CoD: Black Ops Cold War beskylls för att ge Playstation-spelare fördelar

Robot
CoD: Black Ops Cold War beskylls för att ge Playstation-spelare fördelar
Medlem

Är väl bara kosmetiskt lull-lull, eller?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är väl bara kosmetiskt lull-lull, eller?

Weapon XP låser upp attachments, "vanliga" XP:n låser upp vapen, misstänker att det är det folk reagerar på. Avskyr den här typen av exklusivitet. Rena konsolexklusiviteter är egentligen bara bra för konkurrensen men tidsexklusivitet och att visst innehåll bara dyker upp i ena lägret tycker jag känns som ett smutsigt spel att spela.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är väl bara kosmetiskt lull-lull, eller?

Nej tyvärr, det här är sånt som på riktigt ger dig en fördel i spelet. Du kommer få bättre grejer snabbare än andra spelare.

Tycker inte det är okej alls.

Medlem

Enkel lösning, köp inte spelet. Gnälla hjälper inte, eller ytterst lite.

Medlem
Skrivet av WargH:

Enkel lösning, köp inte spelet. Gnälla hjälper inte, eller ytterst lite.

Ptja allt gnäll lyckades ju uppmärksamma att det fanns ett problem som i sin tur kan få en del att avstå att köpa.

Medlem

Till er som säkert vet mer än mig, stödjer Call of Duty spelen mus och tangentbord på Xbox?

NuZ
Testpilot
Skrivet av sorksat:

Till er som säkert vet mer än mig, stödjer Call of Duty spelen mus och tangentbord på Xbox?

Ja det gör det

Jag tycker sånt här är svinnit som tusan för de som spelar comp. t.ex är detta helt galet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja det gör det

Jag tycker sånt här är svinnit som tusan för de som spelar comp. t.ex är detta helt galet

Då skippar jag nog CoD, kommer väl inte ha en chans ifall man sitter med handkontroll?

Bättre i så fall att dom har separata servrar för T-bord/mus, eller är det så dom har löst det?

Hur fungerar matchmaking, spelar man med spelare som har liknande XP?
Annars så är man väl körd som nybörjare i vilket fall...
Ifall man paras ihop med spelare med liknande XP så gör det väl inte så mycket ifall det går fortare att XP:a på ena eller andra systemet?

Medlem

Men fy, även om jag har en PS och skulle få fördelen så kan jag inte tycka att sånt är ok, tur att jag inte gillade känslan och utseende på spelet så köp hade det inte blivit i vilket fall.


signatur

Styret upp och däcken ner

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Då skippar jag nog CoD, kommer väl inte ha en chans ifall man sitter med handkontroll?

Bättre i så fall att dom har separata servrar för T-bord/mus, eller är det så dom har löst det?

Hur fungerar matchmaking, spelar man med spelare som har liknande XP?
Annars så är man väl körd som nybörjare i vilket fall...
Ifall man paras ihop med spelare med liknande XP så gör det väl inte så mycket ifall det går fortare att XP:a på ena eller andra systemet?

I alla fall på ps4 så spelar man endast mot andra spelare med mus/tangentbord om man själv gör det.
Spelar man med kontroller själv men är i party med någon som spelar med mus + tangentbord så slussas man även in med mus/tangentbord spelare. Eller om man ändrar settings att kunna gå med i vilken lobby som helst oberoende styrdon. Dock kan man inte som mus/tangenbordsspelare gå in i lobbys som endast kör med kontroll.

Tror det fungerar på samma sätt till Xbox.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Då skippar jag nog CoD, kommer väl inte ha en chans ifall man sitter med handkontroll?

Bättre i så fall att dom har separata servrar för T-bord/mus, eller är det så dom har löst det?

Hur fungerar matchmaking, spelar man med spelare som har liknande XP?
Annars så är man väl körd som nybörjare i vilket fall...
Ifall man paras ihop med spelare med liknande XP så gör det väl inte så mycket ifall det går fortare att XP:a på ena eller andra systemet?

Brukar det inte vara en fördel med handkontroll pga av lock on/auto aim funktionen? Eller den kanske finns kvar även vid tangentbord på Xbox.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Då skippar jag nog CoD, kommer väl inte ha en chans ifall man sitter med handkontroll?

Bättre i så fall att dom har separata servrar för T-bord/mus, eller är det så dom har löst det?

