Mass Effect: Legendary Edition har äntligen utannonserats

Robot
Mass Effect: Legendary Edition har äntligen utannonserats

Och som grädde på moset jobbar de även på ett helt nytt Mass Effect-spel.

#Mass-effect-legendary-edition


Medlem

Kanske läge att köra serien då som Remaster.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas det nya är i Andromeda delen. Tillhör de som faktiskt gillade liret. Då gick jag förvisso in med riktigt låga förväntningar efter trean, det som är bra med det är att det då blir jäkligt svårt att bli besviken ^^

Kanske dax att lira igenom de andra igen, det var iof inte så många år sen sist

Medlem

Då får man hoppas på kontroller support för spelen på PCn nu då.

Sist när någon klagade lite på nätet att det inte fanns kontroller support, så tyckte folk, spela på din jävla konsol om du ska spela med kontroller. Men tiderna har ju ändrats en del Till och med Bioware tyckte att det var tangentbord och mus som gällde på PC då... Även fast stora delar av kontroller supporten finns i de gamla PC versionerna, så implementerade de det aldrig.

Medlem
Skrivet av deezel:

Hoppas det nya är i Andromeda delen. Tillhör de som faktiskt gillade liret. Då gick jag förvisso in med riktigt låga förväntningar efter trean, det som är bra med det är att det då blir jäkligt svårt att bli besviken ^^

Kanske dax att lira igenom de andra igen, det var iof inte så många år sen sist

Tycker att konceptet med Andromeda var ganska bra. Ny galax som kunde agera som en ny startpunkt för en helt ny serie utan att förlita sig på andra spel i den övergripande serien. Det var bara synd att Andromeda inte riktigt nådde upp till det mått man hoppades på.

Men men, man får väl hoppas på att de fortsätter med Andromeda serien men förbättrar det markant.

Medlem

Va kul, bra motivation till en omspelning av en fantastisk trilogi. Jag är dessvärre en av de som kände genomspelningen av Andromeda var en pina, men vem vet. Om det blir nått uppiffande på Andromeda kanske jag tom kör igenom det med en gång till.

Medlem

Fan vad kul jag har missat denna serien nämligen. Spelade det första en stund men jag kom fan inte ens ut ur staden efter startuppdraget och rörde inte spelet igen.

Medlem

Jag har fortfarande inte spelat igenom dessa spel så kanske dags att ta tag i det när remastern kommer. Började köra första spelet för några år sedan men det kraschade vid en viss punkt så jag inte kunde ta mig vidare och då gav jag upp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LabRat:

Va kul, bra motivation till en omspelning av en fantastisk trilogi. Jag är dessvärre en av de som kände genomspelningen av Andromeda var en pina, men vem vet. Om det blir nått uppiffande på Andromeda kanske jag tom kör igenom det med en gång till.

Känner väl typ likadant. En genomspelning av trilogin lockar, men att spela Andromeda igen (som jag aldrig en spelade klart) lockar ungefär lika mycket som munsår, tbh.

Medlem

Äntligen!

Bara spelat igenom trilogin en gång, var dags igen och detta passar utmärkt att invänta. Gillade ändå trean skarpt, men jag spelade med "extended cut"-slutet.

Men har inte spelat DLC för något spel. Hört att Leviathan ska vara riktigt bra. Bra läge när allt släpps i ett paket.

Medlem

Nice! Lyssnar än idag på musiken från spelen, då den är riktigt bra

https://www.youtube.com/watch?v=x5JvbD2Zc9I


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hur står sig spelen i dagsläget rent gameplaymässigt?
Testade Andromeda i nån öppen beta eller liknande men var inget för mig. Har dock läst att storyn ska va riktigt bra i övriga delar så intresserad är man ju.

Medlem
Skrivet av Striva:

Tycker att konceptet med Andromeda var ganska bra. Ny galax som kunde agera som en ny startpunkt för en helt ny serie utan att förlita sig på andra spel i den övergripande serien. Det var bara synd att Andromeda inte riktigt nådde upp till det mått man hoppades på.

Men men, man får väl hoppas på att de fortsätter med Andromeda serien men förbättrar det markant.

Tycker också att andromeda fick oförtjänt mycket skit. Det var ett ok spel överlag stark trea till svag fyra. Påminde rätt mycket om ME3 med lite bättre strider. Jag är övertygad att de kunde räddat spelet om de släppt ett par bra DLC:er. Det de inte fick till klockrent var open world delen som var lite väl mycket göra samma sak oberoende av planet. Där behöver de skärpa sig. Spännande med nytt hur som helst.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Hur står sig spelen i dagsläget rent gameplaymässigt?
Testade Andromeda i nån öppen beta eller liknande men var inget för mig. Har dock läst att storyn ska va riktigt bra i övriga delar så intresserad är man ju.

