Bioware kämpar på med Anthem, flörtar med Destiny

Robot
Bioware kämpar på med Anthem, flörtar med Destiny

Nytt användargränssnitt, karaktärs- och färdighetssytem.


Medlem

Var ett kul spel, men saknades mycket.
Kul att se att dom valde att jobba med göra om nästan allt med spelet, ska bli kul se när vi får mera konkret info om detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

flörta med det sämsta loot/gearsystemet i mannaminne?

Medlem

Ni som spelat. Är spelet värt att spela för storyn? Bioware har ju varit riktigt bra på att göra roliga äventyr förut.

Medlem
Skrivet av employed:

Ni som spelat. Är spelet värt att spela för storyn? Bioware har ju varit riktigt bra på att göra roliga äventyr förut.

Njaa, grundspelet spelas klart en helg, ingen vidare bra story som lämnar mycket öppet för framtida DLC och vidareberättning av storyn.

Men tanke på hur dåligt spelet blev mottaget får vi ens se om de kommer vidare med storyn.

så kort och gott nej.

Medlem

Eftersom Destiny 2 är gratis att spela (grundspelet) testade jag det för inte så länge sen. Orkade bara med ett par timmar sen avinstallerade jag. Inte min typ av spel.

The Division 2 är fortfarande det "looter shooter" spel jag föredrar.

Medlem
Skrivet av employed:

Ni som spelat. Är spelet värt att spela för storyn? Bioware har ju varit riktigt bra på att göra roliga äventyr förut.

Du kan få ut 40-60 roliga timmar innan du kommer till det stadiet då allt är skit

Spelet har helt klart roligaste combaten

Geeks Gaming
Skrivet av jamorro:

flörta med det sämsta loot/gearsystemet i mannaminne?

Och något av de kortaste pve kampanjen i ett "mmo" spel.

Medlem

Själva mekaniken och flygningen i spelet var riktigt bra men det fanns bara inget där. Lite större ytor, bättre story (fanns det ens någon story, minns inte) och lite mer skill och mindre bulletsponge. EA är mästare på grafik och ljud vilket spiller över i detta spel men det Bioware ändå kunde Story tog EA också bort. Är det för många kockar mån tro?

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Själva mekaniken och flygningen i spelet var riktigt bra men det fanns bara inget där. Lite större ytor, bättre story (fanns det ens någon story, minns inte) och lite mer skill och mindre bulletsponge. EA är mästare på grafik och ljud vilket spiller över i detta spel men det Bioware ändå kunde Story tog EA också bort. Är det för många kockar mån tro?

Om du går tillbaka och läser artiklar om Anthem kan du se att hela clusterfucket var BioWares eget fel. För en gångs skull verkar EA faktiskt vara good guys i denna historien.


signatur

I drank what?

Medlem

Can't they see it wants do die. Let it go ^^

Gen
Medlem
Skrivet av employed:

Ni som spelat. Är spelet värt att spela för storyn? Bioware har ju varit riktigt bra på att göra roliga äventyr förut.

Med tanke på hur lite spelet kostar lär du ha ett gäng småunderhållande timmar framför dig.

Sen är spelet i stort behov av en optimeringspatch då det kan fullkomligt krossa både GPU och CPU utan egentlig anledning samt att vissa grafiska inställningar inte verkar ha mycket effekt.

Medlem

Det kan i alla fall inte bli sämre, vilket gör att alla nyheter blir intressanta. Låter ändå lite knepigt med att de lånar från Destiny 2 då det redan hade så många likheter...förutom det som var bra då.

Medlem

Måste ge dem cred för att vara ihärdiga.

Medlem

Men lägg ner redan! Spelet floppade och kommer inte att locka tillbaka spelare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det kunde ha blivit så bra..

Medlem

jag hoppas dom lyckas göra en No mans sky med Anthem och vänder helt om. Idag har No man sky älskat av fler och har blivigt ett satans jävla bra spel så hoppas Bioware kan vända på kronan.

Medlem

lägg ner denna skiten och fokusera mer på swtor istället. ingen gillar anthem. alla gillar star wars.

Medlem

Jag hoppas de lyckas. Är inne på att köpa Anthem för att ha det när 2.0 släpps. Eller skall det släppas som Anthem 2?

Gnällkuk

Jag har fortfarande förhoppnings på detta. Jag spelade via Origin Access så känner mig inte bränd för det heller, får hoppas dock att när det väl kommer ut att det antingen är f2p, eller att de som faktiskt köpt spelet får det gratis om det "nysläpps".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kanske skulle fungera bättre till next gen?
Öppnare miljöer, bättre och stablire grafik tillsammans med inga eller väldigt korta laddningstider?

Gissar bara här, men hörde att prestanda och laddningstider var stora problem vid release, så vart avskräckt ifrån att ens prova spelet.

Medlem

Ser faktiskt fram emot att se hur Anthem 2.0 kommer bli. Jag kommer inte förhandsboka något, men jag hoppas verkligen att spelet blir ordentligt då jag älskar konceptet och designen för övrigt. Combo-systemet var också underbart, var bara inte tillräckligt för att hålla en kvar.

Medlem

Hade varit roligt om de kunde fixa till spelet då det faktiskt har en del bra och roliga grejer, t.ex. combat och movement som fungerade väldigt bra. Tyvärr var kampanjen väldigt tråkig och "endgame" varade ungefär en eftermiddag. Sen kändes det ganska patetiskt också med enbart 4 spelare i en session free roam. Av allt de skulle kunna kopiera från Destiny 2 så borde de titta på hur det spelet hanterar free roam.

Medlem

Jag plockade fram spelet igår och tittade på det. Tänkte att det kanske skulle vara kul att testa igen. Blev inget av det.

Vet man något om när spelet ska vara "klart"? Är tanken att detta ska komma ut successivt?

Medlem
Skrivet av employed:

Ni som spelat. Är spelet värt att spela för storyn? Bioware har ju varit riktigt bra på att göra roliga äventyr förut.

Tänk dig att någon gör en film, men den blir aldrig klar. Så någon kommer och klipper ihop de scener och dylikt som är inspelade, och släpper det som en färdig film.

Animationer, röstskådespeleri, och grafiken är verkligen på en hög nivå. Det är dock väldigt uppenbart att de har klippt ihop det som fanns för att hinna ut med spelet. Det är värt det om du får det för en billig peng, men jag skulle inte spela det om jag hade andra spel liggandes.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Can't they see it wants do die. Let it go ^^

För oss som äger spelet är det aldrig för sent att de fixar det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar