HJÄLP! Kan någon hjälpa mig med Playstation 3 Store?

Medlem
HJÄLP! Kan någon hjälpa mig med Playstation 3 Store?

Jag kollade via webbläsaren efter Playstation 1 och 2 spel till Playstation 3, men de jä***na har ju förnyat sin webbsida så att man bara kan hitta spel till Playstation 4, 5, VR och Now.
Sen kan man ju inte skicka Mail till Sony längre och fråga som man kunde för 10 år sedan, så nu vänder jag mig till er alla kära FZ användare.

Så nu undrar jag om någon kan lära mig hur man hittar via Playstation Store idag på Playstation 3.
Förr fanns det en flik där det bara fanns Playstation 1 och 2 spel via butiken på Playstation 3, men så är det inte längre, så det enda sättet för mig nu senast var att gå in via webben för att hitta och köpa dessa spelen.
Vet ni hur man hittar sådana spel via butiken på Playstation 3?

Sen gjorde jag en önske lista med en massa spel som jag ville köpa, hur hittar man denna listan på Playstation 3?
Det skulle underlätta om jag visste detta.

Hoppas att någon av er kan hjälpa mig.


signatur

ゼルダの城

ZF
Medlem

Det är bara att söka. Att bara lalla runt butiken går ju alltid om man har tålamod nog.

Letar du efter greker du redan köpt är det nog enklast att kolla i köplistan. Men den hittas via kontoinställningar istället för i butiken.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det är bara att söka. Att bara lalla runt butiken går ju alltid om man har tålamod nog.

Letar du efter greker du redan köpt är det nog enklast att kolla i köplistan. Men den hittas via kontoinställningar istället för i butiken.

Jag tycker det är svårt för allt som finns kommer inte fram när man söker.
Köplistan hittar jag lätt men inte önskelistan som jag gjorde.
Får kolla senare om önskelistan också finns via inställningar


signatur

ゼルダの城

ZF
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag tycker det är svårt för allt som finns kommer inte fram när man söker.
Köplistan hittar jag lätt men inte önskelistan som jag gjorde.
Får kolla senare om önskelistan också finns via inställningar

Ja det är rörigt värre. Säkert därför de klippte äldre generationer på webbbutiken.

Någon önskelista minns jag inte att PS3 haft alls, kanske kom till på senare. Men det är inget som finns via inställningarna i varje fall. Det är enbart för köpkvitton, licenser och sånt.

Man kan ju alltid kolla listan över alla spel på PS3 på Wikipedia eller liknande för att veta vad som möjligen kan vara sökbart på exakt namn.

Medlem
Skrivet av ZF:

Ja det är rörigt värre. Säkert därför de klippte äldre generationer på webbbutiken.

Någon önskelista minns jag inte att PS3 haft alls, kanske kom till på senare. Men det är inget som finns via inställningarna i varje fall. Det är enbart för köpkvitton, licenser och sånt.

Man kan ju alltid kolla listan över alla spel på PS3 på Wikipedia eller liknande för att veta vad som möjligen kan vara sökbart på exakt namn.

Jag har inte kunnat söka via Playstation 3 men via webben kunde jag söka och hitta samt lägga till i denna listan


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det är inte så att Sony stängt ner sin butik med spel till äldre konsoler?

https://www.pushsquare.com/news/2020/10/sony_informing_users_...

” Sony has communicated to developers that it plans to launch a new PlayStation Store on the web and mobile later this month, which will remove the ability for you to purchase content for legacy consoles such as the PlayStation 3, PS Vita, and PSP.”

Avstängd
Skrivet av Nocternity:

Det är inte så att Sony stängt ner sin butik med spel till äldre konsoler?

https://www.pushsquare.com/news/2020/10/sony_informing_users_...

” Sony has communicated to developers that it plans to launch a new PlayStation Store on the web and mobile later this month, which will remove the ability for you to purchase content for legacy consoles such as the PlayStation 3, PS Vita, and PSP.”

De äldre Butikerna är ännu öppna. Dock måste man nu besöka dom via respektive plattform. Dvs ska du ha ps3 spel så måste du gå via store från en ps3. Ska du ha vita spel så måste du besöka store från en vita


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

De äldre Butikerna är ännu öppna. Dock måste man nu besöka dom via respektive plattform. Dvs ska du ha ps3 spel så måste du gå via store från en ps3. Ska du ha vita spel så måste du besöka store från en vita

Kanske läste lite för snabbt men jag uppfattade det som att TS försökte gå via webben

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det är inte så att Sony stängt ner sin butik med spel till äldre konsoler?

https://www.pushsquare.com/news/2020/10/sony_informing_users_...

” Sony has communicated to developers that it plans to launch a new PlayStation Store on the web and mobile later this month, which will remove the ability for you to purchase content for legacy consoles such as the PlayStation 3, PS Vita, and PSP.”

Jag vet inte om jag uttryckte mig rätt men jag sade att jag var inne på butiken tidigare idag, om det inte hade gått att köpa spel så hade jag sett det och inte skrivit denna tråd, men under flera års tid så har det inte gått att hitta annat än PS3 spel men via webben har det gått att hitta det och köpa det till sin PS3.

