1 sekund från varje spel som "definierade PS4" – hur många känner du igen?

Robot
1 sekund från varje spel som "definierade PS4" – hur många känner du igen?

Sony firar en av sina mest framgångsrika konsoler.

#nyhetstips, #playstation-4, #sony


NuZ
Testpilot

Press X to pay respect! <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag och Sony verkar ha gravt olika definitioner av vad spel som definierar en konsol är.

Medlem

Trodde det enbart skulle vara dom riktigt tunga, PS4:a exklusiva spelen som faktiskt definierar konsolen. Inte typ allt som släppts till den.

Medlem

Som PC spelare sen jag föddes (ok lite senare än så) så var det PS4 som vann mig över för lite konsol tid. Med spel i nacken som Last of us, God of War, Uncharted, Horizon Zero Dawn, Ghost of tsushima, Until Dawn, Quantic Dreams spel m.fl. samt PSVR, så kan jag inget annat än tacka Sony för den tiden.

Medlem

Jag skulle plocka bort mer än hälften av de där titlarna och gett ett antal spel två sekunder istället så kan vi prata "definiera" en konsol sen.

Medlem

Jösses, känner igen fler än vad som känns hälsosamt haha.
Dock har jag inte lirat alla på just ps4 men ja överlag.. den här generationen var en grymt bra generation vad gäller spel måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av vamp:

Jag skulle plocka bort mer än hälften av de där titlarna och gett ett antal spel två sekunder istället så kan vi prata "definiera" en konsol sen.

Varför? Jag som bara spelat ps4 uppskattar spel som rdr 2 mycket och har bara upplevt det på ps4. Dom ska väl visa alla spel som släppts och sålt mycket?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Märklig video. Bara som ett exempel, Minecraft är ju verkligen något som definierat PS4....... säljer ju bra oavsett plattform.

Medlem
Skrivet av shelter:

Märklig video. Bara som ett exempel, Minecraft är ju verkligen något som definierat PS4....... säljer ju bra oavsett plattform.

Är nog bara en video som visar de mest sålda ps4 spelen. Minecraft var ju inte det enda spelet från Xbox360/PS3 generationen de hade ju med last of us och säkert något mer jag kikade bara halva videon.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är nog bara en video som visar de mest sålda ps4 spelen. Minecraft var ju inte det enda spelet från Xbox360/PS3 generationen de hade ju med last of us och säkert något mer jag kikade bara halva videon.

Jo visst kan det vara så, men känns ändå lite märkligt att det skulle vara något som definerade PS4. Jag har spelat minst 30-40 av spelen som visade och sett ett par andra och jag har inte en PS4. Så för mig känndes det inte ett dugg som något som definerade deras konsol.

Medlem

En sån samling utan Knack är inte komplett.

😂
Skrivet av BeardedRobot:

En sån samling utan Knack är inte komplett.

😂😂😆

Medlem

Den där listan höll jag inte med om.

Har ett tag tänkt att göra en liknande video, så passade väl bra ihop med det här.
Men ungefär två sekunder av varje spel istället

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Den där listan höll jag inte med om.

Har ett tag tänkt att göra en liknande video, så passade väl bra ihop med det här.
Men ungefär två sekunder av varje spel istället

https://www.youtube.com/watch?v=84Z-HnuNjfE

Helt klar bättre! Lirat alla utan FFVII och Ghost of Tsushima, dom får jag ta igen på PS5
Fantastiska spel!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Går väl inte att säga annat än att det var en rekordsvag konsolgeneration. Otroligt mycket skräp i den videon.

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför? Jag som bara spelat ps4 uppskattar spel som rdr 2 mycket och har bara upplevt det på ps4. Dom ska väl visa alla spel som släppts och sålt mycket?

Vad fick du RDR2 ifrån? Jag skulle självklart behålla det. Med hälften menade jag inte att endast exklusiva titlar skulle få vara kvar, utan att många riktigt kvalitativa titlar inte fick chansen att visa upp sig på grund av 1 sek-begränsningen. Titlarna med hög kvalité drunknade i det mediokra i den videon enligt mig.

Medlem

Man får hoppas att det går att sätta ihop en video med lika många bra titlar efter den kommande generationen.

Medlem

Det enda spel där jag önskade att jag hade haft en ps4 var faktiskt ghost of tsushima. Enda exklusiva spelet någonsin jag varit intresserad av. Inget annat exklusivt spel har fått mig att säga wow. Mest meh. Men ghost! Wow. Sett videos och testat det hos en vän. Stor tumme upp.

1
Skriv svar