Mario Kart Live släppt – betygen är okej, men katterna har desto roligare (eller...?)

Robot
Mario Kart Live släppt – betygen är okej, men katterna har desto roligare (eller...?)
Medlem

10-åriga jag hade säkert ääälskat Live Circuit 🥰

Medlem

Detta paket hämtade jag precis ut på posten. Passar perfekt då resten av familjen är bortresta och jag är ensam hemma med katten ikväll och imorgon förmiddag.

Elbilen sitter på uppladdning just nu... missen är ute och jagar... får se när de drabbas samman!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Undrar när vi får höra om första fallet av att någon hackar sig in i den där radiostyrda kameran och sen kör runt och filmer familjerna nakna.

Sjysst plot på en thriller om inget annat 😅

Medlem

Det här vore så jäkla häftigt att leka med tillsammans med barnen men vägrar fan köpa en Switch för 2 spel😅

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Det här vore så jäkla häftigt att leka med tillsammans med barnen men vägrar fan köpa en Switch för 2 spel😅

Kan jag förstå! Känns lite onödigt.

Vi har redan fyra Switchar (två stora och två Lite) i familjen, så klarar oss fint (man behöver en Switch till varje tävlande/bil).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Den sista videon, hahaha.

Fragtjuv
Skrivet av Luciphear:

Den sista videon, hahaha.

Ja, vad fan håller den katten på med? Slaganfall?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, vad fan håller den katten på med? Slaganfall?

Nah, ganska vanligt att katter gör sådär när de vill spy upp något, typ hårbollar/päls. Och nog fan ska de alltid sikta på mattan... (kattägare hela livet här...)

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, vad fan håller den katten på med? Slaganfall?

Du har aldrig haft katt va? 😅

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, vad fan håller den katten på med? Slaganfall?

Hårboll

Medlem

Jag tänker på min katt när jag såg sista videon.
Varför ska de just envisas med att sitta på en matta och spy upp hårbollar?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Men detta Mario Kart skulle annars vara kul att ta med sig ut en varm sommardag och köra. Lite mer plats när man ska bygga banor.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

Skulle aldrig vågat köpa MKL när jag hade katt. Katthåret skulle antagligen ha fuckat upp bilarna vid däcken ganska snabbt.

Redaktör
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tänker på min katt när jag såg sista videon.
Varför ska de just envisas med att sitta på en matta och spy upp hårbollar?

Tror de väljer mattan för att klorna får bra grepp där, till skillnad från det lättstädade golvet. Eller så är de bara obotliga anarkister.
Tror aldrig jag sett en katt välja det blanka hårda golvet.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av Jiminy:

Du har aldrig haft katt va? 😅

Nej, jag har aldrig haft katt


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tror de väljer mattan för att klorna får bra grepp där, till skillnad från det lättstädade golvet. Eller så är de bara obotliga anarkister.
Tror aldrig jag sett en katt välja det blanka hårda golvet.

Anarkister eller ej, men det jag har hört att några forskare kommit fram till när det gäller katter är att dom förstår vad vi menar men dom skiter i det. Men det är väl för att katter egentligen inte är flockdjur som exempelvis hundar.

Men annars så låter det som en ganska bra förklaring till varför de väljer mattan, eller att det är något genetiskt för att när man är ute så ska man göra det på exempelvis gräset för då kan det sjunka in i jorden, något som det inte skulle kunna göra på en blank yta som exempelvis asfalt, (berg)
Bara att det skulle vara lättare för oss människor om de gjorde det på golvet, för då blir det ju mycket lättare att städa bort och torka rent.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Man får hoppas det är en hårboll, kattspya som man själv får kväljningar av ... fyfan


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tänker på min katt när jag såg sista videon.
Varför ska de just envisas med att sitta på en matta och spy upp hårbollar?

För att de då har något att "hålla i" så att de inte lyckas glida och tappa balansen vilket de riskerar att göra om de står på ett halt trägolv. De riskerar inte heller att få det att stänka tillbaks i ansiktet.
Det samma gäller för hundar.

Edit: Läste inte hela tråden innan jag postade, så missade Tomas svar.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Man får hoppas det är en hårboll, kattspya som man själv får kväljningar av ... fyfan

Vår katt älskar skaldjur (räkor, havskräftor och hummer), men man får inte ge honom för mycket. Normal kattmat äter han inte för mycket av, men skaldjur kan han äta så mycket utan stopp (han verkligen älskar det). Med lite otur så äter han mer än vad han tål, och när kan då kräks på natten så väljer han alltid mattor iställer för parkettgolven eller klinkersgolven.

