CD Projekt nästan-dementerar rykten om ny Cyberpunk 2077-försening

Robot
CD Projekt nästan-dementerar rykten om ny Cyberpunk 2077-försening

Preppar för release den 10 december.

#cyberpunk-2077, #releaselistan


Medlem

de kan alltid skjuta upp det tills nästa höst! Då lär de iaf hinna bli klara hehe


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Påverkar Cyberpunk 2077-förseningarna ditt förtroende för CD Projekt?"

Ja, men inte mycket.

I så fall är det värre med crunchen.
De hade gärna fått försena spelat så pass att de slapp tvinga sina medarbetare till övertid.

Medlem

Updating all our assets.. Undra om det betyder sänka kvaliten lite så xbox one och ps4 orkar.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Updating all our assets.. Undra om det betyder sänka kvaliten lite så xbox one och ps4 orkar.

Hoppas och tror inte att så är fallet, såhär kommenterade dom ju senaste förseningen:

“The game is ready for the PC and runs great on the next-gen consoles, and could be shipped on the scheduled date on those platforms. However, even though the game has been certified on the current gens by both Sony and Microsoft, some very final optimization processes for such a massive and complex game require a bit of additional time."

Edit: Insåg att det kanske var exakt det du menade? xD

Medlem

Vi får se helt enkelt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av xdrive:

Updating all our assets.. Undra om det betyder sänka kvaliten lite så xbox one och ps4 orkar.

Skulle vara intressant att veta hur de versionerna till Xbox One och ps4 såg ut inför de planerade släppen i April och september.

Medlem
Skrivet av SunShine:

de kan alltid skjuta upp det tills nästa höst! Då lär de iaf hinna bli klara hehe

Säg inte det. "nu har vi ett år på oss då kan vi ju göra om kartan och lägga till x, y, z och göra om fysikmotorn. Etc" helt plötsligt så är man inte klar igen när det blir dags.

Man får väl hoppas att spelet är tillräckligt klart. Risken är ju däremot att de hade behövt flera månader till och att de känner sig regält pressade att släppa spelet nu i december för att få ut spelet under den bästa tiden för ett spel som detta.

Gnällkuk

"Full confirmation!"


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jhf
Avstängd

Kan nästan tycka att det vore skönt med en till försening. Måste hinna få min ps5 och spela igenom bl.a. valhalla.

Bättre att rivstarta 2021 med ett riktigt bra storspel (har rimliga förväntningar på cp2077 och tror på en riktigt kvalitativ blandning av the witcher och gta - om än inget som revolutionerar spelmediet som sådant).

Om det försenas till 2021 så får ju tony hawk äran att bli mitt goty 2020 dessutom. Skulle va trevligt.

Skribent
Skrivet av xdrive:

Updating all our assets.. Undra om det betyder sänka kvaliten lite så xbox one och ps4 orkar.

Det är garanterat marknadsföringsmaterial han refererar till

Medlem

Påverkar inte alls. Kan vänta 2 år till om det är det som krävs för att göra världens bästa spel.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Om små förseningar skulle påverkat mitt förtroende så skulle man inte haft det för något företag.
Speciellt i covid tider

Själv ett jobb som försenat till nästa år pga covid

Medlem
Skrivet av Jhf:

Kan nästan tycka att det vore skönt med en till försening. Måste hinna få min ps5 och spela igenom bl.a. valhalla.

Bättre att rivstarta 2021 med ett riktigt bra storspel (har rimliga förväntningar på cp2077 och tror på en riktigt kvalitativ blandning av the witcher och gta - om än inget som revolutionerar spelmediet som sådant).

Om det försenas till 2021 så får ju tony hawk äran att bli mitt goty 2020 dessutom. Skulle va trevligt.

Du kan ju välja att vänta med att köpa spelet

Medlem

Dumt att lova saker som man inte kan hålla. Annars är förtroendet inte särskilt rubbat. Spelet kommer ju att bli kul hur som helst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tyckte att det vore bättre med deras tidigare budskap. It is ready when it is ready.
Tror att de som tycker att förseningarna är frustrerande hade inte varit småbarnssura om det statement repeterades.

Samtidigt så förstår jag att förseningarna sätter käppar i hjulen för marknadsföringen inför release och planering där omkring. De har fått en skitstorm. Men vilket bra content vi har fått inför release. NCW är kanonbra.

Förstår ej varför folk blir sura vid förseningar.
Förstår ej varför det är en stor grej att jobba över enligt vettiga regler.

Medlem

Deras sista försening var nog den som fick en mest att känna det verkade vara ett gäng amatörer som höll på och inte ett seriöst gäng som hade koll på saker. Jag hoppas deras sista försening kosta dom väldigt mycket ekonomiskt, tycker inte synd om dom alls efter deras amatörskötta lansering.

