Nu har Amazon har öppnat i Sverige - Vilket är ert första intryck?

Medlem
Nu har Amazon har öppnat i Sverige - Vilket är ert första intryck?

Såg att Amazon har öppnat i Sverige idag. På skoj sökte jag efter Nvidia 3080. Tänkte om de satt med ngt tyskt lager eller liknande. Då fick jag upp den här, se bild. Känns inte helt seriöst. Handlar man verkligen ett svindyrt 2080 kort med texten "Detta är en ny grafik.". Känns mer som om man handlar från killen med rocken i RE4 än hos värdens största e-handlare...

Vad tycker ni? Vilket är ert första intryck?

Medlem

Tittade runt lite, verkar vara att det skickas från Tyskland. Alla recensioner vad jag kunde se var på tyska och leveransen är en veckaisch. Inte jättekonstigt med tanke på att många retailers redan har en svensk front, med lager i Tyskland.

Medlem

Är nog mycket text som direktöversätts, och då blir det skevt.

Men är positivt inställd, fler konkurrenter på marknaden betyder oftast prispressande.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv

Vissa grejer verkar ju vara billigare att beställa från Tyskland, t ex Aputure MC kostat 119 euro (1232 kr) men i svenska Amazon ligger den på 1421 kr

Testpilot

Kan inte förstå att det är 2020 när man går in där. Uselt översatta produkter som blir mer genant än något annat och svårt att hitta det man söker. Eller att det inte finns i relevanta språk. Sökte på Nintendo Switch men hittar bara konsoler med spanska och tyska som språk.

Nja, tror inte att Amazon Sverige är något hot mot någon egentligen.

Medlem

Beställer mycket Ultra-HD film, och ha tyska releaser av alla blu-rays jag är intresserad blev ett stort mmm . . . . nej tack för mig!

amazon.co.uk är fortfarande en bättre butik för mig personligen om det är tyska varor som primärt kommer kunna skeppas till mig . . .

Medlem

Jag kommer ju att fortsätta handla från Svenska handlare så länge det går. Ganska idiotiskt misstänker jag då den stora massan gladeligen köper från wish, Amazon och liknande ställen.

Medlem

Har ni hört talas om skärmtillverkaren "Mhbfhg". Inte? Inte jag heller! Men Amazon verkar pusha deras produkter hårt...

Skägg.
10 Chambers

Översättningarna (och bilderna) är ju guld!


signatur
Medlem

Efter att ha hört ”Amazon Sverige på gång!” sedan 2008 väntade jag mig något högre nivå än Wish-appen när det kommer till presentation och översättningar.

Redaktör
Ponny
Skrivet av maq777:

Har ni hört talas om skärmtillverkaren "Mhbfhg". Inte? Inte jag heller! Men Amazon verkar pusha deras produkter hårt...

Tror Mhbfhg är nästa stora grej!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skräpsida, förstår inte att de tjänar så offantligt mycket pengar med en sån här sida.

Försöka hitta produkter är ett jävla gissel och inte ens en Alexa går att köpa från amazon.se.
Spelmedia verkar vara tyska versioner men inte så lätt att veta då informationen är usel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Annorlunda design ändå.

Skägg.
10 Chambers

Dubbelshock!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Medlem

Jag tror det är fler som letar memes än handlar på Amazon.se just nu

Medlem

"Retro gaming-trinktass" 😏

Samma översättare? 😌

Medlem

Hahahahh

https://www.amazon.se/aff%C3%A4rer-enh%C3%B6rning-3D-tryck-an...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Går du in via Amazon.com och via den vägen byter region till Sverige så har vi tydligen Israels flagga ser det ut som?
Har jag missat nått? När bytte vi flagga?

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Är nog mycket text som direktöversätts, och då blir det skevt.

Men är positivt inställd, fler konkurrenter på marknaden betyder oftast prispressande.

Nja det är nog ett missförstånd.
När det kommer in en sådan här aktör dör de flesta av handlarna så det initiala låga priset förvandlas till en marknad utan konkurrens och så höjer de priserna. Dock är det ju framtiden vare sig man gillar det eller inte :/

Medlem

De kan gott ge oss Amazone Prime gaming med så även vi svenskar kan dra nytta av deras twitch grejer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tänkte beställa en db-killer men fick akut ångest av appen och översättningarna. Fick ungefär samma ångest av primevideoappen för nåt år sen, gissar på att jag får fortsätta klara mig utan Amazon.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

LOOOOL 😂 Snacka om att bredda sin demografi.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jadu, Agent Max Smart hade ju "The Shoe Phone" på 60-talet... Så nu var det väl dags för The Shoe Headphone


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem

De har väl inte officiellt öppnat sin svenska sida. Men att göra den publik innan man fysiskt kontrollerat annonserna känns väldigt beräknat av ett företag i den här storleken. Pr-stunt.


signatur

- pixelfantast

jbx
Medlem
Skrivet av skymf:

De har väl inte officiellt öppnat sin svenska sida. Men att göra den publik innan man fysiskt kontrollerat annonserna känns väldigt beräknat av ett företag i den här storleken. Pr-stunt.

Absolut, dessa felstavningar sprider sig som en löpeld på nätet just nu, snart vet alla att amazon.se är öppet. Riktigt smart drag med humor i.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Amazon borde se över sina översättningar sjukt rolig sida. Hade de varit 1/4 så hade de varit mer spot on!

123
Skriv svar