Dualsense-kontrollen isärplockad i molekyler - se hur de adaptiva trigger-knapparna fungerar

Robot
Dualsense-kontrollen isärplockad i molekyler - se hur de adaptiva trigger-knapparna fungerar

Det är många vred och kugghjul!

#dualsense, #playstation-5


Medlem

Ugh.. mycket som kan gå sönder där


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Ugh.. mycket som kan gå sönder där

Hah precis vad jag tänkte. Så många små mekaniska delar i den delen. Ufffff...

Men oavsett, är extreeeemt taggad på att testa den med mina egna händer!

Medlem

Tråkigt att styrspakarna verkar vara identiska med dom på dualshock 4. Två av mina kontroller har fått problem med drift så jag hoppades att dom skulle ha löst det nu.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tråkigt att styrspakarna verkar vara identiska med dom på dualshock 4. Två av mina kontroller har fått problem med drift så jag hoppades att dom skulle ha löst det nu.

Innanmätet i styrspakarna verkar vara helt detsamma i flera konsoler, man kan exempelvis ta en styrspak från en Xbone-kontroller och löda fast i en PS4-kontroller, eller som jag gjorde nyligen, ta delar från en trasig 360-kontroller för att fixa drifting på en Xbone-kontroller.

Förhoppningsvis identifieras slitagepunkter och åtgärdas allt eftersom i produktionen men tveksamt att dom kommer bytas ut helt tyvärr :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nocternity:

Innanmätet i styrspakarna verkar vara helt detsamma i flera konsoler, man kan exempelvis ta en styrspak från en Xbone-kontroller och löda fast i en PS4-kontroller, eller som jag gjorde nyligen, ta delar från en trasig 360-kontroller för att fixa drifting på en Xbone-kontroller.

Förhoppningsvis identifieras slitagepunkter och åtgärdas allt eftersom i produktionen men tveksamt att dom kommer bytas ut helt tyvärr :/

Får se vad det blir av den här stämningen: https://www.fz.se/nyhet/284659-microsoft-stams-for-aterkomman...


signatur
Redaktör

Kanske är så att de köper styrspakstekniken från samma företag, kan ju vara patent på den. Eller så är den bara den bästa.


signatur
Medlem

Ska bli spännande att testa som sagt. Jag tycker att Nintendo redan tagit ”forced feedback” till nästa nivå med HD rumble på Switch. Ska bli kul att se hur mycket bättre Dualsense är.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske är så att de köper styrspakstekniken från samma företag, kan ju vara patent på den. Eller så är den bara den bästa.

https://youtu.be/8JfO9HdzgW0

Den plastbiten som han snackar om är gjord av metall i Xbox 360 kontrollen. Av mina ca 8 st Xbox 360 kontroller är 0 st. sönder.

2 av mina Xbox one kontroller eller 50% är sönder pga NBA/Fifa/PES där jag spelar med 3 polare 2 mot 2. Av de 2 som är sönder har jag kunnat fixa en men inte den andra.

Varför har de gått från metall till plast?
Planned obsolescence

Medlem

Känsliga små delar i PLAST
Man kan till och med avaktivera dualsense funktionen i PS5, så varför man skulle vara tvungen att köpa den nya dosan handlar bara om girighet, troligen, kanske, foliehatt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av A1200G:

https://youtu.be/8JfO9HdzgW0

Den plastbiten som han snackar om är gjord av metall i Xbox 360 kontrollen. Av mina ca 8 st Xbox 360 kontroller är 0 st. sönder.

2 av mina Xbox one kontroller eller 50% är sönder pga NBA/Fifa/PES där jag spelar med 3 polare 2 mot 2. Av de 2 som är sönder har jag kunnat fixa en men inte den andra.

Varför har de gått från metall till plast?
Planned obsolescence

Tja, pengar brukar ju kunna spela in, inget snack om det. Om inte planerat att slitas snabbare för merförsäljning så billigare tillverknignskostnad. Det är väl samma grej hos t.ex. Ikea, som bytt från metall till plast för hyllhållare och annat i sina garderober.


signatur
SoL
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tråkigt att styrspakarna verkar vara identiska med dom på dualshock 4. Två av mina kontroller har fått problem med drift så jag hoppades att dom skulle ha löst det nu.

Aa, två av mina tre dualshock fick jag också problem med drift i den vänstra sticken. Plockade isär båda kontrollerna och gjorde rent längts in häromdagen, det löste driftingen på båda kontrollerna men i den ena kontrollen så flippade d-paden ur så att vänster knapp är ”nedtryckt” konstant istället.

1
Skriv svar