Bilder på en svart Dualsense-kontroll har dykt upp

Robot
Bilder på en svart Dualsense-kontroll har dykt upp

Men det rör sig inte om en färdig konsumentprodukt.

#Dualsense, #Playstation-5


Medlem

En helsvart PS5 inkl. handkontroller hade varit drömmen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Finns möjligheten kvar på Xbox att välja färger helt själv på handkontrollen? Det var ändå en rätt kul idé men kanske inte så lönsam. Ska bli intressant att se hur många som lackar om de vita vingarna till svart?

Medlem

Men ddt här är väl inget nytt? Jag vill minnas att en av de ryska videona som läckte ut någon vecka sedan hade en svart kontroll. Jag kan såklart ha fel men var så säker då det var det mest märkvärdiga för mig iaf.

Hittade den, och den kontrollen ser också bättre ut? https://youtu.be/aIF305iaLnw

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av BooliBoo:

Finns möjligheten kvar på Xbox att välja färger helt själv på handkontrollen? Det var ändå en rätt kul idé men kanske inte så lönsam. Ska bli intressant att se hur många som lackar om de vita vingarna till svart?

Tror att de har pausat Design Lab just nu, men det kommer säkert tillbaka. Jag var många gånger på väg att beställa en som jag själv designat, men backade alltid ur när jag såg slutpriset. Kul grej, dock.

Jag föredrar för övrigt vita konsoler. Köpte den vita PS4 när den kom, Xbox One S var ju redan vit och när det släpptes en vit Xbox One X slog jag till på den också. Så jag är rätt nöjd med att PS5 är (huvudsakligen) vit. Även om jag nog aldrig lär komma överens med dess designteam.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tror att de har pausat Design Lab just nu, men det kommer säkert tillbaka. Jag var många gånger på väg att beställa en som jag själv designat, men backade alltid ur när jag såg slutpriset. Kul grej, dock.

Jag föredrar för övrigt vita konsoler. Köpte den vita PS4 när den kom, Xbox One S var ju redan vit och när det släpptes en vit Xbox One X slog jag till på den också. Så jag är rätt nöjd med att PS5 är (huvudsakligen) vit. Även om jag nog aldrig lär komma överens med dess designteam.

damen beställde en ifrån Design Labs nu innan uppehållet då det var lite rabatt, riktigt snygg såg den ut att bli, borde komma nästa vecka. antar att pausen har att göra med release av ny krysslåda och att de ställer om till att designa de nya kontrollerna.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Quake-konnässsör

Spelar ingen roll vilken färg på kontrollen det är, man sitter inte tittar på kontrollen när man spelar ändå.

Skribent
Skrivet av Anthrax:

Men ddt här är väl inget nytt? Jag vill minnas att en av de ryska videona som läckte ut någon vecka sedan hade en svart kontroll. Jag kan såklart ha fel men var så säker då det var det mest märkvärdiga för mig iaf.

Hittade den, och den kontrollen ser också bättre ut? https://youtu.be/aIF305iaLnw

Snyggt, den hade jag missat. Det intressanta med dessa bilder är att de kommer från en myndighet och därmed får ses som "äkta". Med diverse anonyma läckor vet man aldrig om det är någon som varit lite kreativ med 3D-skrivaren och några lysdioder (även om jag tvivlar på att videon ifråga skulle vara fejk).

Medlem

Med tanke på hur många olika färger det finns till Dualshock 4 så vore det högst orimligt om det inte fanns det för Dualsense, både från Sony och tredjepart.
Likaså tycker jag det känns väldigt självklart att det kommer finnas lösa "sidor" att köpa till konsolen, med allt ifrån olika färger till helt custom från Sony respektive tredjepart.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Den ser inte ut att bli skön att håla i som DS-kontrollerna varit
Hoppas att det blir bra när man håller i en men ser ut som en dålig version av XBox-kontrollen.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Tyckte inte alls den passade i svart. Ser ut som en riktigt ful batarang.

Medlem

Nä tycker att den vita är mycket bättre. Gillar svart i övrigt. Men kan tänka mig en svart med batman tema bara för skojs skull(trodde jag skulle gilla svart).

Ser förjävlig ut... Vit/svart klart mycket snyggare. Som andra nämnt, den passar inte i helsvart.

Medlem

Jeesus så ful. Påminner om dom gamla tredjeparts-gamepadsen man kunde hitta på typ Jula och ÖB för längesen. Ser riktigt billig ut i svart och designen överlag (precis som konsolen), är inte direkt tilltalande. :/

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Issue:

damen beställde en ifrån Design Labs nu innan uppehållet då det var lite rabatt, riktigt snygg såg den ut att bli, borde komma nästa vecka. antar att pausen har att göra med release av ny krysslåda och att de ställer om till att designa de nya kontrollerna.

Ja, så har jag tolkat det också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Finns möjligheten kvar på Xbox att välja färger helt själv på handkontrollen? Det var ändå en rätt kul idé men kanske inte så lönsam.

Ja, men den har stängts precis. Sista beställningarna som gick att skicka in var för två veckor sedan.

När dessa sista beställningar är tillverkade, så bygger de sedan om "custom production"-linan inför omställning till den nya uppdaterade kontrollen.

Xbox Designlab öppnar i vår igen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, men den har stängts precis. Sista beställningarna som gick att skicka in var för två veckor sedan.

När dessa sista beställningar är tillverkade, så bygger de sedan om "custom production"-linan inför omställning till den nya uppdaterade kontrollen.

Xbox Designlab öppnar i vår igen.

Ok, tack för informationen. 😊

Medlem
Skrivet av almblad:

Spelar ingen roll vilken färg på kontrollen det är, man sitter inte tittar på kontrollen när man spelar ändå.

Det är väl för att man skall trivas med färgen själv, och se snyggt ut när man har den ståendes på TV-bänken, eller liggandes framme på soffbordet.

Med samma logik kan man ju skita i om man har en rosa-grön bil (a la Liseberg), för man ser inte färgen själv när man sitter i kupén och kör den. Vilket är en mer sant än för kontrollen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Quake-konnässsör
Skrivet av martinot:

Det är väl för att man skall trivas med färgen själv, och se snyggt ut när man har den ståendes på TV-bänken, eller liggandes framme på soffbordet.

Med samma logik kan man ju skita i om man har en rosa-grön bil (a la Liseberg), för man ser inte färgen själv när man sitter i kupén och kör den. Vilket är en mer sant än för kontrollen.

Om man inte är nöjd med den rosa-gröna bilen (a la Liseberg), så behöver man ju inte heller köpa den. Samma gäller PS5an

Medlem
Skrivet av almblad:

Om man inte är nöjd med den rosa-gröna bilen (a la Liseberg), så behöver man ju inte heller köpa den. Samma gäller PS5an

Absolut.

Men man kan ju ännu hellre köpa bilen som man helst vill ha, men bara att man väljer en annan färg som man gillar. Ännu bättre och enklare lösning!

PS5-kontrollen kommer dessutom säkert i den vanliga vita varianten också.

Var bara en kommentar till den person i tråden som påstod att färgen på kontrollen inte hade någon som helst betydelse. Vilket jag hävdar nog är ett helt felaktigt påstående. Därav exemplet.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar