Brotherhood of Steel intar Fallout 76 i uppdateringen Steel Dawn

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tycker att de flesta har något delmål som är stressigt att få kläm på. Sen finns det ju många oskrivna regler om hur man ska bete sig för att upplevelsen ska bli bra för deltagarna, vilket jag tycker är svårt att lära sig. Har svårt att avläsa spelarnas avsikter och önskningar via deras emotes och handlingar. Känns ofta som att man råkat göra nåt "fel", får nån tumme ner eller nån som står och matar slag/skott på en.
Jag misstänker att jag som spelartyp är lite för fostrad i "döda eller dödas", "to the victor go the spoils" etc, men jag försöker tänka om. Har iaf lyckats fatta att man ska ge folk chansen att få in skott på legendarer snarare än att ge efter för ens första instinkt att nedkämpa fienden snarast möjligt.

Ja, låter man inte alla skjuta på legendaren så blir ofta folk sura Men sen brukar det alltid finnas någon som struntar i det.

Att försöka samarbeta eller få till något socialt överhuvudtaget är helt omöjligt utan en textchatt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ja, låter man inte alla skjuta på legendaren så blir ofta folk sura Men sen brukar det alltid finnas någon som struntar i det.

Att försöka samarbeta eller få till något socialt överhuvudtaget är helt omöjligt utan en textchatt.

Nu har jag bara spelat genom huvuddelen av spelet en gång men jag tycker nog att det är positivt att inte ha textchat, mycket mindre "toxic" miljö bland spelarna.

Även om inte jag är jätteförtjust i spelet så måste jag berömma communityn, har nog inte upplevt någon som varit oförskämd. Tvärtom, som ny var det många som hjälpte mig samt gav mig saker etc.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, låter man inte alla skjuta på legendaren så blir ofta folk sura Men sen brukar det alltid finnas någon som struntar i det.

Att försöka samarbeta eller få till något socialt överhuvudtaget är helt omöjligt utan en textchatt.

Jo, det hade varit väldigt behjälpligt med textchatt. Ett av mina favoritevent i teorin är One Violent Night, men då kan ju vissa välja att bara stå utanför och sikta in sig på legendarerna så fort de materialiseras, utan en tanke på att hjälpa till där inne. Det räcker med att en spelare förhäver sig, så vill inte de andra vara sämre utan joinar in i legendarcampningen. Samma med Uranium Fever och säkert nåt mer event, att det bara handlar om fiendeströmmen och inte om uppdraget i sig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Metroid:

Läs dem inte då?

Du får ju skriva sådär, men ett tips är väl att skriva något mer intressant och informativt. Känns det här som en icke-nyhet behöver du i samma veva inte kommentera om du inte är intresserad, eller möjligen skriva mer utförligt - om du måste skriva något alls. Du ser ju hur off-topic det gått och vilket onödigt dravel det blir.

Bara tips som sagt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nu har jag bara spelat genom huvuddelen av spelet en gång men jag tycker nog att det är positivt att inte ha textchat, mycket mindre "toxic" miljö bland spelarna.

Även om inte jag är jätteförtjust i spelet så måste jag berömma communityn, har nog inte upplevt någon som varit oförskämd. Tvärtom, som ny var det många som hjälpte mig samt gav mig saker etc.

Ja, spelar man bara singleplayer-delen så förstår jag att man inte direkt saknat en chatt.

Men varför skulle det bli toxic bara för att man har en textchatt? Det funkar ju uppenbarligen i precis varenda annat multiplayerspel ute på marknaden..?

Svårt att uppleva folk som oförskämda när det inte existerar någon direkt interaktion mellan spelare. Det var en hel del i början, första månaden efter launch, men inte nu längre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, spelar man bara singleplayer-delen så förstår jag att man inte direkt saknat en chatt.

Men varför skulle det bli toxic bara för att man har en textchatt? Det funkar ju uppenbarligen i precis varenda annat multiplayerspel ute på marknaden..?

Svårt att uppleva folk som oförskämda när det inte existerar någon direkt interaktion mellan spelare. Det var en hel del i början, första månaden efter launch, men inte nu längre.

Har med att det är många fler spelare som spelar på konsol, pc features har inte lika stor prio. Men dom har sagt några gånger redan att dom ska lägga till text chat och mod support i spelet. Var väl något liknande med Elders scrolls online?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ja, spelar man bara singleplayer-delen så förstår jag att man inte direkt saknat en chatt.

Men varför skulle det bli toxic bara för att man har en textchatt? Det funkar ju uppenbarligen i precis varenda annat multiplayerspel ute på marknaden..?

Svårt att uppleva folk som oförskämda när det inte existerar någon direkt interaktion mellan spelare. Det var en hel del i början, första månaden efter launch, men inte nu längre.

Nej det funkar inte i varenda annat multiplayerspel ute på marknaden, men genuint glad för din skull om du nu har spelat samtliga multiplayerspel på marknaden utan att stöta på en toxic community. Och det existerar visst interaktion mellan spelare i FO76, jag skrev nyss att mina erfarenheter av interaktion mellan spelare är positiv.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har med att det är många fler spelare som spelar på konsol, pc features har inte lika stor prio. Men dom har sagt några gånger redan att dom ska lägga till text chat och mod support i spelet. Var väl något liknande med Elders scrolls online?

I början var det för att någon speldesigner inte tyckte att en chattfunktion passade in i Fallout-världen. Kanske har de bytt anledning nu.

Skrivet av anon_326114:

Nej det funkar inte i varenda annat multiplayerspel ute på marknaden, men genuint glad för din skull om du nu har spelat samtliga multiplayerspel på marknaden utan att stöta på en toxic community. Och det existerar visst interaktion mellan spelare i FO76, jag skrev nyss att mina erfarenheter av interaktion mellan spelare är positiv.

Vet inte hur få spel du spelar, men nej, mängden interaktion är extremt liten jämfört med andra multiplayerspel, just för att det inte går att kommunicera.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

I början var det för att någon speldesigner inte tyckte att en chattfunktion passade in i Fallout-världen. Kanske har de bytt anledning nu.

Stod i någon inside the vault, efter när Wastelanders släpptes. Har dock inte hört något om det på flera månader nu, så det kanske är skrotat. Vi får nöja oss med voice chat så länge, finns vissa servrar där folk är mer sociala. Speciellt på servrar med amerikanska spelare.

Detta är det senaste vi har hört från dom angånende ingame text chat.

Q: shtehkdinner asked: “Will an area text chat system be implemented for PC, or has that been scrapped?”

A: Text chat is something we see requested often, we looked at implementing it early in development. Currently this year we have a number of other quality of life improvements we're tackling. As a PC player, I too would like to get text chat implemented in the future."

https://fallout.bethesda.net/en/article/7z2doLRDC3RKCrQSgb11T...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Stod i någon inside the vault, efter när Wastelanders släpptes. Har dock inte hört något om det på flera månader nu, så det kanske är skrotat. Vi får nöja oss med voice chat så länge, finns vissa servrar där folk är mer sociala. Speciellt på servrar med amerikanska spelare.

Detta är det senaste vi har hört från dom angånende ingame text chat.

Q: shtehkdinner asked: “Will an area text chat system be implemented for PC, or has that been scrapped?”

A: Text chat is something we see requested often, we looked at implementing it early in development. Currently this year we have a number of other quality of life improvements we're tackling. As a PC player, I too would like to get text chat implemented in the future."

https://fallout.bethesda.net/en/article/7z2doLRDC3RKCrQSgb11T...

Jag gissar på att samma designer fortfarande sitter kvar och sätter käppar i hjulen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar