Götta ner er i ny Demon's Souls-trailer

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skulle dubbeldippa om de släppte en easy-mode patch. Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Är ju aldrig speciellt långt att springa i Bloodborne, du har förmodligen missat någon shortcut isf.
Spelade precis igenom hela från början till slut igen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Förstår din tanke med easy-mode men tror faktiskt inte att det är en bra idé. Hela upplevelsen är designad kring euforin att bestiga höga hinder. Om det är enkelt så försvinner denna känslan.

Storyn är också så pass fragmenterad och dold så om spelet rullar på utan mothugg, alltså död och upprepning av miljöer som i sig berättar storyn, så tappar spelets värde än mer.

Jag menar för mig skulle easy innebära 100 omstarter istället för tre tusen. Per nivå. "Vanliga" gamers frågar om tips för att klara bossarna. Jag undrar hur jag ska ta mig till den första. Lite på den nivån.

Om de hade haft en utvärderingsbana i början, så kunde de förstått att den här snubben kommer aldrig klara spelet utan att vi sänker, samtidigt som en annan kanske klarade den för lätt och får lite tuffare motstånd. Men för mig känns det som att börja på "Impossible Nightmare Hell Plus" istället för bara "Very Hard". (Har dåliga händer, kan tilläggas, får ont efter ett tag)

Lät tjejen spela, så tittade jag på istället, hon är mera en "normal" gamer som gör speedruns och sånt. Men även hon stog sig bet efter ett tag, och det var just att man åkte så sjukt långt tillbaka som gjorde att man blev modfälld.

Tycker spelet är grymt och röstar fortfarande på det som bästa spelet. Av det lilla jag såg hehe! Vi hatar båda spel som visar vägen i neon och föredrar lite utmaning. Så jag köper spelen ändå och kommer förmodligen köpa Demon Souls, trailern såg inte såå farligt svår ut och de snabbare laddtiderna gör ju att det påfrestar mindre att dö hela tiden hehe!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Valde 480p i Youtube för att inte slösa bandbredd nu under corona.
Tycker inte det var något speciellt.
Ser ju lika illa ut som tidigare.

Menar det, jag kollar bara på trailers i 256x224.
Allt ser ju ut som snes spel, så fortsätter köra snes..

Medlem

Jag har bara spelat Dark Souls 1 och 3. Tycker det är svårt att hitta var man ska gå i dessa spel. Ni som spelat Demon's Souls, skulle ni säga att det är lika svårt eller är det mer "linjärt"?

Medlem

Man avvaktade med PS5 och detta just för att Cyberpunk skulle släppas samtidigt, och såklart skjuter de upp skiten så man sitter utan spel.

Vet någon om det någonstans går att få tag på en PS5 till release eller är det 100% kört vid detta laget?

Skrivet av Stripe:

Jag har bara spelat Dark Souls 1 och 3. Tycker det är svårt att hitta var man ska gå i dessa spel. Ni som spelat Demon's Souls, skulle ni säga att det är lika svårt eller är det mer "linjärt"?

Jag skulle säga att upplägget är rätt likt faktiskt, men detta är något jag personligen gillar då man får finna sin egen väg framåt istället för att följa en jävla massa ikoner och pilar.

Skrivet av Lindhenberg:

Skulle dubbeldippa om de släppte en easy-mode patch. Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Jag såg GameInformer informera utvecklaren igår och han bekräftade att originalet inte hade några svårighetsgrader, och sa då att han inte heller tycker att det ska finnas, så jag hade inte väntat på detta. Du behöver nog hitta bättre vägar för att ta dig snabbt till bossar eller checkpoints, men annars är det bara att hålla ut.

Att jämföra svårighet på de två är väldigt svårt då Soulsborne-spelen enligt mig inte är särskilt svåra, bara väldigt oförlåtande, men tempot är ju definitivt högre i Bloodborne.

Medlem

Demon's Souls är på ett sätt det lättaste soulsborne-spelet, eftersom det är minst drabbat av nerfs. Det går att göra riktigt rejäl jäkla skada på bossarna, alltså så att de dör inom fem sekunder. Från DS2 och framåt så har de gjort sånt mer eller mindre omöjligt.

12
Skriv svar