Crafta mera! My Time at Portia följs upp med My Time at Sandrock

Robot
Crafta mera! My Time at Portia följs upp med My Time at Sandrock
KoP
Medlem

Behöver dom verkligen kickstarta detta spel är min undran? Dels har ju My time at Portia sålt relativt bra (på ett flertal plattformar) och dessutom har dom ju Team 17 i ryggen som kan bidra med finansiering.

Pengar borde således redan finnas för att finansiera en uppföljare.

Det låter som ett fall utav okynnes-kickstartande i mina öron.

Medlem

håller med dig, men kanske det är egen publisher denna gång. dessutom kickstarter kan vissa hur många som är riktigt intresserad och villiga att backa upp denna projekt. kanske ? annars så håller jag med dig

Skrivet av KoP:

Behöver dom verkligen kickstarta detta spel är min undran? Dels har ju My time at Portia sålt relativt bra (på ett flertal plattformar) och dessutom har dom ju Team 17 i ryggen som kan bidra med finansiering.

Pengar borde således redan finnas för att finansiera en uppföljare.

Det låter som ett fall utav okynnes-kickstartande i mina öron.

——

såg väldigt copy-paste i från föregående spel. med co-op ish hmm...


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av KoP:

Behöver dom verkligen kickstarta detta spel är min undran? Dels har ju My time at Portia sålt relativt bra (på ett flertal plattformar) och dessutom har dom ju Team 17 i ryggen som kan bidra med finansiering.

Pengar borde således redan finnas för att finansiera en uppföljare.

Det låter som ett fall utav okynnes-kickstartande i mina öron.

Precis vad jag tänkte också. Trodde att meningen med försäljningen av spel var att finansiera framtida titlar från spelstudion.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Är My Time at Portia klart? Spelade det under någon form av Early access på steam men det var inte klart då.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av Blessus:

håller med dig, men kanske det är egen publisher denna gång. dessutom kickstarter kan vissa hur många som är riktigt intresserad och villiga att backa upp denna projekt. kanske ? annars så håller jag med dig

——

såg väldigt copy-paste i från föregående spel. med co-op ish hmm...

Citerar deras kickstarter:
"The second thing we want to do is to self-publish. We feel like that if we handle all the publishing duties ourselves, we’ll be better positioned to service all the different platforms in a timely matter. This will also take some extra budget."

Så de vill ta in pengar för att anställa folk för multiplayer och även vara sin egna publisher.

KoP
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Precis vad jag tänkte också. Trodde att meningen med försäljningen av spel var att finansiera framtida titlar från spelstudion.

Ja så brukade det iaf gå till. Men vem vet, dom kanske har bränt alla pengar på vin, kvinnor och sång utan en tanke på att avsätta en del utav vinsten till kommande projekt? :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Ja så brukade det iaf gå till. Men vem vet, dom kanske har bränt alla pengar på vin, kvinnor och sång utan en tanke på att avsätta en del utav vinsten till kommande projekt? :'D

Haha skulle inte förvåna mig

Påminner om den där nyheten om Ant Simulator där alla kickstarter pengar gick till strippor och kokain eller sprit eller va det var.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Todilo:

Är My Time at Portia klart? Spelade det under någon form av Early access på steam men det var inte klart då.

Mja, de släppte det som ett färdigt spel, och kom sen med lite extra innehåll också tror jag. Men personligen så kändes det som att de bara knöt ihop säcken utan att dela ut alla presenter.
Spelet är hyffsat bra och värt att spela för all del, men för mig känns nästan allt i det ofärdigt, och spelet därför oavslutat. Kanske är lite för att de har en sån himla massa av olika features, att ingen av dom blev färdigpolerade...

Medlem
Skrivet av koleny:

Citerar deras kickstarter:
"The second thing we want to do is to self-publish. We feel like that if we handle all the publishing duties ourselves, we’ll be better positioned to service all the different platforms in a timely matter. This will also take some extra budget."

Så de vill ta in pengar för att anställa folk för multiplayer och även vara sin egna publisher.

förstod det så, även om jag nu inte läste deras kickstarter etc... antog det


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hur var det nu, om ett spel har kopplingar till Kina skulle man bojkotta det? Eller det gäller kanske vissa spel 😂

Detta ser bra ut! Hoppas nog på kickstartern

Medlem

Hoppas det går bra för dom, jag hade ganska kul i Portia.

1
Skriv svar