke på deras utslitna motor)

Inaktiv

Tycker bilderna ser bra ut varken mer eller mindre. Dock gillar jag rymdskeppet, påminner om "Serenity"!

Slutligen hoppas jag att de går från dialogsystemet i FO4, det föll mig inte alls i smaken. Och att det kan släppas någorlunda buggfritt, vilket jag dock inte tror.

Medlem

Missat det totalt, vad är ens starfield?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av miffot:

Missat det totalt, vad är ens starfield?

Bethesdas nya IP. Och som du kan gissa dig till från bilderna är det Sci-fi. Mycket mer än så vet vi faktiskt inte i sann Bethesda anda. Mer än att de envisas med att använda Creation engine då.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bethesdas nya IP. Och som du kan gissa dig till från bilderna är det Sci-fi. Mycket mer än så vet vi faktiskt inte i sann Bethesda anda. Mer än att de envisas med att använda Creation engine då.

Usch, nu när MS köpt dem borde Satya Nadella skicka en insatsstyrka ner till Bethesdas kontor och tvinga Todd under tårgashot att byta den där jädrans spelmotorn.

Latj*vlar alltså.

Medlem

Skeptisk till om Bethesda är kapabla att göra bra spel längre

phi
Medlem
Skrivet av miffot:

Missat det totalt, vad är ens starfield?

Skyrim With Space Ships.

Medlem
Skrivet av phi:

Skyrim With Space Ships.

Funkar för mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

vad är detta för spel ??

Ambassadör
Xbox

Inte mycket som är känt än så länge, de gillar att hålla på infon till närmare release. En release som nog inte är jättelångt bort ändå, gissar att det i alla fall pre-COVID-19 var tänkt till 2021, vilket det fortfarande kan vara. Sony var tydligen där i våras och försökte köpa sig exklusivitet men det gick ju inte jättebra... Men det kan ju också tyda på att det ligger relativt nära i tid.

Här är lite info:


signatur

Jump in.

Medlem

”Läcka”. Det är ju uppenbart ett medvetet PR-stunt för att få folk att snacka om Starfield efter uppköpet.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Funkar för mig.

Skyrim in space egentligen Springa Naken i Rymden så inga ska skrika LuL

Tvekar. Och Skullzi är inte helt pålitlig så hans kanal är beroende på rykten som dessa, han "rapporterar" om minsta lilla och han har haft så många gånger.

Låt Bethesda jobba och låt Howard få sitt egoboost på scen. Viktigast tycker jag är att de berättar vilka plattformar som kan förvänta sig spelet. Specielt nu efter det nedriga draget mot fans.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Tror det är bilder på ett annat spel som en indie spelutvecklare håller på att göra. Sen är det väl gratis PR för honom när bethesda visar det riktiga spelet senare. Var samma sak med Fallout 4, var mycket fake info på det spelet också. Enda riktiga var sidan med concept bilderna som dök upp.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar