World of Warcraft: Shadowlands försenas

Robot
World of Warcraft: Shadowlands försenas
Medlem

Jag och sambon tog semester. Nåja, vi får helt enkelt boka om semestern. ^^

Skönt att Blizzard fortfarande har "when it's done"-mentalitet. Hellre försening och hög kvalitet.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag och sambon tog semester. Nåja, vi får helt enkelt boka om semestern. ^^

Skönt att Blizzard fortfarande har "when it's done"-mentalitet. Hellre försening och hög kvalitet.

Det har dom inte haft på väldigt länge skulle jag vilja påstå. Bara att spana in dom senaste tre expansionerna samt Diablo 3, inte så heta vid släpp och en bra bit in.(WoD var ganska skräp rakt igenom, förutom raids då)

Vi får väl se om dom lyckas bättre vid release denna expansion, hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hade också tagit semester för släppet, förhoppningsvis kan man ju boka om den :/

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det har dom inte haft på väldigt länge skulle jag vilja påstå. Bara att spana in dom senaste tre expansionerna samt Diablo 3, inte så heta vid släpp och en bra bit in.(WoD var ganska skräp rakt igenom, förutom raids då)

Vi får väl se om dom lyckas bättre vid release denna expansion, hoppas på det bästa.

Legion va ju dock jävligt bra!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Legion va ju dock jävligt bra!

Legion hade sina problem i början med titanforging, legendaries, RNG-galore, artifact grind. Runt Nighthold började det bli väldigt bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Tur man aldrig tagit semester för ett spelsläpp då de så ofta skjuts upp. Hade varit gött inför CP2077 men gör man det så kommer det skjutas på en vecka och då har man slösat semester.

Medlem

Oj då, ja vad säger man, antar att jag får lite mer tid att ta igen lite av vad man missat. Aktiverade accountet för några dagar sedan efter väldigt långt uppehåll.

Skribent

Jag och frun har tagit semester för släppet, så det här sög ju. Men bättre så klart om de tar sig tiden att göra klart expansionen ordentligt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tur man aldrig tagit semester för ett spelsläpp då de så ofta skjuts upp. Hade varit gött inför CP2077 men gör man det så kommer det skjutas på en vecka och då har man slösat semester.

Inte bara det, även buggar samt överbelastade servrar osv om det väl släpps på release


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Bra! Shadowlands är verkligen långt ifrån klart.

Medlem

Mycket bra, ett steg i rätt riktning.

Som någon sa, ”You can only fuck up so many times before you’re considered a fuck-up.”

Ser en positiv trend hos Blizzard med Diablo 4s utvecklingsuppdateringar och nu detta. Det känns som att de äntligen börjar inse hur trötta deras communityn börjar bli på att Blizzard inte lyssnar på feedback.

Håller tummarna för att det inte bara är en vecka eller två utan att de faktiskt tar någon månad på sig att polera upp det.

Som många andra har även jag tagit semester 27-30e. Blir ett samtal med chefen om att boka om det


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Vad ska man nu spela fram till Cyberpunk...? 🙃

Inaktiv
Skrivet av Issue:

Inte bara det, även buggar samt överbelastade servrar osv om det väl släpps på release

Ja verkligen. Nästan mer regel än undantag att man har en hel del att tjäna på helhetsupplevelsen genom att vänta 1-2 månader efter release för att låta spelet ”mogna”. Dock riskerar man att bli spoilad till oblivion om man inte går offline under denna tid

Medlem

*Fnyser och spelar vidare på classic*

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det har dom inte haft på väldigt länge skulle jag vilja påstå. Bara att spana in dom senaste tre expansionerna samt Diablo 3, inte så heta vid släpp och en bra bit in.(WoD var ganska skräp rakt igenom, förutom raids då)

Vi får väl se om dom lyckas bättre vid release denna expansion, hoppas på det bästa.

Du var mig en negativ Nelly

Gen
Medlem

Pre-patch kommer ju ändå, det är väl skoj.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Legion va ju dock jävligt bra!

Saknar Legion Jag har lirat sedan Vanilla 2004 men Legion var nästan när WoW var som bäst. Stämningen, musiken, all handling/lore, zonerna och klasserna var alla på top enligt mig

Medlem

Som förväntat, var väldigt förvånad när dom announca det efter all feedback dom hade från innan. Förväntade mig en delay bara några få dagar efter announcement men tog istället några veckor. Satans många som redan tagit semester så dom kommer få lida tyvärr.

