Immortals Fenyx Rising-demo nu på Stadia

Medlem

Jag tyckte kontrollerna var lite "clunky" men jag är helt klart intresserad. Spelet är ju fortfarande inte klart.
Jag har faktiskt köpt ett spel till stadia. PGA2021 eller vad det kan tänkas heta. Funkar kalas på surfplatta med xbox handkontroll.

Medlem

Läckert. Zeldakänsla. Flöt på bra. 250/100Mbit. Mysigt och trevlig atmosfär. Inga problem med framerate eller annat. Något slapp kontroll.

E

Medlem
Skrivet av korvmos:

Dom vill uppenbarligen inte ha många som testar spelet om dom begränsar det till den plattform som har minst spelarnas...snark

Det är tydligt att de flesta inte vet vad Stadia är, det enda man behöver för att prova spelet är en dator eller mobil och internet. Det är ju större spelarbas än om du tvingas köpa en konsol eller liknande. De flesta kan alltså testa detta demot.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Testade demon och var trevligt spel, riktigt mysigt. Jag fick vibbar av ett enklare botw typ, skön humor i spelet 3/5 i betyg av mig, bra spel men inte mer och antagligen inget för mig.
Har Stadia Pro med 250/100 lina och märkte inte av lagg eller dålig laddning av grafik. Sen är det inte storleken på lina som spelar roll med Stadia utan kvaliten på linan, spelar ingen roll om man har 500/500, är det package loss eller annat skit så funkar inte Stadia bra.

Så kan det ju vara förstås, nåt tips på hur man kan kolla kvaliteten i övrigt?

Vet att pingen till speedtest brukar ligga runt 7 ms, med 0% jitter och 0% packet loss.

Inaktiv
Skrivet av Steffe@Swec:

Så kan det ju vara förstås, nåt tips på hur man kan kolla kvaliteten i övrigt?

Vet att pingen till speedtest brukar ligga runt 7 ms, med 0% jitter och 0% packet loss.

Finns en väldigt bra infographic med lite hjälp och tips på att lösa vanliga problem som kan dyka upp, länkar den här nere. En annan sak som jag har läst är att det även kan skilja lite mellan att använda Chrome och nya Edge så även där kan du byta och se om det blir skillnad.

Medlem
Skrivet av Theade:

Spelar faktiskt just nu. Härlig känsla att spela via webbläsaren, om än så dåligt. Upplösningen och inställningar får en att tro att man tittar på Magnum PI på sen 90-tals antennkabel.

Håller helt med om bildkvalitén. Det intressanta är att om jag kör GeForce Now och manuellt maxar kvalitén där så ser bilden riktigt bra ut – kan knappt se att den är komprimerad trots att jag sitter en halv meter från min skärm. Så det handlar knappast om brist på bandbredd hos mig (kör 100 Mb/s fiber via Ethernet).

Med Med Google Stadia är det en helt annan historia; grumligt värre och tycker även ”inmatningslatensen” (eller vad det nu kallas på svenska) är värre med Googles tjänst. Knappt några inställningsmöjligheter för spelgrafiken med Stadia heller – även där är GeForce Now bättre.

Inaktiv
Skrivet av star-affinity:

Håller helt med om bildkvalitén. Det intressanta är att om jag kör GeForce Now och manuellt maxar kvalitén där så ser bilden riktigt bra ut – kan knappt se att den är komprimerad trots att jag sitter en halv meter från min skärm. Så det handlar knappast om brist på bandbredd hos mig (kör 100 Mb/s fiber via Ethernet). Med Med Google Stadia är det en helt annan historia; grumligt värre och tycker även ”inmatningslatensen” (eller vad det nu kallas på svenska) är värre med Googles tjänst. Knappt några inställningsmöjligheter för spelgrafiken med Stadia heller – även där är GeForce Now bättre.

Kan även bero på om man har Stadia Pro med då utan så är det låst till 1080p, har man Pro kommer man dock upp i 4K och 60fps för de spel som stödjer det.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Kan även bero på om man har Stadia Pro med då utan så är det låst till 1080p, har man Pro kommer man dock upp i 4K och 60fps för de spel som stödjer det.

En bra tanke, men rätt säker på att det handlar om annat än upplösningen här. Det är kompressionen på videoströmmen som av någon anledning är för grov, vilket gör allt lite suddigt.

Medlem

Tror det har en hel del att göra med skärmen också. Om jag spelar på min gamla burk med grådassig svärta så syns artifakterna jätte tydligt, men på min TV som har bra svärta ser jag inget alls.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Tror det har en hel del att göra med skärmen också. Om jag spelar på min gamla burk med grådassig svärta så syns artifakterna jätte tydligt, men på min TV som har bra svärta ser jag inget alls.

Jag undrar om det inte har med att man kör genom webläsaren att göra, som du säger är ju bilden skarp på tv och övriga skärmar men inte på pc

Medlem
Skrivet av star-affinity:

En bra tanke, men rätt säker på att det handlar om annat än upplösningen här. Det är kompressionen på videoströmmen som av någon anledning är för grov, vilket gör allt lite suddigt.

Prova att köra genom microsoft edge, jag har själv lite sämre bild på pc än på övriga skärmar så jag vet att det inte är komprimeringen som är felet men kan vara chrome.

12
Skriv svar