Demon's Souls-remaken använder sig inte av några ray tracing-effekter

Robot
Demon's Souls-remaken använder sig inte av några ray tracing-effekter

Men alla är nog överens om att det ser fantastiskt ut ändå.

#Bluepoint-games, #Demons-souls-remake


Medlem

Ge mig 60fps stabilt istället för ögongodis. Vill jag ha det så har jag en dator som är snäppet vassare.

Medlem

Jag har hellre stabila 60fps i ett spel som Demon's Souls än en ojämn framerate


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.

Medlem

Jag kan bara inte släppa denna nyhet som kom för ett år sedan som fortfarande i viss mån är högaktuell😄

https://www.google.se/amp/s/wccftech.com/nvidia-ceo-gpu-witho...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Ge mig 60fps stabilt istället för ögongodis. Vill jag ha det så har jag en dator som är snäppet vassare.

Och det har spelet. Du kan välja ett läge där du har 60fps.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Haha kommer det här bli nästa 4K att (konsol)spelarna blir galna om spel inte har RT? Blir iaf trevligt om några år när det mer eller mindre är standard i alla spel, då lär det kunna se redigt realistiskt ut

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.

Jag vill inte påstå att det passar Bloodborne. Det spelet är för snabbt.

Utan tekniker likt DLSS är inte ray tracing särskilt genomförbart/spelbart speciellt inte i 4K.

Medlem

För oss som spelat originalet så är det ju ett extremt stort steg framåt!

Avstängd

Spelet ser verkligen helt otroligt bra ut och riktigt fint att det flyter på i 60 fps. Var inte speciellt intresserad av att köpa en PS5 nära releasen men det här fick mig på andra tankar.

Medlem

Förstår inte riktigt grejen med ray tracing, varför är det så himla mycket fokus på just det?


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av Mogres:

Förstår inte riktigt grejen med ray tracing, varför är det så himla mycket fokus på just det?

Heliga gralen inom 3D-grafik. Utan ray tracing kommer ljuset, färgerna, skuggorna, reflektioner mm alltid se fel ut. Man har lyckats fejka ganska bra hittills i spel men det har sina begränsningar. Om spel någonsin ska efterlikna hur ljus och allt däromkring beter sig i verkligheten, är ray tracing ett måste.

Kommer dröja ett bra tag innan vi är på liknande nivån i krävande storspel, där tekniker som DLSS troligtvis kommer vara ett måste om man ska uppnå spelbar bildfrekvens.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Ge mig 60fps stabilt istället för ögongodis. Vill jag ha det så har jag en dator som är snäppet vassare.

Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..

Hahaha.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av kebbe:

Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..

Spelet är inte alls det 11 år gammalt. Det är nytt då det är byggt från grunden.

Att originalet är 11 år gammalt har inget med denna versionen att göra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Precis. Ray tracing är inte det viktigaste sedan skivat bröd. Ett av de allra snyggaste spelen till PlayStation 5, Demon's Souls, har inte ens ray tracing.

NuZ
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.

Du kommer handikappa dig själv med det. Parry frames är viktigt i både DS och DkS. Duplication glitchen och sequense glitcharna lär funka bättre i högre fps också. Skaparna har ju sagt att de behåller vissa buggar för att gamla rävar ska känna sig hemma Förhoppningsvis har de tagit bort att kunna spöa bossar genom ”fog gates” och sånt som förstör spelet istället för är roligt. Sen bara hoppas delux sakerna inte är bra i PVP. Så det är p2w. Taggad som tusan på spelet!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Coolt att de lyckas få det så fint utan RT också. Detta är egentligen en positiv nyhet.

Medlem

Det är nog lite för tidigt för vettig ray tracing, det krävs ett grafikkort som kostar lika mycket som hela konsolen för att ens kunna få väldigt begränsad tillgång.

Den ändå tänkbara lösningen är DLSS eller liknande teknik som vi inte ens vet än om RDNA har vettigt stöd för.
Jag skulle gissa på att det kommer ta två grafikkorts generationer med skalning(DLSS eller liknande) innan det kan användes utbrett med god prestanda, förhoppningsvis om 3-4 år om/när PS5 Pro kommer och ifall AMD och Nvidia håller igång utvecklings takten.

Men till dess så blir det väldigt enkel ray tracing med ganska dålig prestanda.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Och det har spelet. Du kan välja ett läge där du har 60fps.

Låter som musik i mina öron. 😊

Skrivet av kebbe:

Spelet är 11 år gammalt, 60fps OCH ray tracing borde inte vara några som helst problem för den nya hårdvaran. Fast vem vet, SSD:n var väl helt enkelt inte tillräckligt snabb..

Tydligen ingen RT men det spelar mindre roll. Det ser väldigt bra ut ändå. 😊

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Kommer köra i 30 fps läget. Tycker det hör till soulsborne känslan att det är lite "tungrott". Sekiro funkade dock med högre fps, men det har ju ett helt annat stridssystem.

Håller fullt med.
Lite som Lords of Fallen där ska det vara tungt att kontrollera det hör till

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dres81:

Håller fullt med.
Lite som Lords of Fallen där ska det vara tungt att kontrollera det hör till

Nu är ju DS snabbare än både DkS och BB. Med svåra mekaniker som halva livet som hollow, crystal lizards har massor av liv, bossar som gör att du levlar ner permanent osv. Att köra spelet i 60fps är nästan ett måste för att få ut det bästa av spelet. Ska bli sjukt nice att komma in i Boletaria igen. Nice också med upphottad PVP. Ska bli så himla kul att invadera folk hela tiden och förstöra deras progression, förstöra deras dyrt förvärvade utrustning precis som i orginalet och viss del DkS. Det bästa i spelen är PVPn


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blir nog inte många 60fps RT titlar denna generation trots allt. Så länge man inte implementerar andra tekniker för att få ner mängden resurser det kräver.

1
Skriv svar