Watch dogs 3 är ett mediokert spel

Medlem
Watch dogs 3 är ett mediokert spel

Jag har precis börjat spela watch dogs 3 eller legion som det heter. Jag vill bara varna folk att spelet är ett stort jäkla mediokert spel. Jag vill bara påpeka att jag har spenderat lite tid så det här är endast baserat på kort tid spenderat. Men här är några saker som jag har noterat när jag har spelat.

Det är inte snyggt - Jag har en RTX 3080 och har allt på ultra inställningar och RT på max men ändå är det fult, RT ger inte ens en skugga till min spelare när jag står mitt under en lampa.

Striderna är lame - Som sagt har jag spenderat lite så har bara hunnit testa tre vapen och den bästa är ett SMG vapen som känns som en ärtbössa. Det känns som att jag skjuter mot måltavlor för vapnen känsla svaga, fienden är dumma som en sten och känns inte alls kul när man träffar dom.

När jag körde bil dom tre första gångerna fick jag höra samma radiosamtal tre gånger. Jag hann aldrig höra klart det dom pratade om så vet inte om det är en bugg eller ett val att jag MÅSTE höra klart hela samtalet innan spelet ger mig nya saker att lyssna på.

Bilar spawnar och de-spawnar framför mig.

Spelet kraschade för mig också, kollade tempen på min GPU för att se om den kanske råkade bli överhettad men den var den inte.

Finns förmodligen fan som kommer hata mig nu för att jag är så negativ men vill att folk ska vara medvetna så att ni kan göra ett klokt beslut eller kanske sänka sina förväntningar på spelet när ni köper det.

Tråkigt att höra; jag tänker undvika spelet eftersom WD, sedan det första, bara har blivit sämre. Sedan förstår inte spelets upplägg och det verkar otroligt tråkigt baserat på det jag sett.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

E folk ens förvånade att det e crap? jag minns första gången jag såg footage från det o tänkte att det såg precis ut som tidigare spel i serien gameplaymässigt..

är dock en röd tråd med Ubisofts openworld spel, det e samma skit i ny annan förpackning (WD, Far Cry, Ass creed), allt e fan bara marginellt annorlunda med ett högre nummer efter titeln.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tråkigt att höra; jag tänker undvika spelet eftersom WD, sedan det första, bara har blivit sämre. Sedan förstår inte spelets upplägg och det verkar otroligt tråkigt baserat på det jag sätt.

Ja det var ju inte så bra

Medlem

Det var väntat.
Det var länge sen Ubisoft kunde göra nå annat på skalan än dåligt->mediokert


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var väntat.
Det var länge sen Ubisoft kunde göra nå annat på skalan än dåligt->mediokert

Enda undantaget är kanske titlar som Anno 1800, ett spel jag skulle klassa som bra, dock långtifrån lika grymt som 1404 men ändå bra. Seige tycker jag också är hyfsat bra spel, inget SWAT 4 direkt men helt okej lir.

Men när det kommer till de typiska openworld Ubisoft-spelen du kanske syftade på, som Division, Far Cry, Assassin's Creed och Watch Dogs, är nog dåligt till medioker en rättvis skala.

De går att spela men man... man känner sig liksom död inombords när man spelar produkten.

Gen
Medlem

1an fick ju tonvis med skit för att det var en gigantisk nedgradering i grafik gentemot trailern som släpptes något år tidigare eller vad det var. Sen var spelet väldigt fattigt på innehåll och väldigt grått vad jag minns.

2an var extremt dåligt optimerat, dock mer färgglatt fast på ett dåligt sätt. Mycket tjat om sociala medier, en huvudperson som slogs med en jojo och allmänt tråkiga quests.

3an tyckte iaf jag såg roligare ut på de trailers man sett, och framförallt snyggare. Fick en gratis kod med mitt grafikkort så slapp iaf köpa det (hade nog inte gjort det annars) men är måttligt nyfiken på spelet. Hörde att det släpps en stor performance patch imorgon så lär testa det då istället för nu.

