Filmer baklänges [Spoilers i tråden]

Medlem
Filmer baklänges [Spoilers i tråden]

[color=red]Ja alltså som du nog förstår så kommer denna tråd att ha spoilers över filmer så om du inte vill ha någon film förstörd så föreslår jag att du lämnar tråden med en gång.[/color]

Nåväl, nu är denna varning utfärdad, låt oss fortsätta med tråden!

Filmer kan ju vara väldigt spännande, roliga eller frammana andra uttryck av känslor. Men vad händer egentligen med filmen om man skulle spola bakåt (något som man oftast kollade på som barn när man såg på film i form av VHS)?

Ta en film (ny eller gammal, det är fritt spelfält i denna tråd för eh ja alltså man spoilar handlingen ganska friskt när man börjar med slutet så att säga) och skriv handlingen, fast bakvänt!

Jag börjar då med filmen "Jaws" (Hajen på svenska).

Filmen handlar om en haj som var sprängd men kommer till liv igen, och börjar spy ut först en stor båt, dom människor som var på båten och filmen fortsätter med att hajen spyr ut fler och fler människor tills folket i kuststaden blir tvunga att öppna upp stranden som förut var stängd.

"Rambo : First Blood" (Rambo på svenska) handlar om en härdad krigare som slåss mot mindre och mindre fientliga styrkor tills han till slut kan få gå fri.

Så, vad för roliga filmer har ni sett bakvänt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Om man kollar på Benjamin Button baklänges så handlar det om en pojke som blir gammal.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Om man kollar på Benjamin Button baklänges så handlar det om en pojke som blir gammal.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

"Braindead" - handlar om en kille som dödar zombies, från sista minut till första (nästan)

Tittar man på "Men Who Stare at Goats" baklänges vet man inte om man såg det framlänges eller baklänges - den förblir lika tråkig vilket håll som!

Medlem
Skrivet av Greger:

[color=red]Ja alltså som du nog förstår så kommer denna tråd att ha spoilers över filmer så om du inte vill ha någon film förstörd så föreslår jag att du lämnar tråden med en gång.[/color]

Nåväl, nu är denna varning utfärdad, låt oss fortsätta med tråden!

Filmer kan ju vara väldigt spännande, roliga eller frammana andra uttryck av känslor. Men vad händer egentligen med filmen om man skulle spola bakåt (något som man oftast kollade på som barn när man såg på film i form av VHS)?

Ta en film (ny eller gammal, det är fritt spelfält i denna tråd för eh ja alltså man spoilar handlingen ganska friskt när man börjar med slutet så att säga) och skriv handlingen, fast bakvänt!

Jag börjar då med filmen "Jaws" (Hajen på svenska).

Filmen handlar om en haj som var sprängd men kommer till liv igen, och börjar spy ut först en stor båt, dom människor som var på båten och filmen fortsätter med att hajen spyr ut fler och fler människor tills folket i kuststaden blir tvunga att öppna upp stranden som förut var stängd.

"Rambo : First Blood" (Rambo på svenska) handlar om en härdad krigare som slåss mot mindre och mindre fientliga styrkor tills han till slut kan få gå fri.

Så, vad för roliga filmer har ni sett bakvänt?

HAHA har ingen film att prata om men otroligt bra förklaring av hajen


signatur

Rwa?

Medlem

Dröjer nog inte länge innan Memento dyker upp här

City Of God handlar om ett gäng döda människor som blir fotade av en fotograf. Fotografen förvandlar dessa till zombies, som sedan bildar gäng och börjar kriga mot varandra. Fler och fler zombies kommer till, och till slut förlåter de varandra och börjar spela fotboll.

Medlem

Tittar man på Pretty Woman baklänges så förvandlar Richard Gere Julia Roberts till en "glädjeflicka"...

Medlem

Hostel och Hostel 2 är i princip två avsnitt av Cityakuten.

Avstängd

Att döda ett barn handlar om en ångestfylld man som återupplivar ett barn genom att köra på det. Sedan far han lyckligt hem med sin fru samtidigt som de tänker på havet. Ganska fin historia.

Avstängd

Fiendeland (Joyeux Noël) handlar om ett gäng soldater i första världskriget, från båda sidorna, som skickas med tåg till ett slagfält. Där börjar de spela fotboll, ha gudstjänst och fira jul tillsammans, för att sedan gräva upp de döda och lägga dem på marken.
Snart blir stämningen spänd efter att en av soldaterna tar julgranen och bär den tillbaka till sin skyttegrav, samtidigt som han sjunger en sång på något konstigt språk.
Efter en tid börjar strider bryta ut för att sedan eskalera till fullskaligt skyttegravskrig. Mycket hemskt historia, må jag säga, som visar på vad en liten ondskans handling kan åstadkomma.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Dröjer nog inte länge innan Memento dyker upp här

City Of God handlar om ett gäng döda människor som blir fotade en fotograf, som förvandlar dessa till zombies. Dessa zombies bildar gäng och börjar kriga mot varandra. Fler och fler zombies kommer till, och till slut förlåtar de varandra och börjar spela fotboll.

Hahahaha, fantastiskt!

Jag hade faktiskt tänkt ta med memento som en film sedd baklänges först fast kunde inte hitta dom rätta orden för att beskriva hur det skulle gå till, och så var det ganska länge sen jag såg den.

Skrivet av svantiloop:

Tittar man på Pretty Woman baklänges så förvandlar Richard Gere Julia Roberts till en "glädjeflicka"...

