Klargörande: du betalar inte extra för "boostade" Ghost of Tsushima på PS5

Robot
Klargörande: du betalar inte extra för "boostade" Ghost of Tsushima på PS5

Playstation Store-text skapar förvirring.

#ghost-of-tsushima, #playstation-5


Medlem

Vad är det för människor som blir förvirrade av detta?

Medlem

Håller med. Framgår ju att det är uppgradering till "Digital Deluxe" versionen, inget annat.
Det som står om PS5 är att man behöver ha den senaste versionen av spelet, alltså en patch, och dom släpps gratis.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Vad är det för människor som blir förvirrade av detta?

Xbox fanboys

För att klargöra.. förvirringen började från ett xbox fan som påstod detta och många andra fanboys svalde det med hull och hår.

Svaret från sucker punch är riktat mot just den personen som startade ryktet. Och det var alltså inget faktiskt missförstånd egentligen. Bara någon som trollade


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ok.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är spelet bra ? Sålde min ps4:a efter jag spelade ut bloodbourne, värt att införskaffa en ps 5 ? Spelar mest pc har dock en förkärlek till ps exklusiva titlar som infamous, uncharted, god of war, mm

Avstängd
Skrivet av Richter:

Är spelet bra ? Sålde min ps4:a efter jag spelade ut bloodbourne, värt att införskaffa en ps 5 ? Spelar mest pc har dock en förkärlek till ps exklusiva titlar som infamous, uncharted, god of war, mm

Absolut. Ett av generationens bästa.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Fattar inte varför dom inte gjorde detta till ett releasespel på PS5.

Framförallt när det utvecklades så sent i PS4-generationen, så borde dom definitivt ha fått PS5 devkit i tid nog för att göra det multiplatform direkt.

Känns idioti att inte vänta på PS5 versionen om man inte spelat det ännu, men skulle inte förvåna mig om den ligger år bort.

Antar att det främst är ett ekonomiskt beslut, inte tekniskt. Mer hävstång att vänta ett år eller två så PS5:an har hunnit hitta ut i hemmen. Att försöka sälja PS5 verren igen typ ett halvår efter att originalet släpptes lär inte tas emot väl, folk hade väl förväntat sig nån upgrademodell.

Avstängd
Skrivet av whoo:

Fattar inte varför dom inte gjorde detta till ett releasespel på PS5.

Framförallt när det utvecklades så sent i PS4-generationen, så borde dom definitivt ha fått PS5 devkit i tid nog för att göra det multiplatform direkt.

Känns idioti att inte vänta på PS5 versionen om man inte spelat det ännu, men skulle inte förvåna mig om den ligger år bort.

Antar att det främst är ett ekonomiskt beslut, inte tekniskt. Mer hävstång att vänta ett år eller två så PS5:an har hunnit hitta ut i hemmen. Att försöka sälja PS5 verren igen typ ett halvår efter att originalet släpptes lär inte tas emot väl, folk hade väl förväntat sig nån upgrademodell.

Eller helt enkelt släppa ett första spel från nytt ip som över 100 miljoner kan köpa och på så sätt locka över till nästa generation med uppföljare. I dagens läge har ju även ps5 exakt noll betalande användare.

Sony har lite som vana nu att även om ny generation är på intågande fortsätta satsa på den pågående när det gäller spel.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Eller helt enkelt släppa ett första spel från nytt ip som över 100 miljoner kan köpa och på så sätt locka över till nästa generation med uppföljare. I dagens läge har ju även ps5 exakt noll betalande användare.

Sony har lite som vana nu att även om ny generation är på intågande fortsätta satsa på den pågående när det gäller spel.

Givetvis menar jag inte att man skulle skippa PS4, utan sett till att göra den parallella version till PS5 samtidigt.

Den enda anledningen jag kan se är att dom inväntar nått år eller två och släpper spelet ”igen” och kallar det en ”remaster”.

Helt enkelt, jag är bitter över att man kommer sitta på kraften i en PS5:a men inte få ”mer” än nån 60fps uppgrade.
Dvs det känns som ett nedköp att spela spelet med PS5:ans potential med med förra generationens grafik.

Alternativet är att vänta, men dom vill ju inte ens uttala sig om när en native PS5 version släpps, förmodligen för dom vill att early adopters av PS5 lika gärna kan köpa PS4 verren.

T ex AC valhalla och WD: Legion kommer ju som jag förstått det i versioner för ”next gen”. Mao så borde ju Tsushima haft alla möjligheter att utvecklas parallellt till PS5 eftersom det släpptes bara månader innan releasespelen till next gen...

Avstängd
Skrivet av whoo:

Givetvis menar jag inte att man skulle skippa PS4, utan sett till att göra den parallella version till PS5 samtidigt.

Mm. Men då skulle någon ha gnällt över att dom borde sparat spelet ytterligare ett halvår eller något och att dom inte alls skulle ha släppt det till ps4 för att ps4an då skulle hålla tillbaka spelet på grund av hårdvaruskillnaderna.

Mitt tips till dig: köp spelet nu. Spela och njut.
Lite nersatt pris på ps store just nu också


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar