Jedi Fallen Order kommer rulla i 60 fps på Series X

Robot
Jedi Fallen Order kommer rulla i 60 fps på Series X
Medlem

Det är viktigare för mig att laddningstiderna kortas ned väsentligt för att jag ska ge det ett nytt försök, jag dog alldeles för ofta 😅

Medlem

60FPS gör verkligen skillnad mot 30.
Speciellt när man vänjer sig, visst man kan säkert vänja sig bakåt också.
Men en försämring känner man ibland mycket tydligare en förbättring.
Undra om det kan "slå tillbaka" sen när det börjar komma current gen titlar i 30 FPS.
Folk börjar klaga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Började spela det och det var väl rätt najs, men vad tänkte de med när 90% av alla dolda kistor man hittade enbart hade cosmetics? Lixom vafan, kom igen? Cosmetics? Efter allt det slitet jag gjorde för att walljumpa å härja?
Så det blev avinstallation efter några få timmar.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Började spela det och det var väl rätt najs, men vad tänkte de med när 90% av alla dolda kistor man hittade enbart hade cosmetics? Lixom vafan, kom igen? Cosmetics? Efter allt det slitet jag gjorde för att walljumpa å härja?
Så det blev avinstallation efter några få timmar.

Kunde du inte göra en refund?

Medlem
Skrivet av kingzla:

Kunde du inte göra en refund?

Friends-and-family från polarns konto, så det behövdes ej. Vilket är tur då det ändå tog några enstaka timmar att inse spelets tillkortakommanden, som då hade varit utanför refund tiden.

NuZ
Testpilot

Jag älskar spelet och med 60fps blir det nog spela igen. Ett bra metroidvania och hoppas det hamnar högt på Game awards. Cyberpunk är väl försenat över gränsen så blir väl nästa års upplaga om jag tolkat det rätt?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Började spela det och det var väl rätt najs, men vad tänkte de med när 90% av alla dolda kistor man hittade enbart hade cosmetics? Lixom vafan, kom igen? Cosmetics? Efter allt det slitet jag gjorde för att walljumpa å härja?
Så det blev avinstallation efter några få timmar.

Jag hade samma problem. Känns meningslöst att utforska när man inte får något vettigt. Hade föredragit om man fick mer HP och Force än tonvis med kläder man inte har så mycket nytta för.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Otroligt ett actionbetonat lastgen-spel körs i 60fps på en ny konsol 2020!

Medlem

wow 60 fps vilken kraft det är i dom nya konsolerna

Medlem

Tycker förvisso inte att man behövde mer av kraft och hälsa. Spelet var väl balanserat gällande det. Däremot så körde jag hela spelet UTAN poncho, bara för att. Poncho och uppdateringarna till ljussabeln som man ändå inte ser - annat än färgen och när man väl står å plitar vid bänken. Helt menlösa saker, men för min del påverkade det inte speciellt mycket då jag inte brukar jaga den typen av saker. Spelet, bortsett från detta, var helt ok för min del. Kan väl tycka att de gärna fått stoppa in mer rollspelselement, dialogerna tillförde inte mycket. Kändes lite som Anthem på den punkten (=värdelöst) vilket var lite trist.

Medlem

Nu vill vi ha nya spel, inte gamla spel med högre FPS

Medlem

Helt sjukt. Vilken "reklam" att spela gamla spel på nya konsoler. Detta måste vara den lamaste generationsväxling någonsin. Vad har hänt med spelbranchen? Varför ska jag köpa en ny konsol vid release? För att upptäcka gamla spel med "häftig" FPS och nostalgikänslan att spela samma spel om och om igen. Komigen nu! vart är de nya spelen?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Therant:

Helt sjukt. Vilken "reklam" att spela gamla spel på nya konsoler. Detta måste vara den lamaste generationsväxling någonsin. Vad har hänt med spelbranchen? Varför ska jag köpa en ny konsol vid release? För att upptäcka gamla spel med "häftig" FPS och nostalgikänslan att spela samma spel om och om igen. Komigen nu! vart är de nya spelen?

De kommer nog snart mer och mer från båda företagen. Tror MS iaf har en till show innan release nu i November.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Therant:

Helt sjukt. Vilken "reklam" att spela gamla spel på nya konsoler. Detta måste vara den lamaste generationsväxling någonsin. Vad har hänt med spelbranchen? Varför ska jag köpa en ny konsol vid release? För att upptäcka gamla spel med "häftig" FPS och nostalgikänslan att spela samma spel om och om igen. Komigen nu! vart är de nya spelen?

Dom nya konsolerna har ju inte haft release än så det kan nog bidra till att vi inte har sett så många nya spel än.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Dom nya konsolerna har ju inte haft release än så det kan nog bidra till att vi inte har sett så många nya spel än.

JAHA har de inte släppts än! dumma mig. förstod du min poäng?

Dex
Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Nu vill vi ha nya spel, inte gamla spel med högre FPS

Håller med här. Börjar verkligen bli trött på att 90% av alla nyheter som kommer om den nya generationens konsoler bara handlar om att gamla spel nu kan köras i 60 fps.....

Kom igen nu Sony och Microsoft! Dags att visa lite nytt!!!!

Men samtidigt så verkar hela film och spelindustrin just nu bara fokusera på remakes, remasters och uppföljare. Är väldigt snålt med nya saker rent generellt i branschen känns det som.

Dex
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Dom nya konsolerna har ju inte haft release än så det kan nog bidra till att vi inte har sett så många nya spel än.

Även om det inte har släppts än så gör dom ju naturligtvis jätte mycket reklam för dom nya konsolerna så förstår inte riktigt din poäng där.

Tycker själv också det börjar bli tråkigt att så himla mycket av dom nya konsolerna bara handlar om att dom gamla spelen kan köra i 60 fps.

Dags för lite nytt nu också!

Dom kan ju visa upp något lite för spel som kommer nästa år om inget annat? Som sagt börjar det bli lite tråkigt med allt gammalt nu.

Medlem

Otroligt hur fort alla PC-spelare ska kommentera negativt på alla nyheter gällande konsoler.

Jag hoppas ni alla mår lite bättre med er själva. Det verkar ni behöva.

Medlem
Skrivet av Therant:

JAHA har de inte släppts än! dumma mig. förstod du min poäng?

Du är trött att det bara snackas om och visas upp gamla spel i 60 fps och vill hellre se nya.

Poängterar bara att det är två veckor kvar till release av konsolerna. Om det om två veckor fortfarande inte har kommit några recensioner eller tester av next gen spel kommer jag hålla med dig.

Artikeln handlar ju om att Digital Foundry har fått tag i ett Xbox Series X och testar prestanda på nuvarande spel, men så vitt jag vet så kan man inte få tag i next gen spel än så vad ska dom prata om?

För övrigt så behöver du ju inte läsa artiklar om gamla spel som nu kan köras i 60 fps. Du kan skippa dom. Kanske vore bra för ditt blodtryck?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Dex:

Även om det inte har släppts än så gör dom ju naturligtvis jätte mycket reklam för dom nya konsolerna så förstår inte riktigt din poäng där.

Tycker själv också det börjar bli tråkigt att så himla mycket av dom nya konsolerna bara handlar om att dom gamla spelen kan köra i 60 fps.

Dags för lite nytt nu också!

Dom kan ju visa upp något lite för spel som kommer nästa år om inget annat? Som sagt börjar det bli lite tråkigt med allt gammalt nu.

Det har inte släppts några spel än så vad ska Digital Foundry testa med sitt Xbox Series X?
Eller dom kanske bara ska låta det stå i två veckor till tills next gen spelen släpps för att inte trigga folk som inte vill läsa nyheter om gamla titlar som kan köras i 60 fps?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Du är trött att det bara snackas om och visas upp gamla spel i 60 fps och vill hellre se nya.

Poängterar bara att det är två veckor kvar till release av konsolerna. Om det om två veckor fortfarande inte har kommit några recensioner eller tester av next gen spel kommer jag hålla med dig.

