Recension – Watch Dogs: Legion

Urk, ogillar när alla karaktärer tycker och beter sig likadant. Vem vill leva i en sån värld? Älskar att utmana mina värderingar.

C'mon, gimme reasons!

Redaktör
Ponny
Skrivet av totte1015:

Hur fan är det möjligt?

Jag kör på medium/high på det mesta med 2080 Super, 32GB ram och i5 9600K @4.9Ghz

Får sällan 60 FPS, bara när inget händer...
Vilken upplösning kör du?

Undrar också hur det är möjligt när jag läst om allt trubbel. Känns ju som ett lotteri, och så ska det ju inte vara. Kör 1080p p.g.a. min skärm är gammal i gemet. (Har ögonen på Black Friday om man säger så.)


signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem

Har spelat i ca 15h nu och skulle säga att storyn verkligen räddar det här spelet, tycker den är intressant, sjuk och inte långt ifrån verkligheten. Har inte lagt mycket vikt vid sidquesterna men tror de är okej, rekryteringsquesterna är också rätt så bra.

Gameplay är generellt kul med hackingen, spiderbots, stealthandet, nanobots eller skjuta sig igenom allt. Tyvärr blir det som väntat repetitivt efter ett tag men lirar man bara mainstory borde man stå ut de ca 20h spelet tar att lira igenom.

Grafiken är bra där texturer (HD pack installerat) är det som sticker ut men alla karaktärsmodeller är rätt så fula och Thames vatten ser low poly ut. Raytracing effekterna tillför mycket och reflektionerna ser för det mesta väldigt bra ut och är ett stort hopp upp från Screen Space Reflections.

Ljudet är också blandat där alla huvudrösterna är väldigt varierande med AIn som stjärnan på himlen. Det är kul att höra när de småpratar med varandra efter ett quest är slut eller när ett ska börja. Snack från folk på gatan är dock extremt repetitivt och man hör hela tiden samma ljudspår.

Bilkörningen är enligt mig riktigt dålig men inte lika kass som i 1an och 2an. Variationen på bilar är väldigt dålig och det känns som att det bar finns något dussin olika modeller ute på gatorna samt lite moppar och lastbilar.

Det stora minuset är givetvis prestandan och trots att detta är en launch titel för 3080 (bundlat i alla 3080&3090) så går det inte att få spelet att flyta när man kör bil eller förflyttar sig snabb framåt ute på gatorna. RT effekterna kostar mycket på natten vilket sänker FPSen ett snäpp. Det är tydligt att GPU load sjunker när man kör bil och FPSen likaså vilket borde betyda att det är något problem med motorn.

Spelet är helt okej och får en svag 3/5 där storyn, delar av grafiken, gameplay och världen är bra men där repetitionen, andra delar av grafiken, vissa tekniska saker samt den riktigt kassa prestandan sänker betyget.

Lirat på:
AMD 3800X @ 4400 MHz
RTX 3080 @ 2025 MHz
32GB DDR4 @ 3600 MHz
1TB M.2

Medlem

Om ngn ser det här inlägget. Hur fungerar Legion nu? Så här en tid efter release. Är det mindre buggigt? Såg det var billigt på ps4 på webhallen just nu. 279 kr eller något sådant. Är det värt det?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar