14 minuter från Scorn

Robot
14 minuter från Scorn

Det "djupt obehagliga" Scorn, vill vi tillägga.

#ebb-software, #scorn


Medlem

Gillar starkt Geigers konst och Alienfilmerna. Och det här ser ju snyggt ut men fastnade inte riktigt för spelet ändå. Kändes lite repetitivt det lilla man fick se med likadana miljöer, korridorer, monster och gameplay. Men vi får väl se!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ånej Halo 3 High charity igen😅

Medlem

Är ljudeffekterna gjorda i lera eller? Lät ju i princip "klaffs" om allt.

Medlem

Total avsaknad av läskighet dock, de var ju närmast gulliga monstrena, eller upplevdes iaf inte hotfulla eller farliga.

Medlem

Tyckte det verkade intressant när jag såg den första trailern.

Men, det här...?!?
När man måste snabbspola igenom 14 minuter gameplay, för att hitta en tillstymmelse till spelglädje...utan att lyckas, då är det en total flopp...

(Varken läskigt, obehagligt, spännande eller något annat...bara meh.)

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Tyckte det verkade intressant när jag såg den första trailern.

Men, det här...?!?
När man måste snabbspola igenom 14 minuter gameplay, för att hitta en tillstymmelse till spelglädje...utan att lyckas, då är det en total flopp...

(Varken läskigt, obehagligt, spännande eller något annat...bara meh.)

Kan det var så att det varken upplevdes läskigt, obehagligt, spännande eller något annat av den anledningen att du snabbspolare igenom allt?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Kan det var så att de varken upplevdes läskigt, obehagligt, spännande eller något annat av den anledningen att du snabbspolare igenom allt?

Snarare att de kändes så repetitivt att jag letade efter något som åtminstone bröt monotonin och känslan av att befinna sig i en experimentell pjäs skriven av någon från konstfack...

Edit . Läste fel på din kommentar, så för att förtydliga, jag började snabbspola efter att ha sett halva...

Medlem

Vet inte vad jag känner eller tror om detta spel, men när de ändå kommer till Game Pass så måste det testas


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Känns som att det funkar i ett spel som är 4-6 timmar långt (typ Outlast) men om det ska vara en full fps-kampanj 8-12 timmar tror jag det är för mycket av samma. Har inte sett något material från det här spelet som skiljer sig från resten.

Medlem

Jag får känslan att de fick idén att plagiera Giger så mycket som möjligt först och sedan försökt hitta på ett spel kring detta ...och misslyckats.

Medlem

Spelar man som en blodig, naken människa?
Resten kändes faktiskt lite meh.

NuZ
Testpilot

Sjysst setting och ljussättning men kändes lite ”meh” i gameplay. Kommer ju till game pass så blir väl till att prova iaf. Med eller utan vuxenblöjja


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blev hype som sjutton först jag fick nys om spelet, likt många andra i tråden. Men dessa 14 minuter var mina längst på väldigt länge. Gu så enformigt och segt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

KoP
Medlem

Ser ut som en Gigersk porrdröm. Jag är på!

Nu tror jag inte dessa 14 minuter till fullo representerar den färdiga produkten, utan det är nog mest för att få en liten inblick i hur det visuella kommer att se ut.

Medlem

Ser inte direkt kul ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Liknande miljö, men med samma stämning som Dead Space hade varit bättre än det som visades i den där videon.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Ambassadör
Xbox

Äckligt och mysigt -samtidigt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Ånej Halo 3 High charity igen😅

Haha, skulle inte förvåna mig om en Flood med rocket launcher dyker upp.

Medlem

signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Fick vibbar från gamla Dark Seed (1992) när jag såg detta.

Medlem

Värsta är väl att det ger lite Agony vibbar (och nu menar jag inte psygnosis gamla Amiga klassiker)

Medlem

Mja, mje. Jag gillar det estetiska och atmosfären. Men gameplay ser ganska segt och tråkigt ut, tyvärr. Det ser mer ut som en 'walking-simulator' snarare än ett intressant FPS.

Men vi får väl se, det kanske är roligare att spela det själv, hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fick vibbar från gamla Dark Seed (1992) när jag såg detta.

Precis! Vapnet förde tankarna till den oerhört märkliga (fast underhållande) David Cronenberg-rullen eXistenZ.
Älskar den grafiska stilen men den kan ju inte ensam bära spelet. Hoppas verkligen det blir mer än ett själlöst showcase-lir.

Medlem

wow, det såg verkligen stentrist ut. och llååååånnnngggssssaaaammmmtttt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Är det allt utvecklarna har lyckats åstadkomma på all den tiden? Har följt det här i en evighet känns det som. Videon kändes som slow-motion, ingen atmosfär att tala om (tror det var mer känsla i de tidigare videorna) och skräcken är bortblåst. Waste of harddrive space.

Medlem

Udda om inte annat. Men såg begränsat skoj ut, han går ju i en cirkel i 15 min bara :/


signatur

//monster

Inaktiv

Som flera andra har anmärkt så var ju detta en rejäl besvikelse. En gameplay teaser ska väl locka in eventuella spelare??

Men tänkte att en rejäl story kanske kan rädda spelet någorlunda men upptäckte att det var icke linjärt, dödsstöten för min del.

Nej, blir inget för min del i varje fall.

1
Skriv svar