Snabbkollen – Kommer högre priser på nextgen-spel påverka dina köpvanor?

It's not a lake, it's an ocean

Oundvikligen kommer jag köpa färre fullprisspel framöver. Jag har haft Game Pass nästan sedan det lanserades men ändå köpt alla spel jag velat ha fysiskt. Det blir nog slut på det nu om spelen kostar 800 kr. Dessutom kommer jag sluta dubbeldippa som jag gjort med säkert tio spel under den här generationen bara för att ha dem i samlingen till flera format. Men allt beror förstås lite på hur snabbt spelen faller i pris.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Köper aldrig spel för €60 nuförtiden, eller ens €50. Avvaktar tills priset sjunker en aning. €40 är min smärtgräns.
Suger lite att jag inte kommer spela Cyberpunk 2077 på release men äsch, det försvinner ingenvart så jag klarar mig! Har dessutom en jävla backlog i November...

Är dessutom sjukt nöjd med Game Pass.

Jo, det är det som är så fint med singleplayer. Det hastar som oftast inte att spela eftersom spelet kommer vara precis lika bra (oftast bättre) om ett år, som vid release. Multiplayerspel måste man nästan vara igång och spela från första dagen nu för tiden eftersom 1) du vet inte om spelet fortfarande har en spelarbas, eller ens existerar, om ett år och 2) alla du spelar mot/med om ett år är förmodligen i proffsnivå.

Medlem

Ingen chans jag köper ett spel för 800kr. Till PS4 köpte jag endast ett spel till fullt pris (600kr) och det var Red Dead Redemption 2. Något som jag sedan ångrade då spelet släpptes med mycket bättre grafik till PC ett år senare. Väntar hellre ett år tills det blir patchad och säljs på rea eller köper/laddar ner på PC.

123
Skriv svar