Vissa Oculus Quest 2-köpare blir utelåsta från sina headsets p.g.a. Facebook

Avstängd
Skrivet av ELF:

Förstå fel?
Har jag en dator så vill jag ju inte bettala extra för en stand-alone enhet. Då låter jag ju självklart datorn sköta jobbet.
Men säger inte att de som vill köra allt på bara headsetet inte får det.

Du kan även köra PCVR trådlöst till Quest via virtual desktop
Gör det själv med Quest 1. Bland annat Half Life Alyx, The Forest, Vivecraft etc. etc. har jag kört så. Datorn sköter grovjobbet och jag njuter av VR trådlöst.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Man ska inte hålla på att sprida sanningen?
Med folk som dig, undrar folk verkligen varför Sverige håller på att falla samman?

Att du snackar republikaner visar hur mycket du missade hela poängen: det drabbar ALLA som inte tycker "rätt". Sådant kallas i folkmun åsiktskorridor/diktatur.

Vadå jag snackar? Det är du som snackar.
Min gode herre, dra ut pinnen från arslet och lugna ner dig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mirage:

Man ska inte hålla på att sprida sanningen?
Med folk som dig, undrar folk verkligen varför Sverige håller på att falla samman?

Att du snackar republikaner visar hur mycket du missade hela poängen: det drabbar ALLA som inte tycker "rätt". Sådant kallas i folkmun åsiktskorridor/diktatur.

Sanningen, är det att Hillary Clinton och c:o dricker ungas blod för att hålla sig unga? Q-anon, chemtrails? För den har jag sett att många tror på på riktigt

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, jag förstod det som att du inte förstod vad Oculus Quest var för sorts VR.
Ja man kan vilja ha ett riktigt PCVR det förstår jag mycket väl, har haft ett sånt jag också.

Men vi kan väll säga precis som Nintendo switch är populärt, bla pga att man kan köra den både stationärt och bärbart är Oculus Quest populär för att man kan kör den både stand alone och PCVR.
Trådlösa friheten är också nått som inte riktigt går att jämföra, ja det är väll om man takmonterar sin kabel med ett upphängningssystem.

Upphängningssystem känns inte lika bra, slipper förvisso sno sig i kabeln men man känner att sladden rycker i en

Sen är det ju ett rätt stort ingrepp på estetiken hemma om man bryr sig om sånt...

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Även om man kör inomhus så är trådlösheten en stor sak för att göra den tillgänglig och rolig att använda. Ju fler grunkor du måste använda och inställningar göra, desto mindre sannolikt är det att du orkar ge dig in i VR. Starta upp dator, koppla in strömmen till lighthouse, kalibrera spelytan osv. går efter några månader fetbort jämfört med att bara dra på sig headsetet och vara inne i VR direkt

Datorn är redan på, och varför ska man dra ur strömmen? Behöver man kalibrera om samma spelyta varje gång (och hur svårt kan det vara?)?
Med ditt exempel låter det inte särskilt krångligt med trådad VR

Kanske ett litet pris för att slippa de galna villkoren från Facebook.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Datorn är redan på, och varför ska man dra ur strömmen? Behöver man kalibrera om samma spelyta varje gång (och hur svårt kan det vara?)?
Med ditt exempel låter det inte särskilt krångligt med trådad VR

Kanske ett litet pris för att slippa de galna villkoren från Facebook.

Vi som gillar VR ska inte fanboy kriga mot varandra.
Vi har inte underlag för det.
Vi välkomnar alla i den underbara virtuella verkligheten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dunder:

Datorn är redan på, och varför ska man dra ur strömmen? Behöver man kalibrera om samma spelyta varje gång (och hur svårt kan det vara?)?
Med ditt exempel låter det inte särskilt krångligt med trådad VR

Kanske ett litet pris för att slippa de galna villkoren från Facebook.

Jag och många med mig gillar inte att ha elektronik inkopplad 24/7, brandrisk bland annat. Du behöver kalibrera om ytan om något ändras, jag brukar t ex ha en tvättställning i vardagsrummet ibland. Andra behöver skjuta undan möbler etc. Den kalibreringen går asfort i Oculus headset, plus att den memorerar gamla ”rum”

Spelar egentligen ingen roll vad du eller jag tycker, Facebook har data på hundratusentals användare att trådlösa headset används mer regelbundet och över längre tid än trådbundna, det är i hög grad därför Riftlinjen läggs ner

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vi som gillar VR ska inte fanboy kriga mot varandra.
Vi har inte underlag för det.
Vi välkomnar alla i den underbara virtuella verkligheten

Vet inte vad du menar, i ärlighetens namn.

Skrivet av Gesturr:

Jag och många med mig gillar inte att ha elektronik inkopplad 24/7, brandrisk bland annat. Du behöver kalibrera om ytan om något ändras, jag brukar t ex ha en tvättställning i vardagsrummet ibland. Andra behöver skjuta undan möbler etc. Den kalibreringen går asfort i Oculus headset, plus att den memorerar gamla ”rum”

Spelar egentligen ingen roll vad du eller jag tycker, Facebook har data på hundratusentals användare att trådlösa headset används mer regelbundet och över längre tid än trådbundna, det är i hög grad därför Riftlinjen läggs ner

Brandrisk? Jisses...

Men då låter det ju trots allt som att trådat går i princip lika bra, om man ska utgå ifrån det du skriver. De flesta möblerar inte direkt om sina rum stup i ett.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

🤣 Säger uppenbarligen någon som aldrig kört trådlöst. Säg till när du kan ta med din Index vart som helst och köra på vilken yta som helst. Kanske inte ens ha några gränser så du kan köra utomhus på en jättestoryta och går runt fysiskt i dina favvospel. Nä, tänkte väl det...

Angående Facebook krav, so what? Är alla sååååå himla rädda om sin kära data nuförtiden? Sverige, landet där man inte vill sätta upp kameror för att brottslingar och annat avskum inte ska bli kränkta...

Tragiskt

Hail Oculus Quest!

Lek du utomhus så sitter jag hemma i värmen istället 🤣🤣🤣. Du låter riktigt triggad. Kanske ska äta lite och få upp blodsockret 🤣🤣.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar, i ärlighetens namn.

Du föredrar Index, nån annan föredrar Oculus, vi är samma gemenskap


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar, i ärlighetens namn.

Brandrisk? Jisses...

Men då låter det ju trots allt som att trådat går i princip lika bra, om man ska utgå ifrån det du skriver. De flesta möblerar inte direkt om sina rum stup i ett.

Trådade headsets blir i mycket högre grad dammsamlare, det är ett faktum baserat på statistik på väldigt många användare, tycka vad man tycka vill

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du föredrar Index, nån annan föredrar Oculus, vi är samma gemenskap

Jag har inte använt någon av dem, så jag kan inte påstå att jag föredrar någon av dem.

Skrivet av Gesturr:

Trådade headsets blir i mycket högre grad dammsamlare, det är ett faktum baserat på statistik på väldigt många användare, tycka vad man tycka vill

Okej, vet inte om jag håller med utifrån vad som sagts här, men man får väl göra sin egna avvägning helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har inte använt någon av dem, så jag kan inte påstå att jag föredrar någon av dem.

Okej, vet inte om jag håller med utifrån vad som sagts här, men man får väl göra sin egna avvägning helt enkelt.

Ok då missförstog jag dig, det lät att du var så övertygad om det du skrev i början när du hade sån åsikt om trådade eller icket trådade headsets.
Sen kanske jag blandade ihop dig med nån annan som skrev dom hade index ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar