Among Us-videor nådde 4 miljarder visningar på Youtube i september

Robot
Among Us-videor nådde 4 miljarder visningar på Youtube i september
Medlem

Erkänner. Blivit lite av en guilty pleasure att titta på Among Us videos. Framför allt Blitz

Klart roligt att spela också, men det är inte så ofta man har tillgång till ett gäng kompisar, så då är det kul att titta på någon annan..

Medlem

Har helt missat detta spel. Har ni skrivit nåt om det? Vad går det ut på?

Medlem

Väldigt kul spel att spela tycker jag, men otroligt tråkigt att titta på när någon annan spelar det.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Väldigt kul spel att spela tycker jag, men otroligt tråkigt att titta på när någon annan spelar det.

Totala motsatsen här. Noll intresse av att spela det men älskar att se det på stream. Speciellt när det är något gäng man brukar kolla på.

Finns en anledning att det är så stort på twitch och YT atm. Folk gillar att titta på när andra spelar det

Medlem
Skrivet av bellyman:

Väldigt kul spel att spela tycker jag, men otroligt tråkigt att titta på när någon annan spelar det.

Håller med. Lätt beroendeframkallande Indiespel gjort på rätt sätt!


signatur

I drank what?

Medlem

Rätt kul att se hur YouTubern Corpse Husband gick från ca 70.000 subs till nu 2,6 miljoner på några veckor efter att ha spelat Among Us med b.l.a Pewdipie och andra rätt stora YouTubers. Hans ena Among Us video har nu 11 miljoner views. Rätt grymt "genombrott"

Och ja... Jag är så inåthelvetet avundsjuk på hans röst. Herrejävlar vilken demonisk tonart 😁
Han får "Honest Trailer Guy" att låta som att han inte kommit i målbrotten ännu.

https://youtu.be/eiyMKnp8Re4


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Började kolla för ca ett halv år sedan på "Kaif" videos när han spelade med sin grupp var väldigt underhållande

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Har helt missat detta spel. Har ni skrivit nåt om det? Vad går det ut på?

Konceptet grundar sig utifrån brädspel. Det är en eller två onda som går runt och dödar. Sen så ska alla östa ut en, diskutera och anklaga varandra. Ingen vet vilken roll den andra har.

Ett brädspel som har samma koncept i princip heter Werefolf. Men det finns många varianter

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Totala motsatsen här. Noll intresse av att spela det men älskar att se det på stream. Speciellt när det är något gäng man brukar kolla på.

Finns en anledning att det är så stort på twitch och YT atm. Folk gillar att titta på när andra spelar det

Ja visst är det så, förstår det inte alls själv dock. Det är ju ingen spänning i det om man inte spelar själv känner jag. Fast det känner jag för det mesta, titta på när någon spelar är sällan roligt så länge det inte är någon riktigt flippad jävel, typ Robbaz. Enligt min åsikt då såklart


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Har helt missat detta spel. Har ni skrivit nåt om det? Vad går det ut på?

Skrivet av Lolflakes:

Konceptet grundar sig utifrån brädspel. Det är en eller två onda som går runt och dödar. Sen så ska alla östa ut en, diskutera och anklaga varandra. Ingen vet vilken roll den andra har.

Ett brädspel som har samma koncept i princip heter Werefolf. Men det finns många varianter

Bra förklaring. Skulle även slänga in filmen The Thing i mixen.

Medlem

Inte riktigt förstått nöjet med detta spel, har testat det men det är riktigt jäkla tråkigt idag år 2020.
Detta har gjorts flera gånger innan, så förstår inte varför folk fastna för just detta.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Konceptet grundar sig utifrån brädspel. Det är en eller två onda som går runt och dödar. Sen så ska alla östa ut en, diskutera och anklaga varandra. Ingen vet vilken roll den andra har.

Ett brädspel som har samma koncept i princip heter Werefolf. Men det finns många varianter

Offtopic men werewolf är ett riktigt roligt spel. Perfekt å dra en runda i partysammanhang och speciellt då folk inte känner varann. Skulle också funka som en bra teambuilding aktivitet 😁

Om among us ens är hälften så roligt som werewolf så är det en riktig hit!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har inte provat själv men mina barn älskar det!!

Medlem

Skit ttåkigt spel om fu är själv och spelar public, ingen diskuterar och i ifrågasätter vart den andre har varit. Bara röstar någon random färg. Skit trist.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Skit ttåkigt spel om fu är själv och spelar public, ingen diskuterar och i ifrågasätter vart den andre har varit. Bara röstar någon random färg. Skit trist.

Kan hålla med om att public inte är någon större hit, men jag har det känslan oavsett vad det är för multiplayer spel. Alla gör sitt eget och skiter i resten.

Jag har dock inte haft problem att få ihop folk att spela med dock, vi är en grupp på 15-20 person som spelar och det är riktigt kul då.

Medlem
Skrivet av floke:

Rätt kul att se hur YouTubern Corpse Husband gick från ca 70.000 subs till nu 2,6 miljoner på några veckor efter att ha spelat Among Us med b.l.a Pewdipie och andra rätt stora YouTubers. Hans ena Among Us video har nu 11 miljoner views. Rätt grymt "genombrott"

Och ja... Jag är så inåthelvetet avundsjuk på hans röst. Herrejävlar vilken demonisk tonart 😁
Han får "Honest Trailer Guy" att låta som att han inte kommit i målbrotten ännu.

https://youtu.be/eiyMKnp8Re4

Ja jävlar den rösten. Och det ärbju som djupast i den videon.

Jag gillar att kolla på Toasts yt videos där Corpse ofta är med, det är den typen av grupper som gör det kul att spela dessa typer av spel.

1
Skriv svar