Frontier berättar mer om Elite Dangerous-expansionen

Robot
Frontier berättar mer om Elite Dangerous-expansionen

I Odyssey kan du strunta helt i rymdfärderna.

#elite-dangerous-odyssey


Geeks Gaming

Elite är riktigt kul. Men så himla lite man kan göra. Så hoppas verkligen att Odyssey kan fixa de. Men riktigt kul att det blir mer "Hub" områden.
Spelet flyter på bra och kontrollerna är så himla mycket bättre än SC. Kan styra allt med en xbox dosa.

Medlem

Tröttnade fort på Elite pga att allt, allt, ALLT är småinstanser som ska laddas.


signatur

I drank what?

Medlem

VR + HOTAS i Elite Dangerous är nog bland det mäktigaste man kan spela- Nu sitter jag iof bara på Original Vive, så upplösningen hade kunnat vara bättre. Men det är nog den bästa VR space-sim upplevelsen man kan göra i nuläget

Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Tröttnade fort på Elite pga att allt, allt, ALLT är småinstanser som ska laddas.

Tar ju knappt 2 sek att ladda? Och är inte direkt som att de kommer upp en laddningsskärm. Händer ju i bakgrunden och är nästan instant.

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

VR + HOTAS i Elite Dangerous är nog bland det mäktigaste man kan spela- Nu sitter jag iof bara på Original Vive, så upplösningen hade kunnat vara bättre. Men det är nog den bästa VR space-sim upplevelsen man kan göra i nuläget

Jag håller fullständigt med! Sjuk känsla att sitta i skeppet. Jag hade gärna sett spel med samma känsla när man flyger på planeter med stora spännande landskap osv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mirage:

Tröttnade fort på Elite pga att allt, allt, ALLT är småinstanser som ska laddas.

Precis. Super cruise instans, orbit instans, nedräkningar mm
Hela tiden dessa artifisiella fördröjningar för att dölja laddtider.

Och sedan också dessa begränsningar i skeppens hastighet för att dölja problem med spelets konstruktion som inte kan hantera snabbare skepp än ca 500m/s.

Sen kommer inte Odyssey till VR vilket blir ett klart nej i inköp från mig

Skrivet av Kiario:

Och sedan också dessa begränsningar i skeppens hastighet för att dölja problem med spelets konstruktion som inte kan hantera snabbare skepp än ca 500m/s.

Flera skepp flyger avsevärt mycket fortare än så. Min courier kan boosta konstant med en hastighet runt 900 m/s.

Medlem

Har väntat på det här, gud vad kul!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tar ju knappt 2 sek att ladda? Och är inte direkt som att de kommer upp en laddningsskärm. Händer ju i bakgrunden och är nästan instant.

Mitt problem är inte laddtiderna. Det är att om jag stannar för en hyperspace signal av något slag (eller vad de nu kallades) så laddas man in i en bubbla för den encountern. Det är inte ett sömlöst universum utan ett universum av en massa småinstanser.


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Mitt problem är inte laddtiderna. Det är att om jag stannar för en hyperspace signal av något slag (eller vad de nu kallades) så laddas man in i en bubbla för den encountern. Det är inte ett sömlöst universum utan ett universum av en massa småinstanser.

Alla stora multiplayer världar med många spelare använder sig av småinstanser, i elites fall så förstörs bara illusionen om man tänker på den, vilket du gjorde.

Din bubbla är bara ett område i rymden, där du via astronomiska mått skulle behöva spendera timmar att ta dig ur.

Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Mitt problem är inte laddtiderna. Det är att om jag stannar för en hyperspace signal av något slag (eller vad de nu kallades) så laddas man in i en bubbla för den encountern. Det är inte ett sömlöst universum utan ett universum av en massa småinstanser.

Så du vill att dom ska simulera hela galaxen med 400 miljarder solsystem på en enda server instans? Själv tycker jag dom har löst de jävligt bra. Spelet flyter på sjukt bra.

Medlem

Odyssey kommer bli galet coolt i vr som är confirmd. Det kommer funka på det sättet att du kommer köra på i vr som vanligt tills du stiger ut ur ditt skepp eller srv och då får du upp en option om att växla till din skärm eller fortsätta i pankaksmodell i vr. Det här är vr i Odyssey tills dom har implementerat det fullt ut. Vilket dom tydligen jobbar med. Själv tycker jag Elite i vr med hotas är galet coolt. Har spelat sen betan började för 6 år sen och har fortfarande galet mycka att göra. Man måste bara leta. För mystik finns det gott om.

Medlem

Blev ganska nyligen Elite i samtliga "jobb", ska bli fint med lite nytt
Min roll i ED har varit deep core mining, eller ja, mining har jag tyckt varit roligast. Ska bli kul om man nu kan få gå ner i grottor och köra mining.

1
Skriv svar