Ger bort mitt ps4

Medlem
Ger bort mitt ps4

Ja, som rubriken lyder! Jag kommer att ge bort mitt ps4 till nån som kanske inte har det så bra ställt, så fort mitt ps5 har landat.

Med detta så uppmanar jag alla er som har möjligheten att göra samma sak! Även i Sverige (eller Norge, där jag bor) finns det barn och andra som inte har råd med en spelkonsol eller speldator, eller nya spel! Nu närmar vi oss även julen och detta är en extra känslig tid för dom som är extra utsatta!

Hoppas vi gamers kan sluta upp bakom en god sak! Väl mött!

Dela gärna med er av erfarenheter om vart man kan skänka sina grejer!

(Kommentarer som: ”kan du inte göra det utan att skriva om det?” behöver inte ta sig tiden, då är detta inte en tråd för er!)

Farornas Konung

Kommer nog också att ge bort min Ps4 till nån bättre behövande, kommer dock inte köpa någon Ps5. Googlade på ämnet men hittade inget som kändes rätt.
Du kanske har några tips. Bor i Göteborgs området.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Kommer nog också att ge bort min Ps4 till nån bättre behövande, kommer dock inte köpa någon Ps5. Googlade på ämnet men hittade inget som kändes rätt.
Du kanske har några tips. Bor i Göteborgs området.

Jag vet att Rädda barnen tar emot! Man kan ju evt kolla med kyrkor, moskéer etc.

Medlem

Bra idé!

Brukar skänka istället för att sälja generellt. Problemet som jag stött på är att många standardställen så som Stadsmissionen är lite tveksamma på att ta emot elektronik. Ville skänka min iPhone i ok skick. Fick ej. Vet inte hur de ställer sig till konsoler.

Medlem

Riktigt bra iniviativ. Även sjukhus och speciellt sjukhus barnavdelningar är sjukt tacksamma för sånt här.

Vet själv när jag var inlagd länge på sjukhus som ung, det finns i princip 0 för att underhålla de sjuka barnen hos sjukhusen idag. Ett ps4a hade kunnat hjälpa ett sjukt barn slå ihjäl lite av en otroligt tråkig och jobbig tid.

Medlem

Tycker också som andra här, gå till ett barnsjukhus och lämna in där. Det skulle barnen verkligen älska Astrid Lindgrens barnsjukhus

Medlem

tvär kan inte jag göra något så snällt jag fick ju sälja min PS4,PS3,Ps2,PSP,PSvita och 3ds för och överleva 2 månder. Jag saknar PS4an som fan fick ju alldrig chansen i spela FF7 remaken och nya spiderman pga det. Med min tur och hitta jobb lär det nog ta tid innan jag köper en ny PS4.

Annars hadde jag nog hoppat på er alla andra för jag säger då det bra jädra iniviativ.

Medlem

Fritidsgårdar vet jag tar emot också!

Backloggens befriare
Skrivet av JonseredRocks:

Kommer nog också att ge bort min Ps4 till nån bättre behövande, kommer dock inte köpa någon Ps5. Googlade på ämnet men hittade inget som kändes rätt.
Du kanske har några tips. Bor i Göteborgs området.

Du kan ju alltid skänka den till Östen! Hehe..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Hoppas den hittar ett bra hem, ser fram emot en uppföljning

Inaktiv

Kanske kan donera mitt Wii om jag någonstin får tillbaka (hämtar det) av(/hos) min kompis

Backloggens befriare
Skrivet av anon_119148:

Kanske kan donera mitt Wii om jag någonstin får tillbaka (hämtar det) av(/hos) min kompis

Annars kan du ju bara bestämma att det redan är donerat?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Brukar samla ihop de elektronikprylar och leksaker som inte längre används och lägga upp på bortskänkes.se varje år, några veckor före jul. Känns bra i den annars svarta själen, särskilt då man ser att någon blir riktigt glad

Så, ja, helt klart. Någon konsol kan komma att ges bort. PS4an använder jag nog ett år till, men Wii U kan nog lämna tv-bänken redan i år.

