Första intrycken – Playstation 5 är en tyst konsol

Robot
Första intrycken – Playstation 5 är en tyst konsol

Första hands-on-rapporterna från Sonys nya konsol.

#playstation-5, #xbox-series


Medlem

Kul att höra (eller inte höra ) att den är tyst. PS4:an lät ju som en jetmotor verkligen och man var tvungen att höja volymen på TV:n.

Medlem

Fint att de nästan inte hörde konsolen när de spelade Astrobot. Ett stort steg ifrån PS4 Pro.

Medlem

Skönt att höra. Min PS4 Pro är ju ingen katastrof tycker jag men man hör den ju helt klart när det är tyst.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Kul att höra (eller inte höra ) att den är tyst. PS4:an lät ju som en jetmotor verkligen och man var tvungen att höja volymen på TV:n.

Verkligen! Jag kan bara spela våldsamma spel när ungarna sover, så många, MÅNGA av mina spel har jag hört hälften av ljuden eftersom fläkten är så vansinnigt högljudd. Ska bli gött detta!


signatur

I drank what?

Medlem

Tar orden "tyst konsol" med ett rejält lass salt. Tystare än de tidigare, kanske, men tyst tror jag inte på.

OT: Den högblanka svarta plasten ser så himla billig ut


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kontrollen har jäkligt snygg design måste jag säga. Synd att själva konsolen... ja jag vet inte vad jag ska säga. Jag kan inte tänka mig ett enda hem där denna kan smälta in. Kanske hos nån sci-fi-nörd som inrett hemmet som man trodde rymdskepp skulle se ut på 60-talet.

RmK
Medlem

Som ägare av en PS4 Pro som låter som tre jetplan så är detta positiva nyheter. Minns även att första Xbox 360 versionen lät som en dammsugare den med. Jag spelar i stort sett bara PS4 Pro med noise cancelling lurar kopplade med bluetooth till TV:n för jag stör mig så mycket på ljudet.

Medlem

Trist att Sony inte släpper sin konsol lite "friare" som MS gjort med SX. Känns väldigt strikta.

Jag är genuint intresserad av laddningstider, BC-stöd, designintryck, nya funktioner osv.

Medlem
Skrivet av Dunder:

OT: Den högblanka svarta plasten ser så himla billig ut

Syntes på ett flertal ställen att de inte dragit bort plastfilmen på det svarta. Ogillar dock blanksvart plast iom alla fingeravtryck man alltid får dras med.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Verkligen! Jag kan bara spela våldsamma spel när ungarna sover, så många, MÅNGA av mina spel har jag hört hälften av ljuden eftersom fläkten är så vansinnigt högljudd. Ska bli gött detta!

Varför inte spela med hörlurar? Är ju jättesmidigt att koppla in dom i handkontrollen och slippa oroa sig för att störa de andra.

Medlem

Det låter (höhö) bra!

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Kul att höra (eller inte höra ) att den är tyst. PS4:an lät ju som en jetmotor verkligen och man var tvungen att höja volymen på TV:n.

Tänkte in på volymen på PS4 pron tills dess att jag flyttade in den i sovrummet, GOD DAMN vad den låter mycket :D.

Medlem

"PS5 verkar använda ett stativ både när den står upp och ligger ner. Ingen av testarna fångade stativet på bild och alla är märkligt nog osäkra på vad som gäller – de verkar inte ha fått se hur det funkar när konsolen ligger ner."

Ni har ju flera bilder med stativ (både stående och liggande) under artikeln? Även en bild på enbart stativet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Varför inte spela med hörlurar? Är ju jättesmidigt att koppla in dom i handkontrollen och slippa oroa sig för att störa de andra.

Hade en liten parvel när The Witcher 3 släpptes och jag passade på att spela varje gång han skulle sova middag. Hade av nån anledning inte en tanke på hörlurar i Dualshocken så jag lirade igenom hela äventyret och båda expansionerna med väldigt låg volym. Dessutom var ju undertexten så förbannat liten också ^^.

Flakmonkey
Skrivet av Påskmust:

Varför inte spela med hörlurar? Är ju jättesmidigt att koppla in dom i handkontrollen och slippa oroa sig för att störa de andra.

