FZ-Fredag rutiner

Dex
Medlem
FZ-Fredag rutiner

Satt i soffan i morse och såg gårdagens FZ-fredag sändning och tänkte på att jag har verkligen har fått in detta till en tradition / rutin varje lördag morgon.

Nästan varje lördag morgon sätter jag mig i soffan med en skål Yoghurt och lite havre fras och en stor kopp kaffe och tittar på FZ-fredag. Har aldrig riktigt reflekterat över det tidigare att jag verkligen har satt detta som en tradition varje lördag morgon, men detta har pågått i alla fall minst ett år nu.

Blev lite nyfiken om det är några andra här på forumet som också har någon rutin till hur ni ser FZ-fredag eller om det bara är jag som nästan alltid gör det på samma sätt varje vecka?

Skribent

Riktigt kul att höra. Jag brukar sitta klistrad framför live-sändningen och slölyssnar sedan på podcasten senare under veckan.

Fragtjuv

Jag vill allra helst se det live eftersom jag tycker att det är ganska trevligt att hänga med i chatten. Nu är det emellertid lite lurigt att hänga med live varje gång så jag brukar faktiskt kolla på ”reprisen” på söndagar.

Jag brukar sällan ha något annat inbokat på söndagar så det finns inget som går upp emot att göra iordning en dubbel caffé lungo för att sedan hänga med i Jockes och Called snack.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag ser notisen varje gång och tänker "fan"... pga jobb så är det svårt att vara med på livesändningen, men tar de chanser jag får.

Så som lite nedvarvning efter en arbetsvecka, med massa allvar och lite stress, är det verkligen skönt att kika FZ-fredag direkt efter jobbet. Brukar vara lagom att börja fundera på lite käk när det är slut


signatur

no remorse

Medlem

Jag brukar dra igång det på mobilen å sätta den i hållaren medans jag kör hemåt 35min på fredag efter jobbet sen tar jag sista delen i soffan framför tvn när jag är hemma. Har också blivit en go tradition, alltid go stämning å så e man i helg-mode sen ^^

Medlem

Försöker se live, går en av tre gånger. Ni vet...jobb.
Alltid kul att vara med i chatten.

Alltsomoftast blir det sent på fredagen när alla har dunat in, med en liten 🥃

Myyysigt!

Medlem

Vill gärna se live men det brukar krocka med annat så vanligtvis blir podden perfekt till löprundan på måndag. Underbart härlig rutin.

FM-guru
F.d. Sisyr

När jag har möjlighet ser jag helst live, men det är inte så ofta. I andrahand lyssnar jag på söndagseftermiddagar (dvs snart) när jag brukar vara ute i skogen och plocka svamp/bär eller fiska. Idag blir det att lyssna under årets sista svampvända.

Medlem

Ser det jämt på fredagar efter vi ätit middag.
Säger åt familjen att jag ska se på FragzoneFredag innan vi kan umgås igen.
Brukar vanligtvis njuta med ett glas vin.
Underbar tradition.

Medlem

Jag brukar lyssna live på jobbet. Är rätt gött att lyssna på, då dom summerar veckan i fall man missat någon nyhet

Medlem

När jag kommer ihåg så tittar jag gärna live (På surfplattan), då det är väldigt kul att hänga i chatten och titta samtidigt.
Annars så blir det att jag tittar någon gång under helgen (På TV).


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Vanligast är till lördagsfrukosten och det är nog det jag mest förknippat Fragzonefredag med det senaste året. I undantagsfall har det hänt att jag varit hemma tidigt från jobbet och då är det kul att sitta med live! Vet jag att jag har någon längre tågresa i veckan brukar jag dock spara veckans avsnitt tills dess för då går resan mycket snabbare!

Medlem

Tittar på det i efterhand då jag inte har möjlighet att göra det på jobbet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Ser alltid live men brukar väl inte äta och dricka nått speciellt. Det beror på vad det är för tillfälle men ibland blir det en bärs!


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem

Är skitdålig på att kolla på FZ Fredag (tyvärr). Har nog inte tagit mig igenom ett enda avsnitt till fullo. Blir så lätt distraherad och kommer på något annat jag vill göra istället. Och såna där podcastar har jag inte tålamod att sitta och lyssna på. :'D

Medlem

Då mina arbetstider allt som oftast förhindrar mig från att se livesändningen så lyssnar jag alltid på podden. Ibland har jag på livesändningen på ljudlöst så man kan följa med vad som sägs i chatten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag lyssnar mestadels på podden via Spotify till och från jobbet. Skönt sätt att återställa hjärnan.
Jag saknar att kunna delta i chatten.

Medlem

Lördagsmorgon med en extra kopp kaffe.

Medlem

Kör med youtube premium så kan lyssna live med mobilen i fickan under arbetstid. Perfekt väg att leda in en på en trevlig spelhelg!

Medlem

Avnjuter och avnjuter. Den får mig att fokusera mindre på min dagliga morgoncardio. 😁

Avstängd

Hallå!?


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Lördag är underkropp på gymmet. Har cirka 8 kilometer till gymmet som jag alltid promenerar. Har blivit en tradition nu att alltid fira med FZ som podcast på väg dit. Starkt förknippat med lyckan som lördagar ger vid det här laget.

Eftersom podcasten aldrig släpps samma dag som programmet, eller dagen efter, ligger jag alltid en vecka efter, men det gör inte mig så mycket.

Medlem

Alltid pod på måndag eller tisdag.
Ibland en liten stund på livesändningen om jag ska skänka en slant.

Testpilot

Försöker att ha det som tradition att avnjuta avsnitten på helgen.
Vanligast är dock söndagmornar då man vaknat och äter frukost tillsammans med avsnittet.

Tyvärr hinner man inte med varje vecka men gör mitt bästa att plöja igenom veckans avsnitt innan nästa vecka dyker upp.

Medlem

Såg det i fredags kväll. Fru på AW, och dotter upptagen med annat, så blev fredagsmys för mig och katten med nykokta havskräftor, färska räkor, ciabattabröd, citronmajonnäs och FZ på skärmen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Brukar se det tillsammans med matlagningsölen på fredagskvällen. Ett riktigt trevligt inslag som ofta inviger helgen.

Medlem

Det brukar bli till frukost tidigt på lördagsmorgonen medans gumman och hundarna sover. Går ner i gillestugan i källaren och tittar. ser till att ha bryggt extra med kaffe också

I undantagsfall så är jag hemma på fredagen och då kan jag titta live på tvn sen har jag mobilen framme och följer chatten.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillar att följa det live och dyka upp i chatten (som Ruffles 811) emellanåt. Det är min avslutning på arbetsveckan, min nedvarvning på jobbet med en kopp kaffe på mitt rum. I fredags var jag tvungen att åka hem akut, men vanligtvis brukar det fungera att kolla live. Undviker att boka in saker just då...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Allt som oftast podcast. Jobbar oftast fredag vid den tiden, helgerna tenderar att gå åt till annat även om jag kollat någon repris eller så när det passar och jag varit för nyfiken på vad ni pratat om.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Drömmen är att mysa på live med en öl eller tre. Få lite inspiration till min egen spel helg samtidigt som man får ett bra sammandrag va veckans nyheter.

Men jobb, barn, familj gör att jag oftast kollar lördag eller söndag då tillfälle ges😪 Men d är en mysig stund d me😀

12
Skriv svar