Recension – Marvel's Spider-Man: Miles Morales

Dex
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Plus och minus är korta noteringar av några bra och dåliga saker, ibland jätteviktiga och ibland lättsamma. Det är typ en jättekort summering av vad vi tycker. Större ambitioner än så har de inte, så de avgör inte betyget (men ligger förhoppningsvis i fas med det).

Som jag sa ovan: jag reagerade på priset nu men kommer förmodligen vänja mig. Om jag minns rätt har vi lyft fram högt pris ibland för andra spel, som Red Dead 2 (även om det inte var i recensionen).

Jag håller med om priset också. Inte bara för att det kanske inte är ett jätte stort/långt spel utan för att det även är en expansion (Sonys egna ord). Känns lite overkill med 630kr för en expansion. Men då kvalién verkar väldigt bra så kommer jag nog inte gråta mig till sömns heller

Medlem

Något jag funderat mycket på är det här med 30fps (och ray-tracing) vs 60fps. Vem tusan kommer fortfarande att köra 30fps när valet av 60fps finns? Jag tror personligen att jag skulle testa att börja på 30fps eftersom jag lite är en av grafik-nörd. Men då 60fps flyter så pass mycket bättre än 30fps så kommer nog även jag att tänka om där.
Vi får väl se helt enkelt! Har man lirat 30fps på alla andra konsol-generationer så kanske man kan göra det i framtiden också.

Redaktör
Skrivet av Fatmajk:

Något jag funderat mycket på är det här med 30fps (och ray-tracing) vs 60fps. Vem tusan kommer fortfarande att köra 30fps när valet av 60fps finns? Jag tror personligen att jag skulle testa att börja på 30fps eftersom jag lite är en av grafik-nörd. Men då 60fps flyter så pass mycket bättre än 30fps så kommer nog även jag att tänka om där.
Vi får väl se helt enkelt! Har man lirat 30fps på alla andra konsol-generationer så kanske man kan göra det i framtiden också.

Gissningsvis har utvecklarna siffror som visar att snygg grafik lockar mer än 60 fps. Här på FZ, och på andra spelsiter, sitter ju många som kan spel väldigt bra och har höga krav på framerate, men förmodligen är majoriteten mindre krävande och fullt nöjda med 30 fps. Jag hoppas innerligt att såna här val mellan framerate och flärd blir standard den här generationen, jag hoppades det redan med One X och PS4 Pro, men nu kanske det är dags.


signatur
Medlem

Tycker Ratchet och Clank valt en bättre väg med att gå ned i upplösning istället för att skala bort Raytracing eller droppa till 30fps.

Men det bästa är väl att ge spelarna alternativ. DMC5 hade ju också en intressant lösning.

Medlem

Hörde tidigare idag en som hade fått det för 500

Medlem
finns för 499
Skrivet av Isak19:

Hörde tidigare idag en som hade fått det för 500

Power, El giganten och Mediamarkt säljer det för 499:-

Redaktör
Skrivet av Garre:

Power, El giganten och Mediamarkt säljer det för 499:-

Ja, det finns billigare på flera ställen. Jag nämnde Sonys digitala prislapp eftersom det väl är någon sorts officiellt pris, och dessutom kan de med den digitala PS5:an bara handla det därifrån. (Om de inte hittar kod billigare nånstans.)


signatur
Medlem
Skrivet av Garre:

Power, El giganten och Mediamarkt säljer det för 499:-

Digital då ?

Medlem
vet ej
Skrivet av Isak19:

Digital då ?

Köper alltid på skiva

12
Skriv svar