Grejen är ju att även om hörlurarna gör att man själv inte stör så kan det störa andra som är i närheten. Det är iaf mitt "problem" hemma hos mig. Så en tyst konsol är verkligen uppskattat.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

OT: Den högblanka svarta plasten ser så himla billig ut

Det är ju insidan som räknas
Håller med om att den kanske inte är supervacker men föredrar att de lägger mer pengar på hårdvaran än att beklä utsidan med fancy material.

Skrivet av gorbatjov:

Syntes på ett flertal ställen att de inte dragit bort plastfilmen på det svarta. Ogillar dock blanksvart plast iom alla fingeravtryck man alltid får dras med.

Fast hur ofta flyttar man konsolen?

Medlem

Detta sades även om PS4 innan lansering, så jag tror det när jag hör det.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Varför inte spela med hörlurar? Är ju jättesmidigt att koppla in dom i handkontrollen och slippa oroa sig för att störa de andra.

Behöver höra om ungarna vaknar. De sover lätt, och har handikapp som gör att jag måste vara medveten om de börjar röra på sig. Annars en bra idé, helt klart!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Syntes på ett flertal ställen att de inte dragit bort plastfilmen på det svarta. Ogillar dock blanksvart plast iom alla fingeravtryck man alltid får dras med.

Så man kanske kan hoppas på lite mindre högblank i verkligheten då?

Skrivet av Gen:

Det är ju insidan som räknas
Håller med om att den kanske inte är supervacker men föredrar att de lägger mer pengar på hårdvaran än att beklä utsidan med fancy material.

Är matt plast så mycket dyrare?
Både PS3 och PS4 var väll i matt plast, tycker de kunde fortsatt på det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så man kanske kan hoppas på lite mindre högblank i verkligheten då?

Är matt plast så mycket dyrare?
Både PS3 och PS4 var väll i matt plast, tycker de kunde fortsatt på det.

Nä, plasten var där just för att slippa fingeravtryck till när pressen skulle fota den. Men det ser mindre billigt ut utan den där plasten.

Skrivet av Bojkott:

Detta sades även om PS4 innan lansering, så jag tror det när jag hör det.

Inte hör det menar du väl

OT: Låter ju lovande om det stämmer. PS4:an kan låta helt bedrövligt när det kommer till vissa spel.

Gnällkuk

En stor nackdel med PS5an verkar vara att diskstorleken precis som med xb1 rapporteras som total storlek och inte vad användaren har tillgängligt för spel. Enbart 664GB för spel känns rätt tunnt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alltså den är ju så ruskigt ful... blir nog fram med skruvmejsel och sprayburkar direkt vid launch.

Medlem

Lustigt att så många tycker att deras ps4or väsnas så. Har nog alldrig hört min. Har dock en ps4 slim. Och så spelar jag mest skräck spel med hög volym..

För ett bra tag sedan fanns det bilder som cirkulerade att man kunde ta bort den vita kåpan. Är detta bekräftat? Kan man det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas verkligen det med tanke på storleken, dock så är den väl inte testad med något krävande spel än så länge?
PS4 är ju också tyst om man spelar mindre krävande spel, om man drar igång tex GoW därimot.....

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta sades även om PS4 innan lansering, så jag tror det när jag hör det.

Eller när du "inte" hör det

Ääähhh.. Såg nu att hoppalängdhopp var före. Jag som trodde jag skulle få en stund i rampljuset. Yes, där fick jag till det. Klappade mig själv på axeln och var nöjd. Nu går jag tillbaka till min arbetsbänk och muttrar istället.

Medlem

Bra att den kommer vara tyst då min PS4:a låter lite mycket ibland. För de som har vant sig vid högt fläktljud när man spelar och inte riktigt kan släppa det så får de släppa en "noice addon" man kopplar in på baksidan


signatur

PSN: Swede_78

KoP
Medlem
Skrivet av Saurfange:

Lustigt att så många tycker att deras ps4or väsnas så. Har nog alldrig hört min. Har dock en ps4 slim. Och så spelar jag mest skräck spel med hög volym..

Har också en slim och jo den väsnas när man spelar något tungdrivet. Spelar dock alltid med hörlurar så det inget som man behöver störa sig på. När det blir dags för pisspaus och man tar av sig lurarna blir man dock lite förundrad över "tornade ljudet" i rummet. :'D

12
Skriv svar