Se Cyberpunk 2077-gameplay från Xbox Series X

Medlem

Nää alltså. Jag vet inte jag! Jag ska inte spela på Xbox men den konsolen är ju ny så man borde kunna dra vissa grafiska paralleller till en ny highend-PC som jag nyligen köpt. Men jag måste säga att jag kände mig inte lika taggad på spelet efter jag såg den där trailern, som jag var förut. Grafiken - tyckte jag - var inte bättre än Alien: Isolation som jag nyss spelat. Visst, det spelet har hyfsat bra grafik, men det är ju från 2014 för guds skull. Jag tycker inte heller om den Borderlands-aktiga stilen med fiender som kulsvampar. Jag gillar Borderlands som spel, men då ska det hålla sig till det spelet. Jag förstår väl att det måste finnas något sådant system eftersom fienderna har så mycket armor, sköldar och liknande. Men vad är det för utropsteckensymboler som dyker upp i synfältet som fästs på fienderna ibland, ser störigt ut. Keanu Reeves såg ju mer ut som Adam Driver som någon annan skrev. NPCs minspel var ju inte toppkvalitet heller, stela ögon och munrörelser. Till och med Demon's Souls remaster hade bättre. Har försökt nu att sätta finger på vad som gjort att man tappat suget, men det är en kombination av ovan nämnda.

Medlem

Det känns som folk förväntar sig mer än vad de behöver, när jag såg gameplay (kollade inte hela för jag vill upptäcka världen själv) så tyckte jag inte det var så stor skillnad på det än andra tv-spel. Kanske att det var ”hackigt”. Tror det blir en fantastik upplevde på min smart-tv oavsett.

Jag har åt andra sidan inte först nu närmare release-datumet börjat intressera mig för spelet så då kanske mina krav inte är så höga.

Medlem

Ser inte gamplayet lite stelt ut? Jag får lite vibbar av watch dogs 1.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Nää alltså. Jag vet inte jag! Jag ska inte spela på Xbox men den konsolen är ju ny så man borde kunna dra vissa grafiska paralleller till en ny highend-PC som jag nyligen köpt. Men jag måste säga att jag kände mig inte lika taggad på spelet efter jag såg den där trailern, som jag var förut. Grafiken - tyckte jag - var inte bättre än Alien: Isolation som jag nyss spelat. Visst, det spelet har hyfsat bra grafik, men det är ju från 2014 för guds skull. Jag tycker inte heller om den Borderlands-aktiga stilen med fiender som kulsvampar. Jag gillar Borderlands som spel, men då ska det hålla sig till det spelet. Jag förstår väl att det måste finnas något sådant system eftersom fienderna har så mycket armor, sköldar och liknande. Men vad är det för utropsteckensymboler som dyker upp i synfältet som fästs på fienderna ibland, ser störigt ut. Keanu Reeves såg ju mer ut som Adam Driver som någon annan skrev. NPCs minspel var ju inte toppkvalitet heller, stela ögon och munrörelser. Till och med Demon's Souls remaster hade bättre. Har försökt nu att sätta finger på vad som gjort att man tappat suget, men det är en kombination av ovan nämnda.

Som flera har påpekat, du kan inte jämföra detta mot PC versionen. Series X kör samma version av spelet som de äldre konsolerna, och får därför samma grafiska nedgradering. Det enda du får med en ny konsol är bättre bilduppdatering och upplösning.

Medlem

Även lite orättvist att jämföra CP2077 mot spel i helt andra genrer, såsom GTA eller FPS-shooters, då en mer korrekt jämförelse borde vara mot RPG spel (särskilt de i första person), såsom The Outer Worlds. Med den jämförelsen så krossar CP2077 allt motstånd, där även de mindre attraktiva konsolversionerna ser förvånansvärt bra ut.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Det enda jag är skeptisk till hittills är gameplay/combat, där även Witcher 3 hade sina tydliga brister. Om de inte gör något häftigt med combaten, som hög mobilitet/vertikalitet till exempel, eller otrolig gunplay, så tror jag fortsatt på det som spelets största potentiella fallgrop.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Det enda jag är skeptisk till hittills är gameplay/combat, där även Witcher 3 hade sina tydliga brister. Om de inte gör något häftigt med combaten, som hög mobilitet/vertikalitet till exempel, eller otrolig gunplay, så tror jag fortsatt på det som spelets största potentiella fallgrop.

Fokus ligger troligtvis på hur du kan ta dig an olika utmaningar. Och sättet din karaktär förändras på i olika builds. Man har ju t.ex. sett att melee förändras avsevärt om du fokuserar på att bygga din karaktär kring styrka.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Nää alltså. Jag vet inte jag! Jag ska inte spela på Xbox men den konsolen är ju ny så man borde kunna dra vissa grafiska paralleller till en ny highend-PC som jag nyligen köpt. Men jag måste säga att jag kände mig inte lika taggad på spelet efter jag såg den där trailern, som jag var förut. Grafiken - tyckte jag - var inte bättre än Alien: Isolation som jag nyss spelat. Visst, det spelet har hyfsat bra grafik, men det är ju från 2014 för guds skull. Jag tycker inte heller om den Borderlands-aktiga stilen med fiender som kulsvampar. Jag gillar Borderlands som spel, men då ska det hålla sig till det spelet. Jag förstår väl att det måste finnas något sådant system eftersom fienderna har så mycket armor, sköldar och liknande. Men vad är det för utropsteckensymboler som dyker upp i synfältet som fästs på fienderna ibland, ser störigt ut. Keanu Reeves såg ju mer ut som Adam Driver som någon annan skrev. NPCs minspel var ju inte toppkvalitet heller, stela ögon och munrörelser. Till och med Demon's Souls remaster hade bättre. Har försökt nu att sätta finger på vad som gjort att man tappat suget, men det är en kombination av ovan nämnda.