Jag spelade igenom alla delar igen i somras. Första delen är som den är, spelade enbart igenom för story. Del 2 och 3 står sig bra och jag hade lika skoj som de första 3 genomspelningarna:). Ser verkligen fram emot omspelning 5 och 6 när remastern kommer!

Medlem

Bästa jag läst på länge 😁

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Tycker också att andromeda fick oförtjänt mycket skit. Det var ett ok spel överlag stark trea till svag fyra. Påminde rätt mycket om ME3 med lite bättre strider. Jag är övertygad att de kunde räddat spelet om de släppt ett par bra DLC:er. Det de inte fick till klockrent var open world delen som var lite väl mycket göra samma sak oberoende av planet. Där behöver de skärpa sig. Spännande med nytt hur som helst.

Håller med. Ett av de mest underskattade spelen jag kan komma på just nu. Enligt mig då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade precis börjat spela 1:an lite casually. Tror jag avvaktar tills detta släpps!

Medlem

Tänkt tanken att spela dessa förut men har aldrig blivit av, får väl sikta på remastern då om backloggen tillåter


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. Ett av de mest underskattade spelen jag kan komma på just nu. Enligt mig då.

Håller fullt med. Spelet är vackert och att det var väldigt mycket att göra var det som gjorde mig hooked. Open world delen var kanon enligt mig.

Medlem

Bara originalet jag skulle vara intresserad av att återse, sedan blev det för mycket tredjepersonspangare med midjehöga skydd och färgglada mätare som skulle nötas ned med "rätt" vapen, kändes lite Gears of War blandat med Metroid över det hela, inte min grej.

Jag föredrog att bara kunna spamma biotic förmågor som en Jedi och avsluta striderna snabbt som i ettan.

Dom nya karaktärerna skavde på mig, med sina attityder och interaktioner, inte alla, men tillräckligt många för att det skulle vara irriterande. Storyn och skurkarna blev dessutom svagare.

Sedan har jag aldrig spelat igenom en remaster (eller vänta, räknas Skyrim? Fast det slutade jag aldrig spela, jag bara gick vidare till den förbättrade versionen.), föredrar nya spel i stället för återvinning.

Originalet är dock ett av mina absoluta favoritspel genom alla tider, synd bara att 3:an svärtade ned trilogin och att Andromeda aldrig fick chansen att bygga något nytt. Hoppas lite försiktigt på det nya spelet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Äntligen! Har länge varit sugen på ännu en genomspelning nu.

Alla tre spelen är helt fantastiska, på lite olika vis.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lär väl endast vara grafikuppdateringar, på PC fixar ju moddar det utomordentligt bra. Hade hoppats på att de gjort själva gameplay-delen att likna Andromedas, det flöt på ordentligt bra.

Medlem

Riktigt bra trilogy förutom slutet då

Andromeda fick mig att somna. Som att läsa en seg o tråkig bok innan läggdags. Sjukt jävla tråkigt spel

Medlem
Skrivet av deezel:

Hoppas det nya är i Andromeda delen. Tillhör de som faktiskt gillade liret. Då gick jag förvisso in med riktigt låga förväntningar efter trean, det som är bra med det är att det då blir jäkligt svårt att bli besviken ^^

Kanske dax att lira igenom de andra igen, det var iof inte så många år sen sist

De får dock göra karaktärerna lite mer intressanta. Förutom att de var så generisk och tråkiga så gillade jag spelet.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Och som grädde på moset jobbar de även på ett helt nytt Mass Effect-spel.

#Mass-effect-legendary-edition


Grymt spännande! Ser verkligen fram emot hur detta blir!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

ÄNTLIGEN!!!


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

<sarkasm> Hoppas att detta granskas hårt av PK-maffian så att ingen riskerar att bli kränkt. </sarkasm>


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Mass Effect serien är det bästa story material som finns inom spel enligt mig. Jag har lirat igenom serien säkert ett 10-tal gånger och jag tycker det är en serie som alla bör uppleva. Jag gillade även Andromeda även fastän det inte höll samma nivå som originalen.

Ettan skulle behöva uppdateras lite så jag hoppas att alla tre spelen åtminstone grafiskt sätt kommer se lika ut. Skulle även vara nice om alla tre spelen kommer ha samma typ av Combat som ME3 för det var det bästa men jag tror det är lite för mycket att fråga om. Jag håller tummarna på att detta kommer bli riktigt bra

Medlem

Wooh! En av årets bästa nyheter

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Lär väl endast vara grafikuppdateringar, på PC fixar ju moddar det utomordentligt bra. Hade hoppats på att de gjort själva gameplay-delen att likna Andromedas, det flöt på ordentligt bra.

En remake i UE4 (UE5 är väl inte ute än) eller Frostbite hade inte suttit fel ❤
Dessa lär bli en besvikelse, speciellt ettan...

123
Skriv svar