Artikeln handlar ju om att Digital Foundry har fått tag i ett Xbox Series X och testar prestanda på nuvarande spel, men så vitt jag vet så kan man inte få tag i next gen spel än så vad ska dom prata om?

För övrigt så behöver du ju inte läsa artiklar om gamla spel som nu kan köras i 60 fps. Du kan skippa dom. Kanske vore bra för ditt blodtryck?

Ser inte hur det kommer komma så många fler nextgen spel inom 2 veckor. Hur många kommer det vid release, 1-5st per konsol? så sjukt lite nya spel. Istället ska de lägga all fokus på gammal skåpmat för att konsumenterna ska "glömma" att det inte kommer komma några riktiga nextgen spel inom den närmsta tiden. Du kanske är nöjd med det, men det är inte jag.

Att läsa artiklar har väl inget att göra med att jag tycker att det är fel fokus på konsolernas första tid, eller vadå?

Medlem
Skrivet av Therant:

Ser inte hur det kommer komma så många fler nextgen spel inom 2 veckor. Hur många kommer det vid release, 1-5st per konsol? så sjukt lite nya spel. Istället ska de lägga all fokus på gammal skåpmat för att konsumenterna ska "glömma" att det inte kommer komma några riktiga nextgen spel inom den närmsta tiden. Du kanske är nöjd med det, men det är inte jag.

Att läsa artiklar har väl inget att göra med att jag tycker att det är fel fokus på konsolernas första tid, eller vadå?

När PS4 släpptes var Knack, Resogun och Killzone Shadow Fall release titlar. Xbox hade Dead Rising 3, Forza Motorsport 3 och Ryse: Son of Rome. Black Flag, Battlefield 4 och Call of Duty Ghosts och några till titlar släpptes till båda konsolerna som upphottade versioner från föregående generation.
Så helt ärligt tycker jag inte det här generationsskiftet är så förbannat dåligt. Jag menar jag har fortfarande hundratals PS4 spel som jag inte har spelat och snart kan jag spela dom med snabbare laddningstider och högre fps. Samtidigt som många går att köpa till reapris.

Och för övrigt, om det skulle släppas 20 titlar till varje konsol vid release, skulle du då köpa alla? Om inte, VARFÖR ska någon av Sony eller MS släppa så många titlar samtidigt om majoriteten av dom kommer säljas för reapris efter några månader?
Då är det ju smartare att släppa några titlar per månad och eventuellt sälja fler till fullpris.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

När PS4 släpptes var Knack, Resogun och Killzone Shadow Fall release titlar. Xbox hade Dead Rising 3, Forza Motorsport 3 och Ryse: Son of Rome. Black Flag, Battlefield 4 och Call of Duty Ghosts och några till titlar släpptes till båda konsolerna som upphottade versioner från föregående generation.
Så helt ärligt tycker jag inte det här generationsskiftet är så förbannat dåligt. Jag menar jag har fortfarande hundratals PS4 spel som jag inte har spelat och snart kan jag spela dom med snabbare laddningstider och högre fps. Samtidigt som många går att köpa till reapris.

Och för övrigt, om det skulle släppas 20 titlar till varje konsol vid release, skulle du då köpa alla? Om inte, VARFÖR ska någon av Sony eller MS släppa så många titlar samtidigt om majoriteten av dom kommer säljas för reapris efter några månader?
Då är det ju smartare att släppa några titlar per månad och eventuellt sälja fler till fullpris.

Ja du har rätt. Jag ger mig.

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja du har rätt. Jag ger mig.

Du behöver inte ge dig. Blev bara lite exalterad. Du får tycka precis som du vill.

Ha en bra dag


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Du behöver inte ge dig. Blev bara lite exalterad. Du får tycka precis som du vill.

Ha en bra dag

Tack ska du ha.

Det samma!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Otroligt ett actionbetonat lastgen-spel körs i 60fps på en ny konsol 2020!
https://i.imgur.com/ZLoHmpx.gif

Ej otroligt men mycket glädjande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar