PS5-förbokningarna skyhöga, jämfört med PS4

Robot
PS5-förbokningarna skyhöga, jämfört med PS4

Vi lär inte kunna köpa den i butik.

#ps5


Medlem
Medlem

Helt galet det här vilket tryck det verkar vara efter ps5. Sony har sannerligen lyckats med sina Playstations. Men bara och gratulera så klart och på ett sätt känns det tryggt, då vet man att Sony kommer ge oss fler feta titlar som krämar ur varenda uns av kraft ur maskinerna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Var inne på Platekompaniet (norsk butik) och där bekräfta dem till en kund att det inte blir några ps5 i butikerna.

Medlem

Köper antagligen ps5 om nåt år när det finns enheter tillgängliga och fler spel är ute. Fram tills dess får det bli Xbox series X

NuZ
Testpilot

Galet högt tryck på konsolen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tråkigt men jag kommer förmodligen inte ha råd att köpa innan sommaren 2021 när min utbildning är slut ändå.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Tråkigt men jag kommer förmodligen inte ha råd att köpa innan sommaren 2021 när min utbildning är slut ändå.

Utbildar man sig är det ändå ingen idé att köpa ny konsol. Med den lilla tid man har över kan man lika gärna spendera på konsoler man redan har.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Utbildar man sig är det ändå ingen idé att köpa ny konsol. Med den lilla tid man har över kan man lika gärna spendera på konsoler man redan har.

Man har ju oceaner av tid när man studerar.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Man har ju oceaner av tid när man studerar.

Nej, skulle snarare säga man har oceaner av tid om man går på en utbildning, men ej studerar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Man har ju oceaner av tid när man studerar.

Inte jag

👍😂
Skrivet av SunShine:

Helt galet det här vilket tryck det verkar vara efter ps5. Sony har sannerligen lyckats med sina Playstations. Men bara och gratulera så klart och på ett sätt känns det tryggt, då vet man att Sony kommer ge oss fler feta titlar som krämar ur varenda uns av kraft ur maskinerna.

I’ve made music with maryjane

Medlem

Om det inte kommer något konsolexklusivt à la GTA den närmsta tiden känns det som jag ändå kan vänta med tanke på att jag har en kapabel spel-PC. Dock väldigt surt för de som hade räknat med en PS5 till julen.

Medlem

Måste bero på pandemin. Även om vi knappt märker av det i Sverige så sitter det faktiskt mängder av människor inlåsta i sina bostäder utan att ha saker att göra.

Själv förstår jag inte alls hypen med de nya konsolerna.

Medlem

sämsta lanseringen ever, folk lär ju mörda varandra i corona tider för att få en dom borde ha väntat tills nästa år nån gång....

förstår heller inte denna hysteri vi har ps4 o alla andra konsoller med flera hundra spel.... kan man inte tillgodo se efterfrågan vilket dom knappast kan så varför lansera o göra massa frustrerade som inte lär få en innan jul ? nä detta är inte schysst...

Medlem
Skrivet av jehuty:

Utbildar man sig är det ändå ingen idé att köpa ny konsol. Med den lilla tid man har över kan man lika gärna spendera på konsoler man redan har.

Ja risken är att jag inte kommer göra något skolarbete om jag får tag i en.


signatur

PSN: MrOakenborn

KoP
Medlem

Konstigt det där när det inte finns några riktiga smash hits som lanseringstitlar varken till XSX eller PS5. ఠ_ఠ

Själv kommer jag lugnt vänta innan det införskaffas en XSX. Dag 1 hets är inte min grej. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av KoP:

Konstigt det där när det inte finns några riktiga smash hits som lanseringstitlar varken till XSX eller PS5. ఠ_ఠ

Själv kommer jag lugnt vänta innan det införskaffas en XSX. Dag 1 hets är inte min grej. ╮(′~‵〞)╭

Nä men 10e december kommer iaf Cyberpunk, och alla vet vi ju att spel upplevs bäst med handkontroll framför tv:n i soffan

Tror nog förbokningarna är skyhöga för Xbox också mot föregående gen

Medlem

Många som skriver att det saknas lanseringstitlar. Demons souls remake? Exklusivt, releasetitel och väldigt next gen. Får nog många sk. Gamers att tugga fradgma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om det inte kommer något konsolexklusivt à la GTA den närmsta tiden känns det som jag ändå kan vänta med tanke på att jag har en kapabel spel-PC. Dock väldigt surt för de som hade räknat med en PS5 till julen.

Va fan GTA 5 kommer ju till PlayStation 5. Jag ska köpa en PS5a för att lira GTA 5 för femhundraelfte gången till en 3e generation. Nej men det är ju sjukt egentligen.

Inga vidare lanseringsspel till de nya konsolerna så man kan ju lätt vänta halvår-år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker lanseringstitlarna till PS5 är mer än man kan förvänta sig, men smaken är olika.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

I’ve made music with maryjane

hah bra där!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem
Skrivet av Gaara:

Nä men 10e december kommer iaf Cyberpunk, och alla vet vi ju att spel upplevs bäst med handkontroll framför tv:n i soffan

Tror nog förbokningarna är skyhöga för Xbox också mot föregående gen

Jo, fast det kommer man ju lira på Xbonen.

jbx
Medlem

De var bra tryck på ps4 när den kom, jobbade på GameStop då och hade bokat en konsol lååångt innan. Kommer ihåg att de endast fanns till de kunder som bokat och listan var ändå lång med personer som inte fick sin. En kollega la ut sin på blocket samma kväll, den blev såld direkt för ca de dubbla priset.
Med de i tanken så bokade jag både ps5 och Xbox sx för längesedan och får båda på release.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Problemet jag har är att jag inte ens vet hur jag kan korrekt bevaka när jag kan föreställa en konsol. Antar att jag får vänta ganska länge...
Många sidor har till och med tagit bort både Xbox och Playstation.
Xbox skulle inte ha samma problem. Men här i Österrike finns det bara Xbox series s att föreställa.

Kommer kunna hämta ut både PS5 och Xbox Serie X på lanseringsdagen


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Har hört att det är ca 3 års väntetid på PS5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar