Yakuza: Like a Dragon har snälla systemkrav

Robot
Yakuza: Like a Dragon har snälla systemkrav

Pc-versionen långtifrån maffiatuff.

#yakuza-like-a-dragon

Medlem

Det där är säkerligen för 1080p60. Nu har de säkert putsat Dragon Engine en del sista tre åren, men jag upplevde att Kiwami 2 var relativt tungdrivet - får runt 50 FPS average i 1440p med 3700X och överklockat 1070 Ti.

Ska i alla fall bli sjukt kul, vem har inte drömt om att bli konditorimiljonär i Yokohama, liksom?

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det släpps väl även till PS4 10:e november?

Ser fram emot det här spelet, även fast jag blivit rätt utmattad efter att ha spelat igenom fyra spel i serien på ganska kort tid. Men det här har ju åtminstone ett nytt fightingsystem som kan fräscha upp saker och ting.

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Ser fram emot det här spelet, även fast jag blivit rätt utmattad efter att ha spelat igenom fyra spel i serien på ganska kort tid. Men det här har ju åtminstone ett nytt fightingsystem som kan fräscha upp saker och ting.

Yes, jag missade PS4. Fixat!

Testpilot
Skrivet av Arzei:

Det där är säkerligen för 1080p60. Nu har de säkert putsat Dragon Engine en del sista tre åren, men jag upplevde att Kiwami 2 var relativt tungdrivet - får runt 50 FPS average i 1440p med 3700X och överklockat 1070 Ti.

Ska i alla fall bli sjukt kul, vem har inte drömt om att bli konditorimiljonär i Yokohama, liksom?

Håller med. Lirar Kiwami 2 för tillfället med mitt 1060 och ligger på runt 40ish FPS då jag spelar i 1440p.

Frågan är om man behöver spela igenom tidigare Yakuza titlar först, i så fall lär det ta ett tag till jag kommer "ifatt".

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Frågan är om man behöver spela igenom tidigare Yakuza titlar först, i så fall lär det ta ett tag till jag kommer "ifatt".

Jag tror att det är ganska lugnt - ny huvudkaraktär och ny stad gör att man nog kan se detta som sin egen grej, även om jag vet att Kiryu och Majima finns med i storyn i någon form.

Eftersom vi inte verkar få Remastered Collection eller Y6 på PC det här året så hoppar jag in i detta, får avsluta Kiryus berättelse vid senare tillfälle.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Känns som att Kiwami 2 var jävligt opolerat. 1080p30 på One X kändes ju inte alls kul. Med lite tur så blir Like a Dragon åtminstone 4K30 eller 1440p60 på Series X. Men hoppas på 4K60.

Medlem

För jämförelse så ser kraven för Kiwami 2 ut enligt nedan:

Recommended
CPU: Intel Core i7-6700, 3.4 GHz / AMD Ryzen 7 1700, 3.7 GHz
RAM: 16 GB
GPU: GeForce GTX 1070, 8 GB / Radeon RX Vega 56, 8GB
Storage: 42 GB

Så nog verkar de ha optimerat Like a Dragon bättre, om man förutsätter att de siktar mot samma upplösning och framerate.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Så nog verkar de ha optimerat Like a Dragon bättre, om man förutsätter att de siktar mot samma upplösning och framerate.

När dom utvecklade Yakuza 6 så sa dom att det skulle ta tre spel innan nya spelmotorn var "färdig". Den har nu använts till Yakuza 6, Kiwami 2, Judgement och så Like a Dragon.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När dom utvecklade Yakuza 6 så sa dom att det skulle ta tre spel innan nya spelmotorn var "färdig". Den har nu använts till Yakuza 6, Kiwami 2, Judgement och så Like a Dragon.

Glöm inte det finfina spelet Judgment också.

Even a broken clock is right twice a day

Medlem
Skrivet av Belfry:

Glöm inte det finfina spelet Judgment också.

Det gjorde jag inte?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det gjorde jag inte?

Det gjorde du inte, det är jag som är blind

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är halvvägs igenom fyran. Sträckspelar också igenom hela serien 😄 So far gillar jag Zero, Kiwami 2 och 3an mest. I den ordningen. 😁

Medlem
Skrivet av androsynth:

Är halvvägs igenom fyran. Sträckspelar också igenom hela serien 😄 So far gillar jag Zero, Kiwami 2 och 3an mest. I den ordningen. 😁

Blir alltid lite varm inombords när fler hittar till denna underbara spelserie!
Yakuza 5 är nog favoriten, med Yakuza 0 på en värdig andraplats. Drömmen vore om alla spelen hade gjorts om i nya grafikmotorn precis som Kiwami-versionerna.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Blir alltid lite varm inombords när fler hittar till denna underbara spelserie!
Yakuza 5 är nog favoriten, med Yakuza 0 på en värdig andraplats. Drömmen vore om alla spelen hade gjorts om i nya grafikmotorn precis som Kiwami-versionerna.

Wow, 5an är verkligen otroligt bra. På Part 2, Chapter 3 nu. Jag älskar hur otroligt varierat det är. Ska snart ut och jaga 😁

Medlem
Skrivet av androsynth:

Wow, 5an är verkligen otroligt bra. På Part 2, Chapter 3 nu. Jag älskar hur otroligt varierat det är. Ska snart ut och jaga 😁

Riktigt härligt att höra, hoppas det håller i sig ända till slutet. 5:an har den längsta main-storyn av alla 7 spelen.

Se upp för bjärven!

1
Skriv svar