Bästa spel till film du sett?

Skrivet av Ftmch:

Nu tänker du väl tvärtom va? Filmen är ju baserad på en bok och spelet är baserat på filmen.
Om jag inte helt har missat något sjukt.

Du har rätt. Jag har inte druckit min dos kaffe


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Halo: Until Dawn och Resident Evil. Kontroversiellt beslut jag vet men jag står för det.

Medlem

Äh jag lägger min röst på Warcraft, är väl mest relationen till just de spelen som gör att jag tycker just den är bäst.


signatur

no remorse

Medlem

Ingen som kollat Super Mario filmen som kom på 90 talet den var så dålig så den blev bra och Dennis Hopper som Koopa yes👍😜

Medlem

Death race är bra också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Death race är bra också.

Någon har inte sett Death Race 2000 (1975) 😁

Medlem
Skrivet av Renfis:

Någon har inte sett Death Race 2000 (1975) 😁

Nope, det hade jag inte haha, Såg att en del bilar i den gamla filmen är med i carmageddon


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Silent Hill
Tomb raider (Alicia Wikander)
Sonic


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Renfis:

Någon har inte sett Death Race 2000 (1975) 😁

Jag jobbade som maskinist på en biograf när jag var ung. I förrådet fanns en del filmer som blivit kvar av någon anledning. Mest var det dansk gladporr från 70-talet, men även Death Race 2000. Så jag tog och drog igång den en gång och kollade för skojs skull. Ingen höjdarrulle, men jag kan iaf hävda att jag sett den på bio.

Medlem

Gillade Postal för att den var så trogen originalet med sin gränslöshet.

Dock ser jag ingen som har nämnt Max Payne än? En i min mening helt okej actionrulle som jag sett om flera gånger.


signatur

Submission is for the weak

Moderator | Testpilot

Bästa skulle nog vara Sonic the hedgehog tror jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptomaniac:

Gillade Postal för att den var så trogen originalet med sin gränslöshet.

Dock ser jag ingen som har nämnt Max Payne än? En i min mening helt okej actionrulle som jag sett om flera gånger.

Kan ju bara tala för mig själv, men om jag gjorde en topp 5-lista över sämsta spel-till-film-produktionerna som gjorts så hade Max Payne varit med på den alla gånger. Jag tyckte den var hejdlöst usel, haha. Fick inte med något av det som var bra med spelen och hade därtill helt bisarr rollbesättning.

Medlem

Ge mig "Warcraft: Arthas" med Henry Cavill i huvudrollen så blir jag glad!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Mycket kortfilmer har ju gjorts som är helt fantastiska. Det gjordes en ambitiös kortfilm när Ghost Recon: Future Solider släpptes till exempel. Visst är kortfilmer lättare men när resultatet än då slår etablerade filmstudios på fingrarna så görs ju ändå något rätt.

123
Skriv svar