Final Fantasy XVI-sajt öppnar, huvudpersonen heter Clive

Robot
Final Fantasy XVI-sajt öppnar, huvudpersonen heter Clive

Square Enix släpper detaljer om världen, karaktärerna och berättelsen.

#final-fantasy-xvi, #square-enix


Medlem

Får Ishgard-vibbar av staden i deras artwork. Do like.

Jag tror att det här kan bli skitbra. Om inte annat så inger Yoshi-Ps inblandning i produktionen samt avsaknaden av herr Nomura stort förtroende för min del.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Borde man vara insatt i någon lore, eller kan man hoppa in i Final Fantasy nu?

Trailern till detta spel gav mig lite diablo 3 feeling och blev rätt impad av den mörka tonen. Men har som sagt aldrig kört något tidigare spel i serien.

Dex
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Borde man vara insatt i någon lore, eller kan man hoppa in i Final Fantasy nu?

Trailern till detta spel gav mig lite diablo 3 feeling och blev rätt impad av den mörka tonen. Men har som sagt aldrig kört något tidigare spel i serien.

Det är lugnt. Alla spelen är fristående. Förutom direkta uppföljare så som FF10-2 och FF13-2.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Borde man vara insatt i någon lore, eller kan man hoppa in i Final Fantasy nu?

Trailern till detta spel gav mig lite diablo 3 feeling och blev rätt impad av den mörka tonen. Men har som sagt aldrig kört något tidigare spel i serien.

Nästan alla numrerade delar är helt fristående. Det finns dock ett par undantag som t.ex. FFX-2, FFXIII-2 osv. Överlag är det ett par återkommande teman i spelen, men berättelserna som sådana är fristående, vilket innebär att du absolut kan hoppa in vid del 16

*edit* ninja'd


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tack, båda! Då får det bli så, ännu ett spel på listan. Rätt kul att vara gamer nu!

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Borde man vara insatt i någon lore, eller kan man hoppa in i Final Fantasy nu?

Trailern till detta spel gav mig lite diablo 3 feeling och blev rätt impad av den mörka tonen. Men har som sagt aldrig kört något tidigare spel i serien.

Det ser faktiskt mörkare ut än vad Final Fantasy brukar göra, och jag gillar det!

Jag har kört de flesta delarna i serien och huvudtitlarna hänger mer eller mindre aldrig ihop och utspelar sig många gåner t.o.m i helt olika universum, så jag hade sagt att du definitivt borde kunna lira detta som första Final Fantasy om du så vill.

Medlem

Japaner och deras helt "unika" användande av västerländska namn never cease to amaze.

Huvudperson heter... Clive.

Det kan liksom inte bli mer... mundane.

I vilket fall så ser i a f spelet ut att bli någorlunda intressant. Personligen har jag inte njutit av ett FF sedan X. Förhoppningsvis blir det ändring på det med XVI.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Japaner och deras helt "unika" användande av västerländska namn never cease to amaze.

Huvudperson heter... Clive.

Det kan liksom inte bli mer... mundane.

I vilket fall så ser i a f spelet ut att bli någorlunda intressant. Personligen har jag inte njutit av ett FF sedan X. Förhoppningsvis blir det ändring på det med XVI.

X är min favorit i serien och ett av mina favoritspel, det enda FF spel som jag dödat alla superbossar och fixat alla dunder vapen i. Tyckte XV var rätt så bra (svaga karaktärer dock) och tyckte VII Remaken var jävligt nice (än så länge). Så länge Square håller samma nivå som första delen har jag svårt att se att kommande delar kommer vara dåliga.

Ska bli intressant att se hur XVI blir, gameplayen påminde väldigt mycket om DmC så jag antar att det kommer bli Final Fantasy ala Hack N Slash

Medlem
Medlem

"Va!?
En remake på Dragen Age 2!!
Nähä det var ett nytt Final Fantasy"

Känslan jag fick av bilderna i artikeln, huvudkaraktären heter inte Clive, utan Hawke.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ser fram emot detta.

1
Skriv svar