Underbart är bara det första ord jag kan tänkas använda för att beskriva detta

Skrivet av TobbeW:

Hostel och Hostel 2 är i princip två avsnitt av Cityakuten.

Ja, typ!

Avatar handlar om ett primitivt folk som först slåss mot en imperialistisk styrka, dom släcker sedan elden som härjar i deras hem och evolverar till kompaktare humanioder som har högre intellekt och bygger rymdskepp, och drar sedan iväg på en intergalaktisk resa mot oändligheten.

(Varför blir avatar bakvänt, 2001 : a space odyssey?)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Avatar handlar om ett primitivt folk som först slåss mot en imperialistisk styrka, dom släcker sedan elden som härjar i deras hem och evolverar till kompaktare humanioder som har högre intellekt och bygger rymdskepp, och drar sedan iväg på en intergalaktisk resa mot oändligheten.

(Varför blir avatar bakvänt, 2001 : a space odyssey?)

Haha, det stämmer ju in!

King Kong handlar om en till synes uppstoppad jätteapa, som av någon mystisk anledning vaknar till liv i ett jätteskutt upp på ESB's topp. Flygplanen tvingar ner honom till marken, där han tar sig genom staden för att finna säkerhet i form av en teater där han kan kedja fast sig själv och sina agressioner. Djurskötarna inser att jätteapan knappast trivs på Manhattan och beslutar sig för att ta honom till en till synes obebodd ö.

...
Efter lite strul med urbefolkning och kärlek så lämnar människorna ön och King Kong ifred. Slutet gott, allting gott!

(svårt att väva in det här med tjejen)

The truman show handlar om en helt vanlig kille som vill leva i den perfekta världen där ingenting kan skada honom. Han kämpar med att glömma den riktiga världen, och försöka intala sig själv att låtsatsvärlden han befinner sig i, är den verkliga världen. Till slut går detta, och märkligt nog så tycks han bli yngre och yngre. Tittarsiffrorna blir rekordhöga!

(haha, det här är svåårt!)

Slutligen handlar Requiem of a Dream om den fantastiska resan från missbruk till lycka!

Medlem

Sagan om ringen handlar om en hobbit som hittar en häftig ring i en vulkan och går hem resten av filmen.

En lång väg att gå, tydligen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Antichrist:
En mans döda hustru återuppstår, hon lagar hans penis med ett vedträ och de åker hem och gökar, under akten flyger deras barn in genom det öppna fönstret.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Saving private Ryan är ett gripande drama om ett gäng paramedics under andra världskriget som beslutat att ta sig från en okänd fransk by till kusten vid Normandy och återuppliva så många som möjligt på vägen.

Jurassic park tre handlar om hur ett skepp fraktar en T-Rex från en vacker ö till en stad. Ödlan går berserk i stan tills den lyckas stjäla ett fartyg och åka hem till ön. Filmen är förvirrande snarlik i handling om man ser den framifrån som bakifrån.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Alien handlar om en utomjording som krymper till knähundstorlek och hoppar in i bröstkorgen på en besättningsman, vilket lugnar resten utav besättningen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Gran Torino handlar om en gammal man som återupplivas för att sedan bli skjuten men på något sett överlever det och åker hem till sitt hus för att putsa sina vapen och sedan bli ovänner med sina grannar och leva fridfullt med sin fru som också återupplivas senare.

Bra film

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Dröjer nog inte länge innan Memento dyker upp här

Min första tanke var också Memento, eller Resovoir Dogs (som jag förstått är gjord på samma sätt). Bra film som baklänges inte hade varit lika bra, hade dock varit kul att se den på det sättet men då hade den nog inte varit lika bra som jag tyckte den var när jag sett den.

Medlem

Sagan om ringen handlar om en hobb som hittar en ring efter ett vulkanutbrott, han räddar en ful gubbe från lavan och sen går dom hem med sin vän Sam. Dom träffar många vänner under resans gång, och filmen slutar med en fest.

Medlem

En man får reda på sin identitet för att sedan glömma bort den helt och bli elitlönnmördare som reser jagad runt jorden för att slutligen simma ryggsim i medelhavet på natten.

Knäck den för att ge tråden en extra twist:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

En man får reda på sin identitet för att sedan glömma bort den helt och bli elitlönnmördare som reser jagad runt jorden för att slutligen simma ryggsim i medelhavet på natten.

Knäck den för att ge tråden en extra twist:)

Kan det vara Bourne-trilogin?

Medlem

Visst kan det vara det:)

Släng in ett litet poängsystem Greger. Det har vi inte sett förr;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd

Skenbart (huvudtråden, finns några mindre simultana handlingar i filmen) handlar om en straffånge som monterar ner Berlinmuren. Han sätter sig sedan på ett tåg som går direkt från Berlin till Stockholm. Han känner sig först väldigt nere och till och med självmordsbenägen, men under resans gång hjälper han många människor. Han lyckas rädda ett antal flyktingar som ska tas in i landet från en explosion. Han träffar en skadad man ett flertal tillfällen och varje gång de träffas lyckas han mirakulöst hela honom en smula. När han kliver av tåget i Stockholm mår han prima. Han har hjälpt de flesta på tåget med en massa saker och mår nu bättre än någonsin.
Mycket gripande film, må jag säga.

Ambassadör
League of Legends

The matrix handlar om neo i en datoriserad verklighet som styrs av robotar. efter att han blir skjuten börjar han tvivla mer och mer på världen och flera personer försöker förklara hur världen inte fungerar. det slutar med att han spottar upp ett piller och kommer tillbaka till sin lägenhet där han får sova

1
Skriv svar