Fortfarande "inga planer" för dlc eller fler lägen till Star Wars: Squadrons

Robot
Fortfarande "inga planer" för dlc eller fler lägen till Star Wars: Squadrons
Medlem

Vet vi något om försäljningssiffror? Hur "bra" går det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pretorian24:

Vet vi något om försäljningssiffror? Hur "bra" går det?

Inte hört något, men går det riktigt bra lär EA vilja berätta om det. En vecka sedan release imorgon, så då kanske är läge att för dom att ta bladet från mun. Ca 10 000 är peaken under senaste dygnet enligt Steam charts, men det finns ju flera plattformar och kanaler att ta med i beräkningen, så...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag köpte EA Play för att lira. Körde igenom singelplayerkampanjen på 2 dagar. Storyn var riktigt svag och karaktärerna mindre intressanta.
Själva flygningen/gameplayet rent tekniskt var trevligt. Men väldigt enformigt efter någon timme.
Sedan lirade jag några multiplayermatcher. Herregud. Alla man möter kör samma typ av skepp. Sedan verkar det vara meta att bara ställa sig helt still som en turret för då är det lättare att sikta. Så alla stod mest bara parkerade bakom varandra.
Nä, Battlefront 2 rymdstriderna är roligare om än också väldigt simpelt

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag köpte EA Play för att lira. Körde igenom singelplayerkampanjen på 2 dagar. Storyn var riktigt svag och karaktärerna mindre intressanta.
Själva flygningen/gameplayet rent tekniskt var trevligt. Men väldigt enformigt efter någon timme.
Sedan lirade jag några multiplayermatcher. Herregud. Alla man möter kör samma typ av skepp. Sedan verkar det vara meta att bara ställa sig helt still som en turret för då är det lättare att sikta. Så alla stod mest bara parkerade bakom varandra.
Nä, Battlefront 2 rymdstriderna är roligare om än också väldigt simpelt

Det du säger är den bilden jag har av dessa typer av rymdskepp spel utan då att ha testat dem själv. Jag förstår att folk tycker det låter kul att flyga rymdskepp men känns verkligen som att det blir så jäkla torrt väldigt fort.

I teorin låter det kul men i praktiken verkar imo de här spelen vara riktigt tråkiga.

Medlem

Jämfört med konkurrenter som EVE Valkyrie är det en rätt svag produkt, trots "rimligt pris", särskilt om de inte gör något åt den usla HOTAS-kontrollen och VR för PC. Några patcher hoppas man verkligen på, annars är EA:s förtroende kört i bottnen igen efter en viss trevande uppgång med Fallen Order och Squadrons potential. Idag är det en rätt "slö", dyr konsolport. (Och Fallen order var ju rätt hafsigt hopkokat, men ett så stort steg i rätt riktning att man ville applådera det.) Så här långt ångrar jag köpet, även om det är kul att spela med bekanta (enda anledningen att jag köpte så tidigt).

Någonstans vill man ändå att försäljningen går bra, så de satsar vidare åt rätt håll, samtidigt vill man inte riktigt heller ändå belöna drop'n'forget. Om det säljer bra och de inte "belönar" det med lite kärlek... Lite korkat milt uttryckt!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det du säger är den bilden jag har av dessa typer av rymdskepp spel utan då att ha testat dem själv. Jag förstår att folk tycker det låter kul att flyga rymdskepp men känns verkligen som att det blir så jäkla torrt väldigt fort.

I teorin låter det kul men i praktiken verkar imo de här spelen vara riktigt tråkiga.

Mjo, och sen snurrar man bara runt runt för att hitta sin target

Medlem

Tror de kommer satsa på att släppa en tvåa rätt så snart, ifall det säljer bra.

Hittills så här jag det väldigt kul i spelet. Mycket skön känsla, och ljudet är heeelt underbart.
Synd bara att jag är så dålig på det.
Taktiken att stå still som ett torn använder vissa på de mer öppna banorna. Men den taktiken tror jag säkert är enkel att kontra när man blir lite bättre.

Medlem

Har väldigt kul med spelet. Har kört lite SP men mest MP. Grafiken och ljudet är i toppklass!

Medlem

Spelar just nu SP kampanjen, kör med en Saitek x45. Funkar faktiskt väldigt bra, fast den är en äldre modell.
Och jag bara älskar spelet! Musiken, effekterna.
Snart man är klar med SP så blir det MP ska bli väldigt intressant hur det kommer gå.. kör med svåraste spel läget i SP.

1
Skriv svar