Tråden för FZ-quiz (önska nya quiz, kom med feedback!)

Redaktör
Ponny
Tråden för FZ-quiz (önska nya quiz, kom med feedback!)

När jag började med quizzen för drygt 80 quiz sedan (hela arkivet med quiz finns här) var jag en nybyggare men drygt ett och ett halvt år senare har jag definitivt blivit varm i kläderna.

Jag vill ju dock inte riskera att köra fast i gamla hjulspår, så därför gör jag idag tråden om FZ-quizzen, med plats för både tips och feedback. Allt från "Jag vill ha ett quiz om power-ups" till "Sådana där typer av frågor är trista!". Är quizzen överlag för svåra? För lätta? Alldeles lagom? Tveka inte att tycka till om allt möjligt.

Jag trodde inte det skulle finnas så många uppslag som det faktiskt gör, men känslan är att jag har ännu mer att hämta genom att hämta tyckande från alla som faktiskt gör quizzen varje vecka. Så shoot!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som representant av master race kan jag tycka att quizen ibland är lite för konsol-fokuserade. Således efterfrågar jag några quiz då och då där PC-spelen står i fokus.

Med det sagt älskar jag quizen. Veckans FZ-höjdpunkt varje gång!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Veckans FZ-höjdpunkt varje gång!

Exakt så! Fler quiz till folket!


signatur

Konsolgubbe

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nomman:

Som representant av master race kan jag tycka att quizen ibland är lite för konsol-fokuserade. Således efterfrågar jag några quiz då och då där PC-spelen står i fokus.

Med det sagt älskar jag quizen. Veckans FZ-höjdpunkt varje gång!

Kul! Och bra feedback. Ska definitivt ha det i bakhuvudet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alldeles för svåra skulle jag nog säga.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Exakt så! Fler quiz till folket!

Instämmer

Medlem
Fragtjuv

Inga fler sådana där frågor där bilden kan lura dig att välja fel svar 😆😉.

Skämtåsido, jag tycker att quizen är riktigt trevliga och jag gör de varje vecka.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Om man kan nåt om quizens ämne är de på rätt lagom nivå. Är man helt novis är det svårt, givetvis precis som det ska vara.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Spelmusik quiz!
Eller fler ljud quiz

Inaktiv

Tycker dom är alldeles lagom ocj med bra variation.
Om det skulle vara något som jag saknar är det SEGA frågor. Lite mer retro.

jbx
Medlem

Brukar alltid göra quizen på både fz och SweClockers, alltid lika kul! Helt okej svårighetsgrad, ni skulle eventuellt lägga till en ”utslagsfråga” som är jättesvår eller där vi ska gissa på ett nummer och de som är typ 10 plus eller minus får rätt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Allt för mycket konsol-quiz

Medlem

Eftersom jag aldrig har ägt någonting som det står "Nintendo" på, bortsett från ett par Game & Watch, så tycker jag det är alldeles för mycket frågor som är specifika för spel som är Nintendo-exklusiviteter.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag får 6/10 konstant så jag får säga att de är alldeles lagom. Fått 9/10 som mest och det var ett quiz om Resident Evil-serien, tror inte jag fått fullpott någon gång.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

De Quiz ni gör är riktigt bra tycker jag. Ni gör allt rätt
1. Kontinuitet. Quiz varje vecka är kul och man vet när de kommer.
2. Svårighetsgrad. Det är alltid klurigt vilket är kul. Inte lätt att få full pott vilket gör det extra kul den gången man lyckas.
3. Bra ämnen. Ofta har ni Quiz som är relaterade till något som skett under veckan vilket gör det extra intressant.

Så jag vet inte vad man mer skulle kunna förbättra.

Ambassadör
Xbox

Mer konsolquiz!


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Quiz om själva FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det en quiz om något man har erfarenhet av eller gillar ändå, så är dom lätta. Är det om något man inte har någon erfarenhet av eller inte vet något om så är dom svåra...

Medlem

Svarade "alldeles lagom" trots att jag snittar kanske 5/10 rätt.

Medlem

Mer citat quiz! Det var kul att tänka efter och gissa sig till vem som sa vad.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Musikquiz! om möjligt att få till

Medlem

Mer quiz om gamla spel klassiker m.m.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Med det sagt älskar jag quizen. Veckans FZ-höjdpunkt varje gång!

Hear, hear! Alltid kul!


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Jag tycker Quizen är skitbra, för det mesta! Men kan hålla med om att det blir väldigt ensidigt ibland med konsoler, väldigt mycket Nintendo som jag knappt spelat Sen har jag fortfarande aldrig fått 10/10 tror jag

Något jag saknar, men som kanske hade varit lite lurigare är ett ljud/musik-quiz.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ooooh, de ä alldeles lagom, aaaaaaahhh alldeles lagom

Medlem

Mer ljudquiz!! Och lite mer bilder där man får gissa olika saker. Finns massor att hitta på!

Medlem

Nu har jag inte superkoll på just FZs quiz, gör dem ibland och detta är inget jag reagerat över specifikt här men en sak som jag stör mig på allmänt i quiz med ett tema är att man svävar ut för mycket med frågor som bara har vaga anknytningar till själva ämnet.

En quiz på dn.se för flera år sedan hade rubriken STAR WARS-quiz och det klickade man ju på såklart men av 20 frågor handlade merparten inte om "star wars" karaktärer, rymdskepp, jedis osv utan om skådespelare som medverkat i filmerna eller om hur många klänningar Natalie Portman hade haft på sig under alla filmerna.

Så skulle det dyka upp ett Super Mario-quiz så kanske inte en fråga om hur många Konsoler som såldes med Super Mario Bros inkluderat är helt relevant även om det råkar vara ett Mariospel, då borde ju quizens rubrik vara Nintendoförsäljning.

Medlem

FZ-Quizzen är kul att göra och jag missar aldrig nån vecka. De är lagom svåra. Keep up the good work homes.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

vill se ett "vet ej" alternativ.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar