Zuckerberg: Oculus Quest 2 har förbokats fem gånger mer än föregångaren

Medlem
Skrivet av Kellini:

Verkar ball detta, men det är bara vissa spel som man kan köra men man kan sedan streama detta till datorn?

Man kan spela både spel enkom gjort för Oculus Quest.
Dessa spel kan du spela vart du vill när du vill.
Du kan även använda headsetet för PCVR.
antingen kopplar man en kabel mellan dator och Questen eller det mest populära man kör trådlöst.
Du behöver då vara i närheten av Routern som datorn är kopplad till då man streamar från datorn till Questen.
Med rätt nätverksinställningar vill jag påstå att för gemeneman som inte satsar på att bli världsmästare i Beat saber att det fungerar lika bra trådlöst som med kabel.

Det går även att ha på datorn hemma och köra PCVR från den på annan plats via nätet, vissa säger det fungerar också men har aldrig provat själv så kan inte säga hur bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Proximately:

Hade personligen planer på att skaffa Oculus Quest 2, var ganska hypad men den hypen dog typ så fort jag fick höra om inloggningskravet. Inte intresserad av att använda Facebook som en spelplattform.

Du kan skippa att köpa spel på Oculus och bara använda den för SteamVR.
Inloggningskravet till Facebook kommer du inte ifrån men du behöver som sagt inte använda den som själva spelplattformen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du kan skippa att köpa spel på Oculus och bara använda den för SteamVR.
Inloggningskravet till Facebook kommer du inte ifrån men du behöver som sagt inte använda den som själva spelplattformen.

Hade varit relevant för mig om min PC varit redo för Virtual Reality, bra poäng men blev väl så pass sur på Facebook när jag hörde om inloggningskravet att det liksom inte räcker. Får se, jag hoppas bara att vi får se lite ordentlig konkurrens inom kort. Skulle inte ha något emot att betala cirka 150% av priset för ett stabilt stand-alone headset från ett annat företag utan samma krav.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

haft min en vecka nu. Half life Alyx är riktigt grymt! Phasmaphobia är som dag o natt att spela i VR! Beat saber är riktigt kul! Om ni skaffar en se till att skaffa elite strap till den, mycket skönare o mer praktiskt. Nackdelen är att batteriet bara håller ca 2 timmar men kopplar in min powerbank (samsung med snabbladdning) så kan man spela samtidigt som den laddar. Detta headset ger nog en riktig skjuts till VR. 4/5 tummen upp!

Medlem

Jag kan tänka mig att de rådande omständigheterna i världen gör att suget för eskapism är större än någonsin. Har varit jävligt sugen på VR länge men spelen har inte funnits där (från början). HL:A är för mig en killer-app och jag försökte köpa en Index i våras, em det ville inte Valve (kunde inte svälja 8+ veckors leveranstid när det väl blev tillgängligt). Quest 2 verkar riktigt grymt men som många andra så är FB-konto en stor dealbreaker. Gillar dock att man inte behöver en massa fyrar som ska monteras och trimmas in. Ska kolla in HP:s reverb och se om det kan vara ett alternativ?

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Jag kan tänka mig att de rådande omständigheterna i världen gör att suget för eskapism är större än någonsin. Har varit jävligt sugen på VR länge men spelen har inte funnits där (från början). HL:A är för mig en killer-app och jag försökte köpa en Index i våras, em det ville inte Valve (kunde inte svälja 8+ veckors leveranstid när det väl blev tillgängligt). Quest 2 verkar riktigt grymt men som många andra så är FB-konto en stor dealbreaker. Gillar dock att man inte behöver en massa fyrar som ska monteras och trimmas in. Ska kolla in HP:s reverb och se om det kan vara ett alternativ?

Jag tror HP Reverb G2 kan vara ett väldigt bra alternativ.
Renodlat PCVR, nästan likadana kontroller som Oculus.
Man kan köra med index kontroller om man köper såna + fyrar.
Det enda man får leva med är sladden.
Har man dock inte som jag och många andra vant sig att vara utan sladd så är det inga problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar