Se Mark Wahlberg som Sully i Uncharted-filmen

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du jämför äpplen med päron, ingen har pratat om hur de gestaltar karaktärerna. Du kan tolka en karaktär på olika sätt, men om du har för avsikt att filmen ska kännas som det hade kunnat vara från spelet tappar du ju hälften när de avviker till utseendet. Triss Merigold från Netflix serie är ett utmärkt exempel.

Åsikt noterad. Här är min: vi är många som inte bryr oss om att filmen slaviskt ska följa spelet varken storymässigt eller utseendemässigt. Vi har spelat spelen, vi vet hur karaktärerna ser ut där, okej, fint, nu vill vi se hur filmskaparna tolkar det hela. Inte bara en FMV-version av spelet utan interaktion.

Sen att klaga på Triss i Neflixcher, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Vad är problemet? Netflix-serien är baserad på böckerna. Triss är ju nästan inte alls med i böckerna, hennes hudfärg är inte specificerad, och håret hennes är ju mer brunt än det är rött. Hon ser åtminstone inte ut som den burlesque-Instagram-modellen hon är i spelen. Som återigen Neflixcher inte är baserad på.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ben affleck passar inte som Batman.

Fast var han bra? Har bara sett Suicide Squad och minns inte att han var Batman i den.

Michael Keaton och Christian Bale minns man dock.

Avstängd
Skrivet av shelter:

Fast var han bra? Har bara sett Suicide Squad och minns inte att han var Batman i den.

Michael Keaton och Christian Bale minns man dock.

i BvS och Justice League var han suverän som Batman.
I Suicide squad var det även Affleck som spelade Batman, dock hade han bara en snabb cameo.

Rykten säger också att han är på väg tillbaka som Batman i The Flash filmen tillsammans med Michael Keaton


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Gnällkuk
Skrivet av Kyraal:

Åsikt noterad. Här är min: vi är många som inte bryr oss om att filmen slaviskt ska följa spelet varken storymässigt eller utseendemässigt. Vi har spelat spelen, vi vet hur karaktärerna ser ut där, okej, fint, nu vill vi se hur filmskaparna tolkar det hela. Inte bara en FMV-version av spelet utan interaktion.

Sen att klaga på Triss i Neflixcher, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Vad är problemet? Netflix-serien är baserad på böckerna. Triss är ju nästan inte alls med i böckerna, hennes hudfärg är inte specificerad, och håret hennes är ju mer brunt än det är rött. Hon ser åtminstone inte ut som den burlesque-Instagram-modellen hon är i spelen. Som återigen Neflixcher inte är baserad på.

Jag tror det är minst lika många som tycker precis tvärtom, båda är givetvis helt okey eftersom alla omöjligt kan tycka eller föredra samma saker. Jag har helt med på att man kanske vill göra sin egen tolkning, det är inget fel med det men här är det ju enbart att det utspelare sig när alla var yngre, i övrigt har de ju försökt efterlikna spelet på pricken av det man sett.

Netflix serien är väl baserad på båda? Geralt är ju en carbonkopia för utseendet, han ser ju inte alls lik ut om man jämför med hur han ser ut i böckerna. Även om det kanske inte talas om hudfärg för henne så är det det ju hyfsat glasklart att hon är ljus i hyn med västerländskt (om man nu kan applicera det på Witcher) utseende.

Att man väljer sina egna tolkningar ser jag väl inget jättekonstigt med, men Triss blir så märkligt när hon inte liknar vare sig hur hon gestaltas i böckerna eller i spelet. Jag har inga problem med att man väljer att tolka material men då får man ju bestämma sig - antingen så struntar man helt i utseende t ex och fokuserar på att gestalta karaktären och väljer sedan skådespelare man tror sig kunna spela den rollen, eller så eftersträvar man både och men då bör man ju i mitt tycke göra det fullt ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Marky Mark and the Funky Bunch


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Checker:

Verkar som att budskapet inte nådde ända fram för vissa. De exempel som jag nämnde, Cavill, Ledger och Affleck, är alla exempel på rollsättningar som sågades från början men som senare visade sig vara just bland vår tids bästa rollgestaltningar och helt utomordentligt fenomenala val för just de rollerna.

Också därför jag uppmanade till att vänta och se hur det blir.

.... Jo tjena..

Tack!

På det sättet du skrev det på så kan det lätt misstolkas av en del människor, än om du hade skrivit så som du skrev nu!
Lättare att förstå om man hör någon säga det istället för att läsa någons text vilket gjorde missförstånd hos andra

12
Skriv svar