Medlem

Jag har aldrig riktigt gillat Watch Dogs. Däremot älskar jag Assassin's Creed igen sedan Origins (AC 2 samt de tillhörande delarna var fantastiska också) så jag ser fram emot Valhalla nu när Cyberpunk 2077 blivit uppskjutet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Enda undantaget är kanske titlar som Anno 1800, ett spel jag skulle klassa som bra, dock långtifrån lika grymt som 1404 men ändå bra. Seige tycker jag också är hyfsat bra spel, inget SWAT 4 direkt men helt okej lir.

Men när det kommer till de typiska openworld Ubisoft-spelen du kanske syftade på, som Division, Far Cry, Assassin's Creed och Watch Dogs, är nog dåligt till medioker en rättvis skala.

De går att spela men man... man känner sig liksom död inombords när man spelar produkten.

Ja det var ubisofts "openworld" titlar jag syftade.
Dom tar sån stor plats i spelmedia och marknadsföringen att det känns som det är dom enda dom sysslar med.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker det är helt ok hittills. Beror väl på vad man har för förväntningar också, kanske. Något mästerverk är det förstås inte att tala om. Slog till på en månad Uplay+ så man kan testa lite andra lir också.

Medlem
Skrivet av Gen:

1an fick ju tonvis med skit för att det var en gigantisk nedgradering i grafik gentemot trailern som släpptes något år tidigare eller vad det var. Sen var spelet väldigt fattigt på innehåll och väldigt grått vad jag minns.

2an var extremt dåligt optimerat, dock mer färgglatt fast på ett dåligt sätt. Mycket tjat om sociala medier, en huvudperson som slogs med en jojo och allmänt tråkiga quests.

3an tyckte iaf jag såg roligare ut på de trailers man sett, och framförallt snyggare. Fick en gratis kod med mitt grafikkort så slapp iaf köpa det (hade nog inte gjort det annars) men är måttligt nyfiken på spelet. Hörde att det släpps en stor performance patch imorgon så lär testa det då istället för nu.

Jag har bara spelat ettan men jag tycker det är ett ganska bra spel. Jag gillar den mörka tonen man märker om man spenderar tid med att hacka sig in i olika personers webcams och sånt. Ensamhet, självmord och mord. Några uppdrag handlar ju också om att slå ut ett nätverk med människohandlare. Tycker att dom kunde ha fortsatt på det mörka spåret.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har klarat både ettan och tvåan. Ettan hade sina problem men att det var så seriöst var inte en av mina. Jag ansåg att tvåan kunde bli hur bra som helst när dom bygger på vad ettan hade.

Tvåan är enligt min mening sämre mest pga av storyn och för att dom gjorde en 180 och blev för löjligt.

När jag såg trailers till trean kände jag att det här kan bli bra, dom har lärt sig av misstagen och pga av ghost recon katastrofen kommer dom inte göra samma misstag. Så jag var förväntas full men samtidigt försiktig.

Har tyvärr inte kunnat spela mer efter kraschen pga av att jag behövde jobba så har inget mer att tillägga än det jag redan har nämnt.

Skrivet av Oakenborn:

Jag har bara spelat ettan men jag tycker det är ett ganska bra spel. Jag gillar den mörka tonen man märker om man spenderar tid med att hacka sig in i olika personers webcams och sånt. Ensamhet, självmord och mord. Några uppdrag handlar ju också om att slå ut ett nätverk med människohandlare. Tycker att dom kunde ha fortsatt på det mörka spåret.

Jag tycker att ettan är mycket bättre för att det känns mer fokuserat. I ett nötskal handlar tvåan om att förstöra ett företag genom att samla fans som kan dela på sin datorkapacitet. Så main quest handlar om att göra larviga saker för att få uppmärksamhet = mer fans.

jbx
Medlem
Skrivet av Zymac:

E folk ens förvånade att det e crap? jag minns första gången jag såg footage från det o tänkte att det såg precis ut som tidigare spel i serien gameplaymässigt..

är dock en röd tråd med Ubisofts openworld spel, det e samma skit i ny annan förpackning (WD, Far Cry, Ass creed), allt e fan bara marginellt annorlunda med ett högre nummer efter titeln.

AssCreed och Far cry är några av min favorit spel, från de första till de senaste. WD2 underhöll mig under många timmar, ser framemot och test detta spel, fick med det till mitt 3080-kort.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Men det är klart det är skit. De må vara i en annan miljö. Men det ser likadant ut. De lär sig aldrig.

