Svenska spelbranschen växte för elfte året i rad under 2019

Robot
Svenska spelbranschen växte för elfte året i rad under 2019

Spelutvecklarnas omsättning växte med 27 procent under fjolåret.

#dataspelsbranschen, #spelutvecklarindex


Medlem

La också märke till at 2019 var ett riktigt bra år, jag drar in royalties från speldesign och min inkomst växte med 360%. Flera personer jag känner hade liknande galna siffor, inte haft lika stor tillväxt i år men det fortsätter att stiga stadigt.

Det är verkligen en bra tid för spelindustrin just nu. Kommer ihåg hur retad jag blev när man var liten för att jag gillade tv spel / datorer so mkt och nu idag har det blivit så "mainstream". Lustigt att tänka tillbaka på..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av adde111:

La också märke till at 2019 var ett riktigt bra år, jag drar in royalties från speldesign och min inkomst växte med 360%. Flera personer jag känner hade liknande galna siffor, inte haft lika stor tillväxt i år med det fortsätter att stiga stadigt.

Det är verkligen en bra tid för spelindustrin just nu. Skulle aldrig kunna tror som 12 åring att spel skulle någonsin bli så här "mainstream"

Är det assets du skapar som utvecklare använder? Typ CS:GO-skins och liknande?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är det assets du skapar som utvecklare använder? Typ CS:GO-skins och liknande?

Japp! Det är ganska underskattad. Känner till flera personer som hoppade av sina jobb på ställen så som Ubisoft Massive för att fokuserar på Steam Workshop (csgo, dota 2, tf2, rust, warframe). Det är bättre betalt om det går bra för en och du kan jobba vilka tider du vill.

Medlem

"YTD" är bättre för oss detta året, ganska mycket bättre, speciellt om man ser det till att det BORDE vara sämre, av flera anledningar, vi släppte flera produkter förra året än nu och spelen blir äldre (färre som spelar, köper). Det kanske är en koronaeffekt och lite tur, inte säker på att alla utvecklare har det bättre i år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Imponerande!
Det lär ju inte minska på sikt om inget drastiskt händer,men jag undrar vilken nivå det planar ut på framöver.

Skribent
Skrivet av adde111:

La också märke till at 2019 var ett riktigt bra år, jag drar in royalties från speldesign och min inkomst växte med 360%. Flera personer jag känner hade liknande galna siffor, inte haft lika stor tillväxt i år men det fortsätter att stiga stadigt.

Det är verkligen en bra tid för spelindustrin just nu. Kommer ihåg hur retad jag blev när man var liten för att jag gillade tv spel / datorer so mkt och nu idag har det blivit så "mainstream". Lustigt att tänka tillbaka på..

Fan, det här känner jag igen. Visst var det du som har gjort bl.a. P2000 Ivory till CS:GO?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Fan, det här känner jag igen. Visst var det du som har gjort bl.a. P2000 Ivory till CS:GO?

Haha japp, var ganska tidig när det inte var så populärt men nu är konkurrensen galen.

1
Skriv svar