Nytt Spel Plus - Podden som spelar och spelar om lite äldre spel

Medlem
Nytt Spel Plus - Podden som spelar och spelar om lite äldre spel

Efter många om och med har jag och David Nylander på Player One startat en egen podcast vid namn Nytt Spel Plus.

Kortfattat är detta en pod som på många sätt och vis är en hyllning till Retroresan och Play Before You Die, men med en egen tvist. Till varje avsnitt tar en av oss med ett personligt favoritspel som den andra inte har spelat. Därefter spelar vi om det och gör en analys där förväntingar och fördomar ställs mot rosaskimrande minnen.

Håller spelet än idag?
Har vi fått oss en ny favorit?
Eller är vissa minnen bättre att bevara på hjärnkontoret?

I vårt första avsnitt (piloten) har vi spelat Portal, ett spel som David håller kärt och som jag fram tills nu inte har kört. Till nästa gång kör vi Costume Quest.

Hoppas att ni gillar´t, om inte får ni förstås mer än gärna säga det. Finns där podcasts finns.

Trevlig kväll!

Medlem

Och nu är det första riktiga avsnittet ute. Vi snackar om Costume Quest och finns där du hittar podcasts.

Till nästa gång skall vi spela The Curse of Monkey Island, så vill ni vara med och kommentera spelet får ni gärna höra av er, antingen här eller på nyttspelplus@gmail.com 😊

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gubbgamern:

Och nu är det första riktiga avsnittet ute. Vi snackar om Costume Quest och finns där du hittar podcasts.

Till nästa gång skall vi spela The Curse of Monkey Island, så vill ni vara med och kommentera spelet får ni gärna höra av er, antingen här eller på nyttspelplus@gmail.com 😊

Tack för bra pod! Följer på spotify


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar