World of Tanks
Finns ju inga bra alternativ till spelet.
Så länge de har ett hyfsat monopol så kan de göra vad de vill i princip.
När wot 3.0 släpps i september så lär folk åter igen flocka till spelet.
Nej där har du rätt, jag antar att det faktum att det inte finns alternativ bevisar att en tänkbar spelarbas är för liten helt enkelt, inte tillräckligt med nördar
Och visst kommer WoT leva ett tag till. Så länge jag själv slipper se "trumset" m.m. på tank'sen och optionen att slå av allt detta finns samt att de inte dödar av nöjet i tier 4-6 lite 7 med en hög fantasi premiumskapelser utan mestadels stoppar in dessa i tier 8-9 så kommer jag själv spela ett tag till för något alternativ finns inte. Däremot är för tillfället intresse att "shoppa" borta och premium får löpa ut, men de kan ju ändra sig i vart fall för en stund för helt klart är att en hygglig del av spelarbasen reagerar nu.
Jag vet inte om du kommer ihåg Armored Warfare som dök upp för ett antal år sedan med en hyggligt entusiastisk följarskara.
De hade en hög igenkänningsfaktor mot WoT fast utifrån en modern vagnpark och jag själv spenderade ganska mycket tid i spelet då det begav sig, de hade både PvP, PvE och var inget dåligt spel.
Om jag nu kommer ihåg det rätt så dog det av pga. schism emellan finansiärer och utvecklare om inriktning m.m.
Såg när jag tittade nu att spelet fortfarande finns i liv, men inget onlineliv när jag tittade på steamdb.
Har du något konkret vad om vad de kan tänkas bjuda på i september? Jag har själv bara sett den korta filmsnutten.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Armored Warfare va absolut ett intressant spel, men det hade inte samma hårda "hook" som wot har och som du säger utvecklarna gjorde vissa saker som inte spelarna uppskattade.
Jag tror absolut det kommer en uppdatering till motorn, 2016 (i april tror jag) fick vi den nuvarande motorn och nu i september så kommer de gått nästan 9.5år så det är dags att göra spelet snyggare.
Förmodligen kommer de uppdatera Blitz med nya grafiken också och om nu Switch 2 släpps i september så borde vi få en video på det den 2 april under Nintendo direkt.
Yterligare en anledning till att AW dog ut var att allt fler spelare gick från PVP till PVE.
Detta i kombination med spelet inte fick några content-uppdateringar bidrog.
När PVP urholkas på spelare i ett spel av detta slag så inleder spelet en "deathspiral". PVE blir förr senare stelt.
WoT har varit smarta och endast kört PVE i tillfälliga events. Även om det är lite väl långt mellan tillfällena. Hade gärna sett fler CO-OP PVE events.
Jag tror absolut det kommer en uppdatering till motorn, 2016 (i april tror jag) fick vi den nuvarande motorn och nu i september så kommer de gått nästan 9.5år så det är dags att göra spelet snyggare.
Har du hört/sett något rykte om det eller tänker du bara att det är snart 10 år sedan?
Har du hört/sett något rykte om det eller tänker du bara att det är snart 10 år sedan?
Är en gissning från min sida, skulle förvåna mig om de inte göra en uppgradering.
quickybaby är en rätt trevlig kille, träffade honom i Bovington.
Säkert i verkligheten.
Det senaste på Twitch så han han gått tillbaks till som han va 2013-16 då han spenderade mestadels av strömmarna skit arg.
-
Stör mig enormt på hur många just nu som fuskar med att instant reparation på sina tracks eller att använda sitt medkit utan att behöva trycka på knapparna.
Stött på två pers idag som haft det installerat.
Säkert i verkligheten.
Det senaste på Twitch så han han gått tillbaks till som han va 2013-16 då han spenderade mestadels av strömmarna skit arg.
-
Stör mig enormt på hur många just nu som fuskar med att instant reparation på sina tracks eller att använda sitt medkit utan att behöva trycka på knapparna.
Stött på två pers idag som haft det installerat.
Jag ser nästan aldrig det.
Någon gång då och då, men ytterst sällan.
Oftast är det bara någon som är snabb att repa. Jag har alltid fingret över rep-knappen och blir ofta beskylld för fusk.
Då har jag ändå över 100k matcher och 60% win rate, så jag har bra koll på spelet.
Jag ser nästan aldrig det.
Någon gång då och då, men ytterst sällan.
Oftast är det bara någon som är snabb att repa. Jag har alltid fingret över rep-knappen och blir ofta beskylld för fusk.
Då har jag ändå över 100k matcher och 60% win rate, så jag har bra koll på spelet.
Nu snackar vi så fort att även om du trackar någon som kör så saktar inte tanken ner utan fortsätter i samma hastighet.
Har du bundit om din rep/medkits knappar? hur annars håller du ett finger över de tangenterna?
60% winrate är galet bra i detta spelet, grattis!
När jag all min vakna tid spelade Warthunder så hade jag 64% winrate, men då är det ett betydligt lättare spel.
Det hände att man blev beskyllt för fusk där med.
Nu snackar vi så fort att även om du trackar någon som kör så saktar inte tanken ner utan fortsätter i samma hastighet.
Har du bundit om din rep/medkits knappar? hur annars håller du ett finger över de tangenterna?
Vad menar du med fusk? Bara nyfiken då jag inte sett detta hända under mina 7500 matcher.
Har själv rep-kittet på ena tum-knappen på musen. Slipper flytta handen för att laga banden, bra i stridens hetta.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Vad menar du med fusk? Bara nyfiken då jag inte sett detta hända under mina 7500 matcher.
Har själv rep-kittet på ena tum-knappen på musen. Slipper flytta handen för att laga banden, bra i stridens hetta.
Du kanske inte märkt det, jag märkte bara att det har varit omöjligt fort.
Du kanske inte märkt det, jag märkte bara att det har varit omöjligt fort.
Definiera omöjligt fort?
Jag märker det som sagt sällan och ser det inte som något större problem.
Här är mitt konto:
https://tomato.gg/stats/___SL3ND3R___-500620291/EU
Jag är lätt beroende av spelet! xD
Det är som dåligt heroin. Man vet att det är skit, men man kan inte sluta!
Definiera omöjligt fort?
Jag märker det som sagt sällan och ser det inte som något större problem.
Här är mitt konto:
https://tomato.gg/stats/___SL3ND3R___-500620291/EU
Jag är lätt beroende av spelet! xD
Det är som dåligt heroin. Man vet att det är skit, men man kan inte sluta!
Definiera omöjligt fort? 0ms, alltså inget som en människa är kapabel till att reagera på, kan man sitta och hamra på knappen? det är möjligt.
Dina stats:

Och ja, avslutade själv Heartstone förra sommaren efter att ha spelat varje dag sen betan 2013, det va som att släppa en sten från kroppen.
Har nästan 8k bonds
Är 40t frotfarande bra i randomque?
Jag älskar 40t, men är den bra? Hmm... svår fråga. Jag tycker den är lite underskattad. 7/10.
Bra standardskott med bra pen om man vill grinda creds.
Dock, i likhet med de flesta autoloaders, så är det inte "noob-vänlig".
Den är stor och skrymmande och har lång clip-reload.
EDIT: 7/10 är mitt subjektiva betyg. 5/10 är nog en mer korrekt objektiv nivå.
Definiera omöjligt fort? 0ms, alltså inget som en människa är kapabel till att reagera på, kan man sitta och hamra på knappen? det är möjligt.
Och ja, avslutade själv Heartstone förra sommaren efter att ha spelat varje dag sen betan 2013, det va som att släppa en sten från kroppen.
Jag hamrar knappen som en dåre. Framförallt nu när small repair reparerar allt.
Jag spelar allt mindre WoT nu har jag dock varit inne i ett stim där jag spelar alldeles för mycket. FOMOn har släppt lite, men de är hemska på att locka in en igen.
Jag hamrar knappen som en dåre. Framförallt nu när small repair reparerar allt.
Jag spelar allt mindre WoT nu har jag dock varit inne i ett stim där jag spelar alldeles för mycket. FOMOn har släppt lite, men de är hemska på att locka in en igen.
Hur mycket spenderar du per år?
Jag älskar 40t, men är den bra? Hmm... svår fråga. Jag tycker den är lite underskattad. 7/10.
Bra standardskott med bra pen om man vill grinda creds.
Dock, i likhet med de flesta autoloaders, så är det inte "noob-vänlig".
Den är stor och skrymmande och har lång clip-reload.
EDIT: 7/10 är mitt subjektiva betyg. 5/10 är nog en mer korrekt objektiv nivå.
Jag har 50% winrate med 50 100, dock betydligt sämre på tier 9-x på samma linje.
Hur mycket spenderar du per år?
Allt mindre, men egentligen dålig koll.
Jag har 50% winrate med 50 100, dock betydligt sämre på tier 9-x på samma linje.
För bonds kan jag ändå tycka det är okay att köpa loss lorr om du är sugen. Synd att man inte kan testa vagnar innan.
Har själv lirat WoT från och till sedan betan, men på sistone märker man att det är ett spel för dom som spelar mycket och tar till kreditkortet.
När man inte lirat lika mycket som många andra har man ett markant underläge som är svårt att väga upp för, även i 15 v 15.
Vissa tanks är också bara objektivt bättre än andra, ofta de som man får betala för (inte alla dock, men många).
World of Tanks är inte det spelet jag älskade för några år sedan, det märks att dom försöker mjölka ut det sista av sina spelare.. Jag avinstallerade och lär inte titta tillbaka mer.
Har enorma problem med min Udes 16 sen jag uppgraderade till en stora bössan, min winrate har gått från 60% ner till nu 40% över 55 spel.
Det är alltid samma sak som händer, jag går till den flanken som passar en sniper tank, håller den flanken men lyckas aldrig trycka igenom för det är inte vad den tanken har möjlighet till , det gör att fienden vinner andra flanken varje runda och vi blir omringade och dödade inom nästa minut.
Kolla här.. det känns inte verkligt
Sista gamet jag spelade precis så missade jag 10 skott och träffade en men då vad jag 0 meter ifrån, hade bredsidan på en tiger 2 med 3 skott men alla 3 gick utanför cirkeln.
Blev precis oneshottad av en 4005 .. enligt https://tomato.gg/tanks/-13905/EU?tab=specs så har den 28 sekunders reload ... blev förvånad när den oneshottade 3 utav oss på under 30 sekunder...
Låste upp 40t idag med, den är bra så länge de man möter gör misstag, mot bra spelare så är den inget vidare.