Se den första grafikjämförelsen mellan Playstation 5 och Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Såg den igår.
Det känns ju verkligen jämnt prestandamässigt för den här titeln.
De har ju inte hårdvara som skåpar den andra direkt just nu verkar det som.

Spännande och se jämförelse av rena optimerade nextgen gen titlar i framtiden utan hänsyn till cross-gen.

Jo, bägge konsolerna verkar ha utmärkta prestanda. Grymt!

Oavsett vilken man föredrar, så får man extremt mycket "bang for the buck" (som PC inte kan komma i närheten av).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Anthrax:

Ne självklart, men det är inte enda faktorn heller. Många av de som sitter med klenare datorer har också redan konsoller och sitter på en spcifik miljö (eller båda). Då är det mer biblioteket som avgör, inte att den ena presterar 1% bättre i något spel.

Håller med.

Jag håller med alla som säger att det är spelen, och därmed även speltjänsterna, som räknas. Det är spelen/speltjänsterna som gör konsolerna/datorerna.

Hårdvaran är viktig för prestandan, och för att möjliggöra spelandet, men det är spelen och tjänsterna som gör den stora skillnaden.

Sedan om man vill spela på PC, konsol eller streamat tycker jag inte spelar någon roll? Man väljer det som passar en bäst.

Gott så!

Själv köper jag nog inte någon ny konsol nu i år, men däremot så blir det nog Game Pass Ultimate.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag köper inte en konsol för bäst prestanda, då är det bättre att köpa en PC, jag köper konsol för spelen och bekvämligheten att sitta i soffan.

Finns inget rätt eller fel. Vissa spel finns bara till PC, vissa finns bara till PS, och vissa finns bara till Xbox.

Sedan om prestanda inte är viktigt, så kan man nog i ett par år till vänta med att uppgradera sin konsol, oavsett om PS4 eller XB1. De flesta spel de kommande tre åren kommer att stödja bägge generationer enligt Sony (och tror även MS sagt nästan samma sak).

Sedan så tycker jag det ibland är trevligare att spela på skrivbord på stationär spel-PC, ibland på konsol i TV-soffan, och ibland på min bärbara dator på resa, eller hemma i vilket rum som helst.

Är ju frihet att kunna spela sina favoritspel var man vill, och inte bara vara låst till en enda typ av enhet. Kan absolut köpa hur du gjort.

Är just en orsak till att jag gillar Xbox Anywhere där jag kan spela titlarna på både mina konsoler och alla mina PC, utan att behöva köpa det flera gånger. Samma sak med spel som ingår i Game Pass Ultimate. Har själv vanliga Game Pass idag (som är grymt i sig), men kommer nog just därför att uppgradera till Ultimate.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar