Bästa flygande fordonet i spel?

Skribent
Bästa flygande fordonet i spel?

För ett tag sedan snackade vi lite om vilken den bästa spelbilen är, och allt från GTA:s Banshee till Halos Warthog hyllades.

Denna vända blir lite mer högflygande, eftersom vi ska välja ut våra flygande favoritfordon. Vi snackar alltså flygplan, helikoptrar och liknande – kort och gott fordon för atmosfärflygande, inte några rymdskepp.

Kriteriet för vad man väljer kan vara vad som helst: roligt att flyga, häftig design, extremt verklighetstroget, etc. Släng gärna med en bild på ert val.

Personligen älskar jag de fjärrstyrda små flygplanen i GTA: San Andreas... Skämt åsido så har jag alltid gillat Dodo-flygplanet i GTA, och speciellt i GTA: San Andreas. Det känns sådär lagom svårt att flyga för oss som inte är särskilt bra på att flyga i spel, och det var en speciell frihetskänsla när man stötte på det för första gången och fritt kunde utforska vad man då ansåg var en gigantisk spelvärld.

Inaktiv

"Helikoptern" i G-Police.

9 år gammal och kände mig som en Gud när jag flög runt och spred ond bråd död!

Medlem

Sim Copter One


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Attack-helikoptern i Battlefield 2!!!
Den var kvick, smidig och precis. Inge löjlig stabilisator i denna nej, som alla uppföljare i serien har.
Riktig rolig att stunta med också


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Fragtjuv

Jag kör på det självklara valet och säger Cessna 172 från Flight Simulator-serien. Det finns helt enkelt ingen bättre än att flyga fram i denna fantastiska skapelse.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

ufot i destroy all humans. ps4

Medlem
Skrivet av dTexN:

Attack-helikoptern i Battlefield 2!!!
Den var kvick, smidig och precis. Inge löjlig stabilisator i denna nej, som alla uppföljare i serien har.
Riktig rolig att stunta med också

https://youtu.be/HbIkFDQbJ4o

Ja!

Helsike vilken precision man hade med mus och tangentbord som jag inte kunnat återuppleva i senare spel i serien. Efter att jag inte längre kunde lira BF2 online p.g.a. strul med punkbustern brukade jag flyga runt med helikoptern i Zatar Wetlands och skjuta ned botar och tyckte det var skitkul.

KoP
Medlem

Helikoptern i Hunter (1991). Man kunde mörsa ovetandes måsar som flög omkring i fridfullhet.

Dock total livsfara när det kom till landningen. Kom man ner liiite för fort så exploderade den i en kaskad av vektorgrafik.

Medlem
Descent anno 1995

Jag är riktigt svag för klassiska Descent av Interplay. Jäklar vad het jag var med joysticken och den där extra grejen på "toppen" som man strafeade åt alla jäkla håll med hjälp av tummen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Helikoptern i Desert Combat-modden till BF1942!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Dogfights och precisionsbombning i Battlefield 1942 var mycket underhållande trots avsaknad av glädjepinne.

Medlem
Skrivet av TTuffing:

Dogfights och precisionsbombning i Battlefield 1942 var mycket underhållande trots avsaknad av glädjepinne.

Usch ja. Jag minns att vi hade en person på våra LAN som var expert på flygplanen. Han satt med gamepad och lira. Tittade du mot skyarna såg du inget och Om du hörde ett vrålande dyk så var en bomb påväg mot dig. Vi hade inte en chans.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Helicoptern i Desert strike till Amiga


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Helikoptern i Desert Combat-modden till BF1942!

Herregud vad kul det var! Minns att man fick dutta W för att det var antingen 0 eller 100% på stigspaken.

Hover! som kom med Windows 95 nötte man ju rätt rejält på sin tid. Vet inte om det kvalificerar sig i denna tråd dock, men hursom så var det skitbra

Medlem
Old but gold?

Jag gillade Cobra uppdragen skarpt i gamla "operation flashpoint".
Ser inte så grant ut i dags dato, men det kändes fan bra.

Medlem
Inaktiv
Medlem

Finns nog ballare. Men inte är de många.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Desert Strike : return to the gulf

De va tider de

Medlem

Den väldigt simpla "The Buzzer" I Far Cry 4. Älskar att byta markvy till fågelperspektiv i open world-spel.
För själva flygdonet är nog inte på något sätt det häftigaste inom spel precis.

Medlem

Trots det nog är snart 25 år sedan jag sist spelade Gunship 2000 till Amigan och flög en AH-64 Apache i mellanöstern, så är det nog fortfarande ett av mina mest spelade spel. Jäklar vad mycket jag spelade det under början/mitten av 90-talet och tyckte helikoptern var det häftigaste någonsin.
https://www.mobygames.com/game/amiga/gunship-2000/screenshots

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Dodon I GTA3. Sinnessjukt svår att bemästra men så otroligt belönande att få se världen ifrån ovan.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Dodon I GTA3. Sinnessjukt svår att bemästra men så otroligt belönande att få se världen ifrån ovan.

Visst ville nosen upp hela tiden och man var tvungen att tvinga ner den och sakna ta höjd?

Medlem
Skrivet av akitaka:

Desert Strike : return to the gulf

De va tider de
https://www.youtube.com/watch?v=_seq2VLWEvg

Det var dock betydligt bättre till Amiga.

Medlem

Svag för enmotoriga-dubbeldäckaren i Codename Eagle...

Medlem

Enkelt, Little Birden från Battlefield 4 så klart!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Svag för enmotoriga-dubbeldäckaren i Codename Eagle...
https://www.youtube.com/watch?v=YxXjEXpc_oU

Planen i CE är verkligen kul att bemästra. Spelar ibland fortfarande detta med några kompisar. Det större planet kan man också ha kul med, man kan plocka upp lagkamrater i farten, och hoppa ut och ställa sig på vingarna medan planet glidflyger vidare, sen hoppa in igen etc.

12
Skriv svar