Medlem

I like it so far 😁

Medlem

Nej du har rätt. Spelet är som högst, mediokert.

Medlem

Det var bra många år sedan Ubisoft gjorde något spel värt att lägga ner sin tid på.

Medlem

Jag gillade faktiskt WD2. Men Legion ser mycket sämre ut. Jag köpte dock Uplay+ för 149kr och ska lira i helgen.

Gillade verkligen WD1 men 2:an kunde jag inte med alls


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag köpte tvåan för att jag tyckte det lät intressant att vara en Mr Robot-figur. Det fanns säkert roliga saker att göra men jag kom inte långt alls i spelet, skadad av GTA kanske eftersom man förväntar sig ett mäktigt spel.

Trean tänker jag inte testa, lite trist då idén i tvåan var kul.

Inaktiv

Körde tre timmar igår. Tyckte det var roligare än 2an, men inte roligare än 1an.
Flöt på bra men var sällan över 70fps med mitt RTX2080S.
Drygaste är att de har kvar mycket kläder med konstig edgelord-design och det är svårt att få sina karaktärer att inte se ut som muppar.

Skribent

Har inte lirat så många timmar och tycker att det verkar okej, men inte mer. Det mest irriterande är hur extremt dålig FPS man får på PC.

Väldigt många verkar uppleva samma problem, men vi får hoppas att de nya drivrutinerna från Nvidia samt dagens kommande patch fixar problemen.

NuZ
Testpilot

Inte testat än men som jag läser mig till lär det bli som de andra 2. Köpa i rea backen.

Jag tyckte dock de 2 tidigare var rätt hyffsade


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tråkigt att höra; jag tänker undvika spelet eftersom WD, sedan det första, bara har blivit sämre. Sedan förstår inte spelets upplägg och det verkar otroligt tråkigt baserat på det jag sätt.

Själv tyckte jag till och med att första var riktigt riktigt tråkigt.

Geeks Gaming

För mig är det verkligen "meh".
Förutom mega fps problem som nämnts innan så även om jag har hittat trevliga gubbar att rekrytera så har jag än så länge inte stött på någon bra npc. Voice acting är bara okey. Och så extremt generisk. Ingen som sticker ut förutom datorn som bara är så tråkig att lyssna på.

Uppdragen är mer eller mindre exakt vad de varit i de gamla spelen. Om inte sämre då än så länge har jag inte direkt stött på ett uppdrag där jag kan utnyttja mitt hackande till 100%.

Det är helt enkelt ett Ubisoft öppen värld spel där du mer eller mindre kommer göra exakt samma saker som du gjort i alla andra Ubisoft spel om och om igen.

Medlem

Har inte börjat spela själv men damen säger att hon är nöjd med det än så länge. Det hon inte tycker om är rösterna, hon tycker att de är lite lame, dåligt skådespeleri


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonny Myrén:

Har inte lirat så många timmar och tycker att det verkar okej, men inte mer. Det mest irriterande är hur extremt dålig FPS man får på PC.

Väldigt många verkar uppleva samma problem, men vi får hoppas att de nya drivrutinerna från Nvidia samt dagens kommande patch fixar problemen.

Är det specifika kort som drabbas mer/mindre? För mig har nämligen FPS:en varit väldigt stabil, även med ray-tracing aktiverat på ultra. 2080-kort här. Dock tycks det vara 30 fps i huvudmenyn, av någon anledning.

Medlem

Lirat två timmar nu idag och det är som nämnt "Meh"
Hade nog varit bättre med en huvudkaraktär istället för massa randoms.
Sedan flyter spelet på sådär...

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Är det specifika kort som drabbas mer/mindre? För mig har nämligen FPS:en varit väldigt stabil, även med ray-tracing aktiverat på ultra. 2080-kort här. Dock tycks det vara 30 fps i huvudmenyn, av någon anledning.

Jag kör 2070 super med 32gb ram och en 2600x. Användning av CPU.. 80%. Gpun.. 2-5%. Ram användning konstant 12.5gb. rör sig inte ur fläcken.

Står jag still så får jag 60 fps. Men köra bil så dippar den ner till typ 30. Så något stämmer verkligen inte.

Medlem

ACG har en riktigt bra recension.

"Wait for deep deep sale"

Så typ 2/5.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

123
Skriv svar