Ha i åtanke att det kommer en next gen-uppdatering för AMD-grafikkort efter release. Detta omfattar alltså Radeon, Series X|S och PS5. Så det här var ingen rättvis jämförelse, och jag förstår inte varför vare sig Microsoft eller CDPR ville demonstrera skillnaden mellan One X och Series X, för det är i stort sett samma version med minimala förbättringar på Series X som uppenbarligen inte gick att tyda tack vare den dåliga komprimeringen.

Denna uppdatering kommer dock inte fixa resten av dina klagomål, men vissa saker kanske kommer förbättras över tid. Levande NPC:er är svårt att åstadkomma i så här stora, dialogbaserade RPG-spel, och är i regel något som prioriteras bort. Antingen automatiserar man ansiktsanimationer, vilket aldrig blir perfekt, eller så animerar man alla för hand, antingen helt för hand eller med motion caption, men vilket som så är det tidskrävande, och jag vet inte om ett enda RPG-spel med mycket dialoger som har välgjorda animationer på alla NPC:er. Mass Effect Andromeda är ett bra exempel på ett försök till att handanimera alla ansiktsanimationer, och vi såg hur det gick med det.

Medlem
Skrivet av loerk:

Fokus ligger troligtvis på hur du kan ta dig an olika utmaningar. Och sättet din karaktär förändras på i olika builds. Man har ju t.ex. sett att melee förändras avsevärt om du fokuserar på att bygga din karaktär kring styrka.

Jo, det där är ju RPG-aspekten. Bygga sin karaktär, spela hur du vill osv. Men sedan måste själva gameplayet kännas kul när man väl har gjort sina val. Första orosmolnet för min del var när de tog bort walljumping som fanns med i tidiga trailers. Om spelet bara är gå in i rum/sneaka in i rum och skjuta/döda bakom cover så kommer det snabbt bli repetitivt oavsett hur snyggt eller hur bra storyn är. Ifall du väljer meleefokus, hur spelar du i den här världen? Springa rakt in mot gubbar med skjutvapen? The Outer Worlds som exempel kändes så platt combatmässigt även om mycket annat var bra i spelet. Jag hoppas bara att de investerat lika mycket (om inte mer) i gameplay/combat som i story/värld.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ser inte gamplayet lite stelt ut? Jag får lite vibbar av watch dogs 1.

Tror det har med hur man modifierar och speccar karaktären. Håller med att personen spelar ganska stelt, men om du t.ex. kollar deep dive och 48mins gameplayen så verkar karaktären ha speccats mer mobil och rör sig snabbare tack vare stats och cyberware.

Medlem
Skrivet av cryxis:

Nää alltså. Jag vet inte jag! Jag ska inte spela på Xbox men den konsolen är ju ny så man borde kunna dra vissa grafiska paralleller till en ny highend-PC som jag nyligen köpt. Men jag måste säga att jag kände mig inte lika taggad på spelet efter jag såg den där trailern, som jag var förut. Grafiken - tyckte jag - var inte bättre än Alien: Isolation som jag nyss spelat. Visst, det spelet har hyfsat bra grafik, men det är ju från 2014 för guds skull. Jag tycker inte heller om den Borderlands-aktiga stilen med fiender som kulsvampar. Jag gillar Borderlands som spel, men då ska det hålla sig till det spelet. Jag förstår väl att det måste finnas något sådant system eftersom fienderna har så mycket armor, sköldar och liknande. Men vad är det för utropsteckensymboler som dyker upp i synfältet som fästs på fienderna ibland, ser störigt ut. Keanu Reeves såg ju mer ut som Adam Driver som någon annan skrev. NPCs minspel var ju inte toppkvalitet heller, stela ögon och munrörelser. Till och med Demon's Souls remaster hade bättre. Har försökt nu att sätta finger på vad som gjort att man tappat suget, men det är en kombination av ovan nämnda.

Måste bara flika in här med att munrörelserna kanske inte ser exakta ut som andra spel, men dom har utvecklat ett helt sjukt nytt system som stödjer alla språk, och behöver bara text eller ljud som input för att animera.
Kolla in denna video om "JALI", sjukt imponeraden i min mening: https://www.youtube.com/watch?v=iVBLTazR6zU

Medlem
Skrivet av jbx:

Finns det drakar och snö i cyberpunk? 😉

nej, men det finns en grym drink i baren som heter snow, och drakar finns det gott om lite överallt i Neocity. Jag älskar just det att det är first person, för att man skapar en hel annan bond med den. Det blir mer personligt, och lättare att leva sig in i karaktären.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

SoL
Medlem

Shit vad otaggad jag blev, tror jag inväntar ps5 uppgraderingen..

123
Skriv svar