Crysis Remastered - Nej, din dator kan fortsatt inte köra Crysis!

Medlem
Crysis Remastered - Nej, din dator kan fortsatt inte köra Crysis!

Remastern av Crysis, ett av mina absoluta favoritspel, är här! Frågan är om det finns någon dator som kan köra det och huruvida upplevelsen är värd att kasta pengar på? Svaret ges i videon nedan.

Crysis Remastered
2
Tveksamt
+
Snyggt där det tidigare var fult
+
Friheten håller än
+
Den bästa versionen av Crysis hittills
-
Fult där det tidigare var snyggt
-
Men AI:n gör det inte
-
Men en version som fortsatt inte är tillräckligt väl optimerad
Det här betyder betygen på FZ
Medlem

Sjukt att de utgick från konsol-versionen. Ärligt talat ser jag Crysis Remaster som en nedgradering, trots ray-tracing och global illumination.

Digital Foundrys tech recension tar även upp en hel del bekymmer...
- Alpha partikel-effekter saknas.
- Volumetriska ljuskällor borttagna.
- Låg bildfrekvens animationer på en del av vegetationen.
- Explosioner och granater påverkar inte vegetation på samma sätt längre.
- Fysiken är nedgraderad med färre förstörbara objekt.
- Saknas en del objekt, skuggor och ljus.
- Ansikten ser betydligt sämre ut.
- Sämre shaders and färgpalett.
- Textur problem.
- Saknas volumetrika moln.
- Motionblur ser illa ut.
- Ingen manual-saving.
- Ingen speleditor.
- Ingen multiplayer.
- Lean left/right saknas.
- Kontroll respons bekymmer.
- Saknas levels.

Allt detta och då fortfarande stora prestanda problem. Skulle inte förvåna mig om även AIn var betydligt sämre i 360/PS3 versionen, som även kommit med i Remastered versionen nu.

Bra recension men jag håller inte med att det är "Den bästa versionen av Crysis hittills". Rekommenderar istället folk att lira originalet, vilket man kan göra nu i 4k >100fps (med vissa dips i de mer CPU-intensiva ställena) och få en betydligt mer komplett spelupplevelse.

Bra recension!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag smög-såg framemot detta men tyvärr visade det sig vara ett girigt försök till skitspel från ett företag som borde kastat in handduken för nästan 10 år sedan. Svårt att säga nu men jag tror de hade haft en del att vinna på att göra detta ordentligt. Folk gillade Crysis, framförallt ettan och många hade nog uppskattat att få återigen få säga "But Can It Run Crysis?" oironiskt igen men det funkar som inte när det bara är ett dåligt optimerat skitspel.

Edit: 0:29 Prefire.

Medlem

När Crytek som är kända för sina otroligt snygga spel släpper remaster av grafikmässigt legendariska Crysis så ser det inte ens bra ut? Helt ärligt, vad fan i helvete tänkte med det här?

Medlem

Gör om, gör rätt!

Medlem

Tack, riktigt bra recension, gillar att du gjorde en video recension.

Medlem

Riktigt nice detta! gillar video recensionen skarpt!


signatur

Allätare

1
Skriv svar