Sega sugna på Dreamcast Mini

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lilagröt:

påstod inte att de inte var innovativa, och de hade säkert bra hårdvara. Jag uppskattade aldrig deras spel bara. Men det är som sagt bara baserat på vad ja har kört hos vänner.

Det är väl en smaksak, antar jag. Segas spelutbud var ganska arkadorienterat på den tiden, Dreamcast fick många riktigt bra arkadkonverteringar av i många fall rätt korta spel. Eftersom jag älskar racingspel var Dreamcast överlägsen allt annat just då - det sprutade ut riktigt bra racinglir till formatet. Men detta är ju inte hela sanningen, Sega har släppt RPG:n, äventyrsspel, sport, fighting...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om Sega skulle kunna lyckas med en Dreamcast mini så kanske det även skulle kunna få Sony att våga släppa en Playstation 2 Classic (och en ny Playstation Classic fast med fler tilltalande spel)


signatur

ゼルダの城

Skribent

Det räcker att Marvel Vs Capcom 2, Virtua Tennis & Street Fighter III finns på en dreamcast mini och jag är villig att betala en triljon för den.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Alla 2D Sonic samt Sonic Adventure 1 och 2, Sonic and Knuckles expansion lösning till äldre sonic spel var banbytande på den tiden, i alla fall till konsol.
Alla Wonder boy men speciellt remaken av 3:an
Outrun
Sega Rally
Virtual Fighter
Shining Force
Street of Rage

För att nämna några.

Ok ska försöka minnas detta till nästa gång emuleringsmaskinen plockas fram.

Medlem

Ja tack, ge mig en Dreamcast Mini. Dissade tyvärr både den och Saturn när det begav sig då jag nöjde mig med Sony-konsoler. Har missat väldigt mycket bra.

12
Skriv svar