Medlem

Det gör inget om de försenar igen, så man hinner få ett 3080 innan release.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Förstår ej varför folk blir sura vid förseningar.

Till viss del kan jag förstå det, då många tar ut ledighet för att kunna spela vid release. Om release då skjuts fram så kanske man inte kan boka om sin semester hur som helst, särskilt inte tre gånger.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag klickade i "ja" det påverkar mitt förtroende för CDPR...positivt.

Förseningar>spel som släpps i beta stadiet.

Betshitsta hade släppt Cyberpunk för längesedan för att få in sina pengar, sen hade vi suttit där med NPCs som går igenom väggarna och skit.

Personligen hoppas jag dom försenar spelet så att alla "editions" släpps samtidigt även nextgen anpassningarna

Skribent
Skrivet av Gregerory:

Tyckte att det vore bättre med deras tidigare budskap. It is ready when it is ready.
Tror att de som tycker att förseningarna är frustrerande hade inte varit småbarnssura om det statement repeterades.

Tror också på den modellen, inte ge ut releasedatum. Kanske säga "Vi satsar på våren 2020" eller något, men bara köra med "It's done when it's done"...sen säga datum när det verkligen är färdigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dunder:

Till viss del kan jag förstå det, då många tar ut ledighet för att kunna spela vid release. Om release då skjuts fram så kanske man inte kan boka om sin semester hur som helst, särskilt inte tre gånger.

Det scenariot, viss förståelse
Men om man med sur översätter till rage!
Det förstår jag inte

Redaktör
Skrivet av Gregerory:

Tyckte att det vore bättre med deras tidigare budskap. It is ready when it is ready.
Tror att de som tycker att förseningarna är frustrerande hade inte varit småbarnssura om det statement repeterades.

Samtidigt så förstår jag att förseningarna sätter käppar i hjulen för marknadsföringen inför release och planering där omkring. De har fått en skitstorm. Men vilket bra content vi har fått inför release. NCW är kanonbra.

Förstår ej varför folk blir sura vid förseningar.
Förstår ej varför det är en stor grej att jobba över enligt vettiga regler.

Problemet är inte förseningen i sig, mer att ett företag upprepade gånger säger "Då släpps spelet" utan att vara säkra. Det må vara hänt att man inte alltid lyckas, men Witcher 3 försenades två gånger och Cyberpunk tre (hittills). Det gränsar till respektlöshet gentemot kunderna.


signatur
Jhf
Avstängd
Skrivet av Chicobello:

Du kan ju välja att vänta med att köpa spelet

Jag är inte säker på att det är möjligt

Fingret är alltid redo att trycka på köpknappen. Backloggen ökar och den mentala hälsan får ta smällen i form av ökad stress.

Tillägg: röstade på att mitt förtroende inte påverkas. Jag har ett högt förtroende för dem och det förtjänar de.

Jhf
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Problemet är inte förseningen i sig, mer att ett företag upprepade gånger säger "Då släpps spelet" utan att vara säkra. Det må vara hänt att man inte alltid lyckas, men Witcher 3 försenades två gånger och Cyberpunk tre (hittills). Det gränsar till respektlöshet gentemot kunderna.

Så länge de gör bra spel och bara gränsar till respektlöshet är det ju okej. Living on the edge!

Men det vore att föredra att de kommunicerar ett datum de siktar på och bekräftar datum senare när de faktiskt vet säkert. Just detta år tycker jag dock att det är förmätet att inte ha överseende med missar som dessa. Jag har själv ett jobb som nu ska göras hemifrån och jag tänker då inte kasta första stenen.

Medlem

Vi kommer få en blandning av Duke Nukem och Star Citizen "förseningar"...to be continued med andra ord... Trevlig helg!😎

Medlem

Nyfiken veta hur dem som röstar ja här tänker, hur kan förseningar förstöra ett rykte på detta vis?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Vi kommer få en blandning av Duke Nukem och Star Citizen "förseningar"...to be continued med andra ord... Trevlig helg!😎

Då du inte direkt kan jämföra star citizen med cyberpunk så nää det tror jag inte.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Förseningarna ger jag blanka fan i, och såklart de skulle dementera rykten om ytterligare än försening, varje gång det var ett nytt datum har de ju sagt att det var sista gången.

Det som påverkat mitt tycke om CDPR är alla crunch de kört med under alla år, de pumpade ju ut witcher 3 på typ 3 år, kan ju undra hur de lyckades med det, extremt mycket överarbetade developers.

Medlem

Bryr mig inte, finns annat att göra. Om man förlorar förtroendet för någon inom spelindustrin för att släppet skjuts upp någon gång så borde man nog tänka om lite.

123
Skriv svar