Dessutom så (av någon outgrundlig anledning) så väljer han nästan alltid våra dyraste klassiska äkta mattor, eller våra moderna Märta Måås-mattor. Har försökt lägga en billig IKEA-matta i hans badrum mycket nära han kattbur. Tänkte det skulle fungera kanon, men den använder han *aldrig* - typiskt anarkistkatter!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

(...)
typiskt anarkistkatter!

Hur tänker ni när ni lägger in anarkism i en katts dåliga beteende?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av martinot:

ensam hemma med katten ikväll och imorgon förmiddag.

Har du hunnit prova?

Redaktör
Skrivet av ZeldasCastle:

Hur tänker ni när ni lägger in anarkism i en katts dåliga beteende?

Jag använde det som skämt, men de är ju verkligen inte några vänner av regler. Skiter blankt i andra, går sin väg. Därför de är så coola, tycker jag.

Mythbusters gjorde ett avsnitt där en hund skulle försöka valla in katter. Det gick... inte alls. Men hunden slapp stryk i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av TTuffing:

Har du hunnit prova?

Har byggt banor och testkört hela dagen!

Bilen är ju i sig ganska oimponerande. Går väldigt långsamt och ingen finkänslig styrning. Så som ren radiostyrd bil så är det rätt tråkigt om man tittar på själva bilen när man kör (äger inga andra radiostyrda bilar, men vet att det finns sådana som är 10-100 ggr bättre än denna).

Men när man betraktar det hela bara från sin Switchskärm så blir det hela mycket roligare, och till något helt annat. Detta är faktiskt en grymt bra gjord implementering av AR-konceptet och diggar det än så länge mycket. Gillar att man tar och gör ens hem till en scen i spelet. Riktigt kul koncept!

Gällande rent praktiskt så är jag dock lite besviken på räckvidden. Står i skärmen att den skall styra bilen via WiFI, och har testat att koppla upp via lite olika routrar/repeaters i huser, men får det inte att räcka hela vägen.

Bilden i Switchen försvinner när man kör långt bort, och kontrollerna blir sega. Känns som om det hela ändå går över blåtand, och att räckvidden mellan Switch och bilen är en begränsade faktor. Nu har vi ju ifs ett enplanshus på ca 200+ kvm, men jag tycker ändå att vitsen skall ju vara att man bygger banor som sträcker sig över massor med rum (tycker man ser det i reklamen från Nintendo).

Så konceptet är jag grymt nöjd med, men inte helt med genomförandet pga. tekniska begränsningar i tillförlitlig räckvidd.

Får ringa och prata med Bergsala i veckan, och höra hur de tänkt sig det hela skall fungera (eller om det är fel på bara mitt ex.).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag använde det som skämt, men de är ju verkligen inte några vänner av regler. Skiter blankt i andra, går sin väg. Därför de är så coola, tycker jag.

Mythbusters gjorde ett avsnitt där en hund skulle försöka valla in katter. Det gick... inte alls. Men hunden slapp stryk i alla fall.

Förstod att du använde det som skämt, blev bara lite fundersam när fler använde sig av ”anarkistkatter”, funderade lite hur man tänkte.
Jag gillar anarkisters tänk och jag håller med om mångt och mycket, bara att jag exempelvis är lite för mycket en ”materialist” för att kunna räkna mig som anarkist.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av martinot:

Vår katt älskar skaldjur (räkor, havskräftor och hummer), men man får inte ge honom för mycket. Normal kattmat äter han inte för mycket av, men skaldjur kan han äta så mycket utan stopp (han verkligen älskar det). Med lite otur så äter han mer än vad han tål, och när kan då kräks på natten så väljer han alltid mattor iställer för parkettgolven eller klinkersgolven.

Dessutom så (av någon outgrundlig anledning) så väljer han nästan alltid våra dyraste klassiska äkta mattor, eller våra moderna Märta Måås-mattor. Har försökt lägga en billig IKEA-matta i hans badrum mycket nära han kattbur. Tänkte det skulle fungera kanon, men den använder han *aldrig* - typiskt anarkistkatter!

Hade jag haft en äkta MMF som en katt spytt på så hade jag skjutit katten.

Medlem
Skrivet av delli:

Hade jag haft en äkta MMF som en katt spytt på så hade jag skjutit katten.

Jo, en av mattorna som han kräkts på några gånger är en äkta MFF. 😱

Katten lever...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar