Recension – Playstation 5

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tycker du verkligen att den är fulare än Japanska Famicom eller Amerikanska Super Nintendot?

Själv så tycker jag att det är kul att dom tar ut svängarna lite, men det är väl subjektivt vad man tycker om utseendet, så jag kan förstå ifall det inte passar alla.
Det kanske kommer moddar som passar flera dock.

Det finns väl de som hellre skulle se en svart eller ha en med trä yta på konsolen, men kul ändå att det blir lite konst över det hela där kunderna tar ställning till om den är snygg eller inte.
Roligare än en svart låda, finns inte mycket att säga där.

För dem flesta så tror jag inte att PS5 slår någon förutom kanske PS3 på den här listan eller den här.

Tur att det är insidan som räknas 🙂. Ser ut som en router som smält.

Medlem

PSVR Spel kan tydligen uppdateras för PS5: Blood&Thruth twitter

Hoppas på 1080P/120FPS.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tycker du verkligen att den är fulare än Japanska Famicom eller Amerikanska Super Nintendot?

Själv så tycker jag att det är kul att dom tar ut svängarna lite, men det är väl subjektivt vad man tycker om utseendet, så jag kan förstå ifall det inte passar alla.
Det kanske kommer moddar som passar flera dock.

Det finns väl de som hellre skulle se en svart eller ha en med trä yta på konsolen, men kul ändå att det blir lite konst över det hela där kunderna tar ställning till om den är snygg eller inte.
Roligare än en svart låda, finns inte mycket att säga där.

För dem flesta så tror jag inte att PS5 slår någon förutom kanske PS3 på den här listan eller den här.

Nu är snygghet en generell non issue för mig gällande enheter, men jag tycker inte ps5 är snygg någonstans, ser ut som en aircondition eller nått. Hade hellre haft en spartansk design, likt xboxen just eftersom jag bryr mig så lite. Sen får man väl se om den ens får stå framme för frugan haha.

C64
Medlem

Hur är meny musiken i Ps5 lika deprimerande som Ps4? pling pling plong.....pling....pling pling ...plong

Medlem
Skrivet av C64:

Hur är meny musiken i Ps5 lika deprimerande som Ps4? pling pling plong.....pling....pling pling ...plong

Lol. Jag gillar ändå den "musiken". Bitterljuv, lite deprimerande som du säger men ändå bra på nåt sätt.

C64
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lol. Jag gillar ändå den "musiken". Bitterljuv, lite deprimerande som du säger men ändå bra på nåt sätt.

Hah jodå brukar ha på ps4 med musiken o ligga på soffan o göra ingenting

Medlem

Kan man vara inloggad på samma konto och spela på ett ps4 och ps5 samtidigt?

Redaktör
Skrivet av Kokkelimokk:

Kan man vara inloggad på samma konto och spela på ett ps4 och ps5 samtidigt?

Ja, funkar i offline-läge i alla fall, jag har Spider-Man igång på båda nu. Kan inte testa online tyvärr, är vissa restriktioner tills PS5:an släpps i Sverige.

Medlem

En fråga angående ljud. Kör inte PS5 med stöd för Dolby Atmos!?

Hittar bara följande specs:

PS5 Will Support The Following Audio Formats:
Dolby Digital (max 5.1ch)
Dolby Digital Plus (max 7.1ch)
Dolby TrueHD (max 7.1ch)
DTS (max 5.1ch)
DTS-HD High Resolution Audio (max 7.1ch)
DTS-HD Master Audio (max 7.1ch)
AAC (max 5.1ch)
Linear PCM (max 7.1ch)

Om inte så är ju Sony hopplöst efter på sin disc version av konsolen som 4k blu-ray spelare.

“I saw the billboard that says Armageddon July 1. Well, shit, I said, it’s about fucking time.”

Redaktör
Skrivet av Tassel:

En fråga angående ljud. Kör inte PS5 med stöd för Dolby Atmos!?

Hittar bara följande specs:

PS5 Will Support The Following Audio Formats:
Dolby Digital (max 5.1ch)
Dolby Digital Plus (max 7.1ch)
Dolby TrueHD (max 7.1ch)
DTS (max 5.1ch)
DTS-HD High Resolution Audio (max 7.1ch)
DTS-HD Master Audio (max 7.1ch)
AAC (max 5.1ch)
Linear PCM (max 7.1ch)

Om inte så är ju Sony hopplöst efter på sin disc version av konsolen som 4k blu-ray spelare.

Det ska finnas, i alla fall enligt IGN De har gjort en setup-guide för ljud här.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det ska finnas, i alla fall enligt IGN De har gjort en setup-guide för ljud här.

Tack.
Är mer eller mindre som på ps4 då. Vilket är synd.

“I saw the billboard that says Armageddon July 1. Well, shit, I said, it’s about fucking time.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Tack.
Är mer eller mindre som på ps4 då. Vilket är synd.

Jag är inte så insatt i surround, men kan dett hjälpa något?

"you can get Atmos and DTS-X support via Bitstream as it does on PS4 that hasn’t changed, Dolby Vision however we can only hope Sony choose to support it via Firmware update."

Sen en bekräftelse på reddit.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är inte så insatt i surround, men kan dett hjälpa något?

"you can get Atmos and DTS-X support via Bitstream as it does on PS4 that hasn’t changed, Dolby Vision however we can only hope Sony choose to support it via Firmware update."

Sen en bekräftelse på reddit.

Hmm ska testa det igen på min ps4. Min förstärkare har inte accepterat det innan, när det gäller atmos, bara dts.
Tack för tipset. 🙂

Synd att Sony inte implementerar det ordentligt, så som ms gjort på Xone.

Skriv svar