Uppgifter: Level-5 avvecklas i Nordamerika, inga konkreta planer på fler spelreleaser utanför Japan

Robot
Uppgifter: Level-5 avvecklas i Nordamerika, inga konkreta planer på fler spelreleaser utanför Japan

Oroande för Layton- och Ni no Kuni-fans.

#level-5, #ni-no-kuni


Medlem
Medlem

Det lilla hopp om ett Dark Cloud 3 försvann precis där

Medlem

Det vore trist. De ligger bakom en hel del bra titlar. Dark cloud, Dark cloud 2, Rogue Galaxy samt en del Dragon Quest spel. Så det är inte bara Yo-kai watch, ni no kuni eller layton som de kan krediteras med och spelen har varit fenomenala.

Rogue Galaxy finns till exempel i en restaurerad version till PS4 digitalt. Det är ett party based action RPG i samma stuk som Dark Cloud 2. Samma typ av crafting system etc. Fenomenalt.

Medlem

Trist, gillade verkligen det första Ni No Kuni (tvåan var väl sådär).


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Hoppas att vi får se fler ni no kuni och prof Layton! Riktigt mysiga spel!

Medlem

Så oerhört trist :(. De gör riktigt bra jrpg-spel. Bland annat Dragon Quest 8 är grymt bra.

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trist, gillade verkligen det första Ni No Kuni (tvåan var väl sådär).

Riktigt trist.
Jag tycker dock att både ettan och tvåan har sina svagheter och styrkor.
Jag spelade 2:an först, men det är ju intressant med lite variation och utveckling.

Vill gärna se hur serien skulle se ut med ny hårdvara, tack vara den snabba lagringen i nya enheter så skulle man inte behöva ha lika simpel grafik på world map till exempel.

Medlem

Boo! Mer Ni no Kuni! Är nog bästa JRPG sedan Final Fantasys storhetsdagar med ff6-7-9, bortsett från möjligen Octopath Traveler (Som dock är lite kort och inte alls samma budget).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Riktigt trist.
Jag tycker dock att både ettan och tvåan har sina svagheter och styrkor.
Jag spelade 2:an först, men det är ju intressant med lite variation och utveckling.

Vill gärna se hur serien skulle se ut med ny hårdvara, tack vara den snabba lagringen i nya enheter så skulle man inte behöva ha lika simpel grafik på world map till exempel.

Ja precis, världskartan var ju rätt enkel, dock rätt söt haha...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det vore trist. De ligger bakom en hel del bra titlar. Dark cloud, Dark cloud 2, Rogue Galaxy samt en del Dragon Quest spel. Så det är inte bara Yo-kai watch, ni no kuni eller layton som de kan krediteras med och spelen har varit fenomenala.

Rogue Galaxy finns till exempel i en restaurerad version till PS4 digitalt. Det är ett party based action RPG i samma stuk som Dark Cloud 2. Samma typ av crafting system etc. Fenomenalt.

https://www.youtube.com/watch?v=-lovX3-PhRE

https://www.youtube.com/watch?v=G_KG_fbM5Iw

Rogue Galaxy måste vara ett av de snyggaste PS2-spelen. Texturerna var knivskarpa för att vara PS2 och jag älskar karaktärerna och miljöerna. Har originalskivan och jäklar vilket fantastiskt spel det är. När jag väl accepterat att ja, dom kan andas i rymden och ingen tycker det är konstigt, var det bara total njutning rakt igenom ❤

1
Skriv svar