Hur fungerar matchmaking, spelar man med spelare som har liknande XP?
Annars så är man väl körd som nybörjare i vilket fall...
Ifall man paras ihop med spelare med liknande XP så gör det väl inte så mycket ifall det går fortare att XP:a på ena eller andra systemet?

Cod MW blandar konsolspelare med pc-spelare, så du kommer säkert inte undan oavsett om du använder handkontroll eller tangentbord och mus. Om det är så även i Cold War dvs. Man kanske kan opta ut iofs.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ptja allt gnäll lyckades ju uppmärksamma att det fanns ett problem som i sin tur kan få en del att avstå att köpa.

Så klart. Jag syftade mer till att det inte brukar hända så mycket från utgivarens sida. Det ger mer effekt att inte köpa än att gnälla på produkten man köpt.

Medlem

Jag har ändå bestämt mig för att fortsätta spela Modern Warfare på min Xbox Series X. Det är ju uppenbart i betan att Cold War är sämre på precis alla tekniska punkter och att Activision har tvingat ut spelet ett år för tidigt.

Så whatever. Men svinigt gjort ändå!

Medlem

Man köper väl ändå CoD för singleplayer eller hur? Har inte köpt ett enda nytt CoD på länge.

Medlem

Activision är ett så fruktansvärt konsumentfientligt företag. Till och med EA har på senare år blivit lite av en good guy i jämförelse.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Ambassadör
Xbox

Usch, vilket jäkla beteende. Blir definitivt inget köp av den här skiten.


signatur

Jump in.

Medlem

Zombieläget är väl ett års sony exklusivt också. Ren bullshit, tänkte att detta skulle bli mitt första cod sen MW2 men skiter i det på grund av sånt här.

Medlem
Skrivet av McNord:

Zombieläget är väl ett års sony exklusivt också. Ren bullshit, tänkte att detta skulle bli mitt första cod sen MW2 men skiter i det på grund av sånt här.

Det är "bara" en del av zombieläget som är tidsexklusivt på Playstation, det som heter "Zombie Onslaught". Ett läge där man spelar med en annan vän mot ständiga vågor på de vanliga multiplayer-banorna.

Hur som helst är det ruttet av dem


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har ändå bestämt mig för att fortsätta spela Modern Warfare på min Xbox Series X. Det är ju uppenbart i betan att Cold War är sämre på precis alla tekniska punkter och att Activision har tvingat ut spelet ett år för tidigt.

Så whatever. Men svinigt gjort ändå!

Tänk på att betan till mw var det fulaste som skådats på åratal! Men spelet vart ju bra ändå

Medlem
Skrivet av WargH:

Så klart. Jag syftade mer till att det inte brukar hända så mycket från utgivarens sida. Det ger mer effekt att inte köpa än att gnälla på produkten man köpt.

Förutsatt att ingen köper det ja. Men det kommer inte att hända.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har ändå bestämt mig för att fortsätta spela Modern Warfare på min Xbox Series X. Det är ju uppenbart i betan att Cold War är sämre på precis alla tekniska punkter och att Activision har tvingat ut spelet ett år för tidigt.

Så whatever. Men svinigt gjort ändå!

Fick det gratis till mitt 3080.
Så jag kommer nog lira campaign och kanske ha MP som tidsfördriv tills Cyberpunk kommer.

Medlem
Skrivet av loerk:

Förutsatt att ingen köper det ja. Men det kommer inte att hända.

Det händer dock då och då att utgivaren tyckte att titeln underpresterade i försäljning. Jag är rätt säker på att de då försöker faställa varför för att kunna göra bättre ifrån sig med nästa spel. Och gör de det inte och fortsätter släppa spel som säljer under förväntan så överlever inte företaget.

Medlem
Skrivet av WargH:

Det händer dock då och då att utgivaren tyckte att titeln underpresterade i försäljning. Jag är rätt säker på att de då försöker faställa varför för att kunna göra bättre ifrån sig med nästa spel. Och gör de det inte och fortsätter släppa spel som säljer under förväntan så överlever inte företaget.

Mjo, men oftast så säljer spel bra oavsett. När det har sålt som skit är det oftast för att spelet helt enkelt inte är tillräckligt roligt.
Ett fall där folks höga protester dock gjorde skillnad, var ju battlefront 2. Så jag skulle inte direkt avfärda höga skrik då det är detta medel som antagligen har fått flest bolag att tänka om.

1
Skriv svar