Inaktiv

Helt otroligt att så mycket folk fortfarande spelar detta 16 år senare och det bara kör på. Roligt.
Själv tröttnade jag på WoW typ 2008, men inget spel har gett mig samma känsla som att sitta i Booty Bay och bli digitalt full med polarna och prata med förbipasserande.

Gen
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Saknar Legion Jag har lirat sedan Vanilla 2004 men Legion var nästan när WoW var som bäst. Stämningen, musiken, all handling/lore, zonerna och klasserna var alla på top enligt mig

Min favorit är WotLK, stämningen, musiken, de olika zonerna, Arthas osv. Skitbra!

Medlem

Vad synd! Jag och mina kompisar ska ju ha ett LAN den 8/10, och jag hade hoppats på att få levla någon alt i pre-patchen inemellan alla andra spel. Men det är väl bra att de väntar med att släppa patchar och expansioner tills de är i ett sådant skick att det är något de kan stå bakom.

Skrivet av mrkhaglund:

Bra! Shadowlands är verkligen långt ifrån klart.

Har du spelat betan? Har du lust att utveckla vad det är som känns oklart för en som inte har spelat betan utan bara petat runt lite på ptr:en?

Medlem
Skrivet av Gen:

Min favorit är WotLK, stämningen, musiken, de olika zonerna, Arthas osv. Skitbra!

Wotlk + TBC var epic AF. Älskar musiken och atmosfären där.
Finns bara enstaka zoner som man känt samma sak för i expansionerna efter det.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Helt otroligt att så mycket folk fortfarande spelar detta 16 år senare och det bara kör på. Roligt.
Själv tröttnade jag på WoW typ 2008, men inget spel har gett mig samma känsla som att sitta i Booty Bay och bli digitalt full med polarna och prata med förbipasserande.

Booty Bay rankas i toppen över platser med mest mysfaktor i WoW även för mig!

Medlem
Skrivet av Issue:

Inte bara det, även buggar samt överbelastade servrar osv om det väl släpps på release

Senaste gången det var riktigt stora server-problem var väl när WoD släpptes, som även hade flera spelförstörande buggar där du t ex inte ens kunde komma vidare och bygga din Garrison, vilket gjorde att du var helt fast och inte kunde fortsätta att levla.

Launchen av både Legion och BFA var mer eller mindre smärtfritt.

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Du var mig en negativ Nelly

För att jag säger som det är?

Det är inte som att jag VILL att det ska vara så, men nu är det som det är, så att säga.

Fast, man kan ju kolla åt andra hållet och låtsas som ingenting är fel också, men det brukar oftast inte leda till förbättringar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tur man aldrig tagit semester för ett spelsläpp då de så ofta skjuts upp. Hade varit gött inför CP2077 men gör man det så kommer det skjutas på en vecka och då har man slösat semester.

Fast är ju bara att skjuta upp sin semester också. Så svårt är det ju inte att säga till chefen, "oj mina planer gick åt skogen, jag tar semestern någon månad senare".

Medlem
Skrivet av Gurg:

Fast är ju bara att skjuta upp sin semester också. Så svårt är det ju inte att säga till chefen, "oj mina planer gick åt skogen, jag tar semestern någon månad senare".

Jag hade nog formulerat det som en fråga istället 🙂 Redan beviljad semester är ju inte något du själv kan välja att bara ändra på (enligt lagen iaf), men de flesta arbetsgivare brukar ju vara flexibla till en viss grad så länge man inte missbrukar deras goda vilja.

Medlem
Skrivet av frittzinator:

Vad synd! Jag och mina kompisar ska ju ha ett LAN den 8/10, och jag hade hoppats på att få levla någon alt i pre-patchen inemellan alla andra spel. Men det är väl bra att de väntar med att släppa patchar och expansioner tills de är i ett sådant skick att det är något de kan stå bakom.

Har du spelat betan? Har du lust att utveckla vad det är som känns oklart för en som inte har spelat betan utan bara petat runt lite på ptr:en?

Jag har spelat betan och det är mycket som känns ofärdigt. Det saknas assets, cutscenes och framför allt är allting oerhört buggigt.

Vill rekommendera denna video, jag tycker den summerar allting snyggt:

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag har spelat betan och det är mycket som känns ofärdigt. Det saknas assets, cutscenes och framför allt är allting oerhört buggigt.

Vill rekommendera denna video, jag tycker den summerar allting snyggt:
https://www.youtube.com/watch?v=cd4kT9Ag8Mo

Tack för tipset! Ska spana in videon

Då är jag ändå rätt tacksam över att de drar ut på realesen om det är en övergripande känsla av att det är ofärdigt.

12
Skriv svar