Edit: Bra trådstart för övrigt! Här kan vi gamers göra skillnad för framtida generationer gamers!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av keffkebab:

Annars kan du ju bara bestämma att det redan är donerat?

Haha smart knep att släppa taget om saker man aldrig kommer få tillbaka

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Kommer nog också att ge bort min Ps4 till nån bättre behövande, kommer dock inte köpa någon Ps5. Googlade på ämnet men hittade inget som kändes rätt.
Du kanske har några tips. Bor i Göteborgs området.

Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus vid östra sjukhuset kan nog roa några sjuka barn med ett ps4

Medlem

Jag gav bort mitt gamla grafikkort till min granne, men annars så är det inte så mycket gammal utrustning som kan ges bort. Har ingen konsol och mobilerna brukar jag använda tills dom är så slöa och söndriga att dom inte går att använda längre. Har dock givit bort en del köksutrustning. Som en fritös, smörgåsgrill och micro med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra initiativ!

Men det väcker en följdfråga hos mig: om man skänker den till sjukhus, fritidsgårdar osv, hur funkar det iom att man måste ha inlogg som oftast är kopplat till en person? Och måste betala en slant för att spela online, och spelen som man har oftast är kopplat till mitt digitala konto som jag givetvis vill behålla eftersom alla mina achievements ligger där osv?

Det var så enkelt förr när man kunde skänka en N64 med kassetter och det var bara att tuta och köra.

Medlem

Ps4 kan jag förstå att man kan skänka iväg. Ser ingen idé att köpa ps5 dock. Jag bytte min ps4 mot en xbox one förra veckan pga gamepass, sålda 60 ps4 spel på tradera för 7000 spänn. Just nu är det bara gamepass och stadia för min del. Har en ps3 om någon är intresserad som jag kan skänka och en gamecube till salu.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Bra initiativ!

Men det väcker en följdfråga hos mig: om man skänker den till sjukhus, fritidsgårdar osv, hur funkar det iom att man måste ha inlogg som oftast är kopplat till en person? Och måste betala en slant för att spela online, och spelen som man har oftast är kopplat till mitt digitala konto som jag givetvis vill behålla eftersom alla mina achievements ligger där osv?

Det var så enkelt förr när man kunde skänka en N64 med kassetter och det var bara att tuta och köra.

Du kopplar ju såklart bort ditt psn konto om du säljer / skänker bort din gamla konsol. Onlinedelen kanske inte är så intressant för sjuka barn.

Medlem

...är väl kanske inte världens mest gamingvänliga nätverk på sjukhus heller

Men härligt initiativ! Hoppas den kommer till användning för behövande!

När jag bodde i studentkorridor så var det hur enkelt som helst. Du ställde sådant du ville få undan i trapphuset och vips så hamnade det i händerna på någon annan mindre bemedlad student. Skänkte bort ett Xbox 360 på det sättet, tillsammans med lite annan bråte. Nu för tiden gäller det bara att komma ihåg att rensa hårddiskar och bryta digitala kopplingar till dina personliga konton eller kort.

Om du bor i närheten av någon garnison så går det alltid att kolla med Soldathemmet om de vill ta emot prylar, så kan de erbjuda lite digital underhållning till de värnpliktiga när de väl får lite fritid om kvällarna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Farornas Konung

Tänkte bara uppdatera hur det går för mig.
Kontaktade min kommun (Partille) och sa att jag har ett Ps4 Pro med 4 spel att ge till bättre behövande.

Dom skickade ärendet vidare till Social och Arbetsförvaltningen som ska ta kontakt med mig, sedan ska vi tillsammans hitta en lämplig familj. Passar ju inte de minsta kidsen då spelen är av vuxen karaktär.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Tänkte bara uppdatera hur det går för mig.
Kontaktade min kommun (Partille) och sa att jag har ett Ps4 Pro med 4 spel att ge till bättre behövande.

Dom skickade ärendet vidare till Social och Arbetsförvaltningen som ska ta kontakt med mig, sedan ska vi tillsammans hitta en lämplig familj. Passar ju inte de minsta kidsen då spelen är av vuxen karaktär.

Så fint! Førsøker sjælv finna nått hær i Norge!

1
Skriv svar