Men jag tycker ju att dessa spel borde gå att hitta via PS Store även på PS3 bara att jag inte vet hur.


signatur

ゼルダの城

ZF
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag vet inte om jag uttryckte mig rätt men jag sade att jag var inne på butiken tidigare idag, om det inte hade gått att köpa spel så hade jag sett det och inte skrivit denna tråd, men under flera års tid så har det inte gått att hitta annat än PS3 spel men via webben har det gått att hitta det och köpa det till sin PS3.

Men jag tycker ju att dessa spel borde gå att hitta via PS Store även på PS3 bara att jag inte vet hur.

I butiken på PS3 så finns längst ned (prioriterat värre..) kategorin spel. Därifrån kan du visa olika genrer, eller alla spel. De avdelningenarna i sin tur har två sorteringsfunktioner längst upp. I den ena kan du till exempel välja enbart PS3, och i den andra A-Ö.

Det verkar vara väldigt få Vita-spel där nu. Så antar att de redan börjat rensa bort till enbart de som är cross-buy.

Medlem
Skrivet av ZF:

I butiken på PS3 så finns längst ned (prioriterat värre..) kategorin spel. Därifrån kan du visa olika genrer, eller alla spel. De avdelningenarna i sin tur har två sorteringsfunktioner längst upp. I den ena kan du till exempel välja enbart PS3, och i den andra A-Ö.

Det verkar vara väldigt få Vita-spel där nu. Så antar att de redan börjat rensa bort till enbart de som är cross-buy.

Ja, det ser som sagt bara ut som att det går att köpa Playstation 3 spel via butiken på Playstation 3.

Nu vet jag inte hur det ser ut om man går in via butiken på Vita men då kanske det bara är Vita spel.

Bara synd att de tog bort kategorin med klassiska spel, för där fanns det endast Playstation One och Playstation 2 spel.
För det känns som att när de tog bort den kategorin så försvann möjligheten att köpa dessa spel direkt från Playstation 3, så att man var tvungen att göra det från webbsidan istället.

Inte för att jag tror det men jag hoppas att de lägger tillbaka kategorin med äldre spel i Playstation Store på Playstation 3, för det fanns en hel del bra spel där och sen var det ju inte så många månader sedan som GTA och GTA 2 kom dit med, så just nu går det inte att köpa de spelen längre heller. (Inte för att det gör mig något eftersom jag redan har de två spelen på skiva men ändå)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Kom på att Suikoden var några spel som jag ville ha eftersom jag har hört att de ska vara bra så jag gick in på Playstation Store via Playstation 3 igår och sökte på det och jag hittade både Suikoden 1, 2, 3 och 4.
Blev väldigt glad även att jag inte kan köpa de nu men jag testade sen även att söka på ett annat PS One spel, Castlevania Symphony of the Night, och det fanns också där.
Sen gick jag in på alla spel och tog i bokstavsordning A till Ö men på C fanns inte det Castlevania spelet.

Så man måste vara väldigt noga med hur man söker eftersom de inte går att hitta bland kategorierna längre som det verkar.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Aha, missat den här tråden. Jag vill ha Tombi 2 innan de stänger ner för PS3 nu till sommaren. Får testa att gå in via PS3 och hoppas jag hittar det.
https://www.fz.se/forum/trad/443404-playstation-classics-pa-p...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Aha, missat den här tråden. Jag vill ha Tombi 2 innan de stänger ner för PS3 nu till sommaren. Får testa att gå in via PS3 och hoppas jag hittar det.
https://www.fz.se/forum/trad/443404-playstation-classics-pa-p...

Ville också ha Tombi 2 men det verkar som att det spelet inte finns längre på Playstation Store tyvärr.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Såg det också. Gutt. Det blir å lira lite mgs I sommar 👍

Medlem

Själv ska jag försöka köpa Suikoden 2, 3 och 4
De resterande Tomb Raider spelen till PS One som jag inte har.
Och Castlevania Symphony of the Night.

De fanns sist jag kollade för några månader sedan.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Ville också ha Tombi 2 men det verkar som att det spelet inte finns längre på Playstation Store tyvärr.

Det stämde att man ser PS3-spelen när man loggar in via PS3, men Tombi 2 är visst borttaget nu, som du säger.

ToeJam & Earl finns kvar, så passa på att skaffa det, innan Store stängs ner. Enda sättet att spela det sen är väl på Sega Megadrive.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Själv ska jag försöka köpa Suikoden 2, 3 och 4
De resterande Tomb Raider spelen till PS One som jag inte har.
Och Castlevania Symphony of the Night.

De fanns sist jag kollade för några månader sedan.

Tomb Raider-spelen finns kvar, såg igår.

Medlem

Va? Oj.
Glöm mitt förra inlägg om ToeJam & Earl

Tack Sony!

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det stämde att man ser PS3-spelen när man loggar in via PS3, men Tombi 2 är visst borttaget nu, som du säger.

ToeJam & Earl finns kvar, så passa på att skaffa det, innan Store stängs ner. Enda sättet att spela det sen är väl på Sega Megadrive.

Tror att jag redan har ToeJam & Earl på Wii. Men tack för tipset


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar